Rubber mat in 1,5 paards trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Edith

Rubber mat in 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 20:47

Mijn trailer heeft een nieuwe houten bodem gekregen omdat de oude verrot was. Op de oude bodem zat een gietvloer. Maar ik wil nu graag een rubber mat, maar dan wel een die ik na gebruik eruit kan halen. En het allerliefst een die precies in een geheel in de trailer past, dat is zo 130cm bij 200 cm. Iemand goede tips of ideeën voor wat betreft de aanschaf? Waar heb je zo een mat gekocht en hoe is de kwaliteit? Er zijn verschillende matten op internet te koop, maar welke is dik genoeg, van goede kwaliteit en genoeg anti-slip voor in de trailer?
Laatst bijgewerkt door Edith op 31-12-11 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Re: Rubber mat in 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:48

wat voor ideeen en tips zoek je dan?

Bart_UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:30

Wat je kunt doen is een technische groothandel benaderen, zal wat namen bij je in de buurt opzoeken, die kunnen je een stuk rubber verkopen van precies de maat en soort die je wil.

Edit:
Zanten in Veghel zal je kunnen helpen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 09:44

Niet uit 1 stuk nemen, want die krijg je er niet uit om schoon te maken. Veel te zwaar! Wij hadden in onze 1,5 paards trailer 3 stukken liggen: 1 stuk in de voorkant en 2 stukken in het sta gedeelte. Deze waren al zwaar genoeg om er uit te halen, was net te doen.

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:11

wij hebben de rubberen anti slip matten liggen voor de paardentrailer

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:22

Ik heb een rubberen mat in de trailer die is inderdaad zwaar . Het is handig om die eruit te trekken met behulp van 2(waterpomp) tangen. Mijn vloer onder de mat heeft wel een dikke beschermlaag. Lijkt een soort lak met kleine steentjes erin. Als er een tijdje water/urine tussen de vloer en de mat zit gebeurt er niets met de vloer. Mijn trailer is 10 jaar oud en heeft de originele bodem nog en die is echt spijker hard op alle plekken. Het is een kunstof Heja trailer, misschien dat zij ook in andere trailers de vloer kunnen/willen behandelen en een mat er op maat in willen snijden. Heb toendertijd volgens mij €150 extra voor de mat betaald. Zij lieten mij ook zien hoe je met 2 (waterpomp)tangen de mat er heel gemakkelijk uit en in trekt. Het bedrijf zit in Garderen. In onze stallen hebben we onder het strooisel ook kunstof matten maar die wegen weer bijna niets,geen idee wat het voor materiaal is ,het is wel 2 cm dik en redelijk flexibel. Weet alleen niet hoe geschikt die zijn om in de trailer te gebruiken maar die kan je heel makkelijk in je eentje optillen.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:12

Waarom wil je uberhaupt een rubber mat die je eruit kan halen???

Je kunt ook een rubber mat uit één stuk kopen ( kun je ook bij ons bestelllen of halen) en die in je trailer kitten met speciale kit die je ook bij ons kunt krijgen, urinebestendig, hiermee voorkom je dat er vocht onder het rubber komt en dus wederom je houten vloer eraan gaat, dat zou toch zonde zijn?? Dit kunnen we ook zelf voor je doen!!

Als je een losse rubber mat in je trailer ligt kan er altijd vocht op je houten vloer komen, hiermee neem je risico's . die je voorkomt als je de rubber mat helemaal op de vloer verlijmt :o
Voor vragen mag je me altijd mailen ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:29

gap schreef:

Als je een losse rubber mat in je trailer ligt kan er altijd vocht op je houten vloer komen, hiermee neem je risico's . die je voorkomt als je de rubber mat helemaal op de vloer verlijmt :o

En daarom haal je de mat er dus gewoon uit. Wij halen hem direct na het rijden er weer uit. Nadeel van een verlijmde vloer is dat je enorm secuur moet zijn met de naden en je kunt de trailer niet uitspuiten want je spuit ze zo stuk. Je moest eens weten hoeveel mensen rondrijden met een slechte vloer welke ze niet zien door de verlijmde rubberen mat!

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:06

ik heb in mijn 2 paardstrailer 2 losse matten liggen (2 lange stukken). werkt prima hoor. wel zwaar inderdaad, maar op zich goed te doen. na gebruik hang ik ze over het tussenschot en kan alles goed drogen. Ideaal. Ik heb ze destijds gekocht bij brabant rubber. kon gewoon op de maat zoals ik het nodig had en werden met de post bezorgd. weet niet meer wat het kostte destijds, maar gewoon even een mail sturen naar ze met wat je zoekt en wat het kost.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:25

Caira schreef:
gap schreef:

En daarom haal je de mat er dus gewoon uit. Wij halen hem direct na het rijden er weer uit. Nadeel van een verlijmde vloer is dat je enorm secuur moet zijn met de naden en je kunt de trailer niet uitspuiten want je spuit ze zo stuk. Je moest eens weten hoeveel mensen rondrijden met een slechte vloer welke ze niet zien door de verlijmde rubberen mat!

Ja ik ben ERG bekent met mensen die met een slechte vloer rondrijden :D . maar ook als je de rubber mat er na het rijden uithaalt is er vocht op je ondervloer gekomen, en dat is nooit positief ;) Als je de rubber mat verlijmt en goed afkit of af laat kitten door een proffesioneel bedrijf dan loop je weinig risico's en blijft je vloer het best intact. Met uitspuiten moet je uitkijken, maar dat moet je ook als je de houtenvloer afspuit,die moet daarna ook goed drogen voor je die rubber mat er weer in zou leggen ;) Het meest praktisch en makkelijkst blijft dus de verlijmde rubbermat, daarnaast is het altijd slim om je trailer jaarlijks te laten onderhouden door een BOVAG erkend trailer bedrijf, die controleren ten alle tijden je kitnaden,in de trailer en uitwendig ( althans dat is de bedoeling, wij doen dat dus heel secuur) waardoor je dus problemen voorblijf +:)+