Wat moet er minimaal in een sponsorplan staan???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissy010

Wat moet er minimaal in een sponsorplan staan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 21:07

Een reclamebureau wilt mij vanaf begin 2012 gaan sponsoren.
Vraag me alleen af wat er zoal in het sponsorcontract hoort te staan en waar zo'n contract minimaal aan moet voldoen...
Heeft iemand een voorbeeld over hoe zo'n plan eruit hoort te zien? Heb me al helemaal suf gezocht op internet maar kan niets vinden...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

celano

Re: Wat moet er minimaal in een sponsorplan staan???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:22

Plan of contract?

Chrissy010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 14:12

Euh.... Zij hebben het erover dat ze met een sponsorplan bezig zijn, maar dat ik een contract krijg voor een jaar... :?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:03

De antwoorden voor jou en voor hen op de volgende vragen :
Wie ?
Wat ?
Waar ?
Wanneer ?
Waarom ?
Hoe ?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:12

laat hen maar een kontrakt opstellen. Ik neem aan dat zij willen dat jij een minimaal aantal wedstrijden met hun reclame zal moeten rijden. etc.

Chrissy010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 16:03

Ik moet inderdaad wedstrijden rijden met hun reclame, maar vraag me af of er bepaalde richtlijnen zijn waar zij zich aan moeten houden. Mag iedereen zomaar een ruiter sponsoren of moeten ze zich eerst bij de KNHS melden? Had het al bij het KNHS gevraagd maar krijg geen antwoord... best wel vaag...

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:01

Zij hoeven dat niet bij de knhs te melden. Het wordt een contract waar instaat wat elkaars wederdiensten zijn en die moeten nagekomen worden. Bijvoorbeeld dat je minimaal x wedstrijden met hun logo op je dekje (denk aan max.afmetingen voorgeschreven door de knhs ,zie hun wedstrijdregelement). Op het concours terrein kleding met hun logo draagt enz.

Chrissy010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 11:09

OK top! Dank julllie wel voor de reacties tot nu toe. Mochten er toch nog dingen zijn waar ik rekening mee moet houden... ik hoor ze graag!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:29

Het reclamebureau is bezig een sponsorplan te schrijven, zij schrijven dat voor de zaak, dus welke sporten gaan ze sponseren en hoeveel geld ze daar aan willen uitgeven de komende jaren. Jij hoeft niets te schrijven, jij gaat een contract aan met het reclamebureau. Jij maakt onderdeel uit van hun sponsorplan.

Naast de afspraken van kleding en aantal wedstrijden wat je minimaal moeten rijden van hun is het ook belangrijk om vast te leggen wie de gewonnen prijzen mag houden. Wie het inschrijfgeld/startkaart betaald? Misschien nog meer kleding en accessiores voor jou en je paard naast het wedstrijdtenu? Trailer beletteren en wie neemt daar de kosten van op zich? Je kan ook een wedstrijdnaam voor je paard nemen dan wordt het iets van {naam reclamebureau} {naam paard}. Dan maak je op de startlijst al reclame.

Hou er rekening meer dat als het te weinig opbrengt tov wat het hun kost, dat ze het contract zonder pardon zullen beeindigen. Neem dan ook een minimale duur van het contract op bijv 12 maanden en als ze willen stoppen dat ze dat dan 3 maanden van te voren moeten aangeven bij jou. Dan kan je in die tijd al weer op zoek naar een andere sponsor cq rekening meer houden dat je je spullen moet ontdoen van de reclame.

Dribbel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:57

kun je vast online een goed voorbeeld contract van vinden

Chrissy010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 01:21

@Dressuurgek: dank voor de aanvullende info! Ben ik erg blij mee!

@Dribbel_: heb me bij Google helemaal klem gezocht naar een voorbeeldcontract, maar heb niets kunnen vinden. Mocht jij (of iemand anders ) een voorbeeldcontract gevonden hebben dan hoor ik dat uiteraard graag :-)