Bodembedekking trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Bodembedekking trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 10:55

Hallo bokkers,

Wij hebben al jaren een laagje stro in de trailer liggen,
Silence deed nooit meer dan mesten en dan konden we dat er met het stro zo uitscheppen als we op locatie waren.
Echter nu Jimmy ook vaak op de trailer staat is het geregeld een zwembad als we aankomen.
Hij plast dus wel en niet zo'n beetje ook.
Gevolg dat de hele trailer vol ligt met plas omdat het stro dat niet absorbeerd en het overal heen loopt.
En als we op zomervakantie gaan liggen de zakken voer aan de rechterkant van de trailer en die zijn dan dus ook doorweekt.

Niet de bedoeling dus ;)

Nu zat ik zelf te denken aan zaagsel, wat zijn jullie ervaringen daarmee m.b.t. het opnemen van vocht?

Alvast bedankt.

Muronia

Re: Bodembedekking trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:57

Heb je rubber op de vloer? Dan zou ik er niks in doen, is stroef genoeg en na gebruik even met een emmer water naspoelen.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:01

Zaagsel er in werkt prima, die van mij plast altijd na het rijden in de trailer.

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:04

Ik ben zelf erg tevreden met zaagsel op de bodem in de trailer. Het neemt goed op en je schept het er zo uit.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:12

Mijn merrie plast bijna ook altijd standaard in de trailer.
Wij hebben niks op de vloer, vinden ze vaak ook fijner omdat ze dan meer grip hebben.

Paar emmers water (eventueel met sopje) erdoor en het wieltje van de dissel zo ver mogelijk uitdraaien zodat het water er meteen uit kan lopen.
Zeiltje open, raampjes open en bodem is snel weer droog.

Kun je de voerzakken niet op een pallet leggen?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:13

Niks erin, kunnen ze er ook niet op uitglijden.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:20

Voer zou ik in een ton meenemen, niet in zakken. Hoeveel voer moet je trouwens meenemen op vakantie?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:29

Of achterin de auto gooien, dat voer.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:24

HubbaBubba schreef:
Mijn merrie plast bijna ook altijd standaard in de trailer.
Wij hebben niks op de vloer, vinden ze vaak ook fijner omdat ze dan meer grip hebben.

Paar emmers water (eventueel met sopje) erdoor en het wieltje van de dissel zo ver mogelijk uitdraaien zodat het water er meteen uit kan lopen.
Zeiltje open, raampjes open en bodem is snel weer droog.

Kun je de voerzakken niet op een pallet leggen?

Zo doen wij het ook altijd. :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 13:31

Bedankt voor de reacties.
Het gaat om zakken voer voor 2 verschillende paarden voor 2 weken, dus niet alles kan in emmertjes of iets mee.
Achterin de auto is geen optie aangezien daar uiteraard onze eigen spullen liggen met vakantie ;)
Maar dat er voer ligt is slechts een bijzaak, want bij enkel een dagje of weekendje weg ligt dat in de zadelkamer.

Beide paarden glijden overigens totaal niet op de bodembedekking.

Bij de terugweg thuis is het geen probleem om hem uit te soppen, maar op vakantie lukt dat niet altijd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:15

Het voer dan op een pallet leggen is een goed idee!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 14:34

Ja dat vind ik sowieso een goede tip.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:39

Voer zou ik gewoon lokaal kopen. Elk voer is in NL binnen redelijk afstanden te krijgen; kwestie van wat rondbellen.

Daarmee is je waterballetprobleem ook opgelost, gewoon uitspoelen bij aankomst. Bij voorkeur niks op de grond leggen, dat maakt de boel alleen gladder.

Ik heb de trailer voorzien van afvoergaten. Mag formeel niet, maar onder het mom van bevestigingspunt tussenschot werkt het ondertussen prima.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:21

Dat wilde ik ook net zeggen...
Ik haalde het òf zelf op de vakantiebestemming, maar heb het ook wel eens laten halen door de verhuurders van de huisjes, dan was het er als wij aankwamen en scheelde een hoop gesjouw.

Je kunt de trailer, als daar geen water te halen valt (wat mij erg onlogisch lijkt, bij gebrek aan leidingwater deed ik er een paar emmers slootwater doorheen) dan kun je de trailer ook oplaten droger en bij thuiskomst even goed uitspuiten.
Dat doe ik bij zo'n doe het zelf box bij de autowasstraat, 10 minuten en hij is weer schoon.

Overigens hoef je er niet iedere keer een hele schoonmaakpartij van te maken hoor, ik gebruikte de trailer dagelijks, dus werd er dagelijks in geplast (wat ik gelukkig bij mij merrie 9 van de 10x op kon vangen in een emmer :P ) dan kieperde ik gewoon een paar emmers slootwater erdoor (wel van voor naar achter gooien, zodat de urine meteen de trailer uit loopt en klaar is kees.
1x in de zoveel tijd eens grondig met de hogedruk van de autowasplaats

Met een bodembedekking blijf je houden dat het toch nat/vochtig blijft en dat moet je niet willen, want ook een gietvloer gaat er door de ammoniak aan kapot.
Wij hebben de methode die ik hierboven schrijf van de trailerdealer meegekregen, we kochten de trailer nieuw en wilden hem uiteraard goed houden, vooral de bodem!

Ik bedoelde overigens niet dat paarden uitglijden op een laagje stro of zaagsel (met zaagsel weer opletten dat niet alles de lucht in waait als je de klep open doet ;-) ), maar ze hebben liever een vlakke ondergrond om op te staan.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:28

En je voer gewoon in van die blauwe tonnetjes doen met een draaideksel? Passen gewoon voorin de trailer en je hebt geen losse zakken! Of 1 zak los in de ton storten, andere zak compleet in de ton.
Ik heb geen bodembedekking in de trailer, heb een rubber gietvloer waar ze stevig op staan.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:01

zaagsel werkt daar prima voor hoor. Mijn merrie plast altijd 2x op de trailer, élke keer als ze is ingeladen( + der poep :') ). Ik heb een gladde rubbere mat erin waardoor ze wél zou glijden als er niks op zit (staat op ijzers). Ik gebruik zaagsel en heb nergen last van, neemt goed op :j

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:05

Ik heb ook niks in d etrailer, hebben ze de beste grip. En als er zoveel geplast word onderweg, zou ik geen voer in de trailer leggen :n ;)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:07

Ik heb een ruin en die plas komt natuurlijk precies onder de buik terecht ;) Dus ik zorg dat hij met zn voeten gewoon op het rubber staat en schuif na het laden een berg stro tussen de benen dat als hij plast het wel wordt opgenomen. Ik heb niet na elk ritje tijd/zin om de trailer uit te spuiten :o en stro ff eruit scheppen is niet zoveel werk

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:13

Ik zie sowieso niet helemaal voor me hoe die zakken voer in de trailer staan, terwijl er ook al 2 paarden in staan? gaat dat niet schuiven?

Ik zou in de buurt van de vakantiebestemming voer halen, en niet meenemen in de trailer.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:15

Ik zou inderdaad zaagsel bij de achterkant neer leggen ongeveer tot halverwege en dan voorin niks. Zo wordt het goed opgenomen, wordt je trailer geen zwembad en hoef je ook niet iedere keer met water aan de gang, want dat is ook niet erg bevorderlijk voor de bodem.