Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:-een probleem was het hoofd in de trailer. Dit was opgelost door mijn lichaam open te stellen naar haar en haar niet tegen te houden.
Mijn idee was geen aandacht geven tot ze erop staat, dat opzich is niet erg maar draai niet je rug naar je paard toe.
-Het laatste probleem was dat ze schrok op het moment dat ik ging bukken om onder de stang door te gaan.
Doordat mijn lichaam dan veranderde werd ze angstig. De truc hiervoor was de voorstang losmaken.
-Blijf "zeuren" aan de lijn zonder druk te geven, hou contact en blijf de lijn zachtjes bewegen(steeds kneepje los,vast,los,vast).
Zo blijf je aandringen zonder te dwingen.
-Probeer de trailer zo te zetten dat ze aan 2 kanten naar de trailer geleid worden.
Wij hebben m links (das haar lastige kant!!) en aan de andere kant iemand neergezet die een longe voorhielt.
- verder hebben wij eerst de longe erachter gedaan om dat ze met heel veel druk er wel opging.
Wij hebben ervoor gekozen dit af te willen bouwen.
Verder tips van annemarie waren :
-de ruimte achter het paard verkleinen door bv met een balk naar het paard toe te lopen.
-altijd laden oefenen op een zachte ondergrond
-trailer zo leeg mogelijk maken
-minimaal wekelijks oefenen
-gevaarlijke paarden uit handen geven
Verder werk met rust en minimaal met zijn 2e:
Zorg ervoor dat je de hele dag hebt dus niet met het gevoel ow over 3 uur MOET ze erop staan.
Wat vandaag niet lukt lukt morgen..
)
smurffie schreef:Rust, Gedult, oefenen en een goede lichaamshouding. En optijd een prof het over laten nemen als het zelf niet lukt.