Waar mijn pony verzekeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xnina

Waar mijn pony verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 16:23

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan het niet vinden.

ik zit met een heleboel vragen.

ik krijg binnekort waarschijnlijk een shetlander, maar dit mag alleen van mijn vader al die verzekerd wordt i.v.m de aansprakelijkheid.

Nu heb ik zitten googlen en hier op bokt gezocht maar niet gevonden.

-Hoeveel een goeie verzekering kost?
-bij wie ik mij het beste kan verzekeren?

hebben jullie mischien de link van een aantal paardenverzekeringen?

Alvast Bedankt!

KylaLover

Re: Waar mijn pony verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 02:05

informeer even bij je eigen verzekeraar. Kan zijn dat je pony onder je eigen WA verzekering valt. Is bij mijn verzekering wel zo, zij rekenen paard onder huisdieren en huisdieren vallen onder mijn eigen WA verzekering ;) hoef je dus niet altijd een aparte verzekering te hebben voor je paard

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 02:10

ik denk dat ze niet de ziektekosten maar de aansprakelijkheid bedoeld. Je ouders hebben een WA verzekering dat is verplicht en die heeft iedereen. Als jij iets kapot maakt van iemand anders dan dekt die verzekering dat. Een paard valt ook onder die verzekering dus hoef je niks extra af te sluiten. Bedoel je toch de ziektekosten dan moet je daar goed over nadenken. Deze verzekeringen zijn vaak heel erg duur en vergoeden niet altijd alles. Beter is het om een spaarpotje te maken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:05

Lynske78 schreef:
ik denk dat ze niet de ziektekosten maar de aansprakelijkheid bedoeld. Je ouders hebben een WA verzekering dat is verplicht en die heeft iedereen. Als jij iets kapot maakt van iemand anders dan dekt die verzekering dat. Een paard valt ook onder die verzekering dus hoef je niks extra af te sluiten. Bedoel je toch de ziektekosten dan moet je daar goed over nadenken. Deze verzekeringen zijn vaak heel erg duur en vergoeden niet altijd alles. Beter is het om een spaarpotje te maken.

Ja maar, pas op! Als TS uit Belgie komt, dan klopt je verhaal niet!!!

Ten eerste is een AVP niet verplicht. Daarnaast is er een selecte groep mensen die zich principieel niet verzekerd.

In Belgie vallen paarden niet standaard onder de Belgische versie van de AVP! Hiervoor is het vaak noodzakelijk om extra te verzekeren wanneer je een paard hebt!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:29

xnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 16:54

ik kom uit nederland.

maar bedankt allemaal, hier kom ik wel verder mee, denk ik ;)

paartfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:33

zekur.nl

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:46

Zoals al gezegd is,als je een paard particulier houdt en als deze schade toebrengt aan bijv. een auto bij losbreken,dan valt deze idd onder je e.d. verzekering.

wil je toch een ziektekostenverzekering, dan kan je ook eens kijken op efo.nl
Hier kan je tevens direct een voorlopige dekking afsluiten ; )