Trailer laden- probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R00s

Trailer laden- probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 19:38

Heey (:

Nou ik heb dus een best lastig probleem mijn lieve C pony doet lastig met trailer laden.
Zal bij het begin beginnen:

1 jaar geleden zijn we begonnen met oefenen met de trailer er in er uit er in eruit etc. Dit ging allemaal goed na een tijdje stang erachter en vastzetten ging prima klep dicht open gaat ook prima.
Overdag loopt mijn lieve paardje er zo in maar dan. S'avonds loopt hij er THUIS alleen als de trailer op een vastte plek staat in vraag me niet waarom, is verder niet zon erg probleem maar wel raar.
Maar als ik met hem op les ben geweest en we moeten terug met de trailer en we moeten dus de trailer weer in begint het drama:
Meneer gaat aan de uitgang van de bak al stilstaan en wil heel moeilijk naar buiten alleen als een andere pony uit de les hem opdrijft zegmaar. Dan zijn we eindelijk buiten loopt hij richting de trailer en blijft voor de klep stokstijf staan alles geprobeerd zelfs een meisje die een cursus trailer laden heeft gedaan erbij gehaald die kreeg het ook niet voor elkaar. Na een heleboel pogingen met appels lang tou uit balans brengen hebben we toch de touwen er maar bij gepakt om hem in te sluiten, nou hij alleen naar achteren lopen en eigenwijs trekken. 2 mensen houden het touw achter zijn kont om hem de trailer in te krijgen, uiteindelijk hebben we hem na 1 uur de trailer in gekregen en zo gaat eht dus elke keer wat we ook proberen!
En nee het is geen angst voor de trailer want toen we hem eenmaal thuis hadden haalde ik hem uit de trailer liep een rondje en liep nog een keer naar de trailer, hij liep er zo in!
Ik ben nu wel een beetje wanhopig geworden want het is elke keer zon gedoe.

Hebben jullie misschien tips of advies?

Alvast bedankt!

R00s

Re: Trailer laden- probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 19:09

niemand?

cissy

Re: Trailer laden- probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:07

heb je de zoekfunctie al gebruikt en de honderden topics over trailerladen al gelezen??
Daarin staan veel tips en namen van personen die je kunnen helpen.
Ook kom je regelmatig het Ebook van Eddy Modde tegen, lees dat eens door en dan kom je al een heel eind.

Het gaat mij nu te ver om alle tips en trucs hier neer te zetten, het is nl voor elk type paard weer anders en dan moet je het paard live zien om de juiste tips te geven.