Aanschaf trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Aanschaf trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 15:04

Hoihoi,

Omdat ik vanaf begin 2012 met dressuurwedstrijden wil gaan starten, ben ik op zoek naar een trailer. Waar moet je allemaal op letten? Trekkracht, zadelkamer, breedte, bodem, kleur enzovoort... Wie heeft hier ervaringen en tips?

In_Black

Re: Aanschaf trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:08

Trekkracht heeft niet met je trailer, maar met je auto te maken. Zadelkamer is niet vereist. Breedte is weer belangrijker. Bodem is het allerbelangrijkste, kleur weer niet.
Ik denk dat je voor tweedehands gaat, koop dan wel met garantie. Een keuring is nog niet verplicht maar ik zou hem wel BOVAG laten keuren.

summerHF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:17

Wat ook handig is (hoop dat je het nooit hoeft te gebruiken!) is dat je de voorstang van buitenaf kan los trekken.
Uit ervaring weet ik nu dat het erg handig is! ons paard was met de voorbenen over de stang heen gekomen en we hadden zo geen baal stro bij de hand om het paard daar op te laten steunen om zo ruimte te krijgen om de stang los te krijgen, deze moeten vaak naar boven getrokken worden.

succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:50

als je de zoekfunctie gebruikt met 'trailer kopen' in de rubriek TAO dan kom je al heel wat topics tegen met diverse dingen waar je op moet letten.
Je zou ook kunnen overwegen om eerst trailers te huren dan kun je ook goed vergelijken tussen de diverse merken en kijken of die je bevalt voordat je er eentje gaat aanschaffen.

Wikke404

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:16

het blijkt dat de hotra trailers die op het laatste zijn gemaakt, niet zo sterk en goed qua kwaliteit zijn!... ik wil de trailers niet afkraken! Het is maar een tip :)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:36

Waar baseer je dat op?
Ik heb al 8 jaar een geweldige Hotra! Destijds raadden ook al veel mensen hem af; het zou B kwaliteit zijn enz.
Ik heb echter in vergelijking met veel andere merken (Böckmann etc) een "B-prijs" betaald en tot nu toe bevalt ie super!
En tegenwoordig is ie nog steeds als nieuw! En dat zoëen altijd buiten staat, heeft ook geen negatieve invloed.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:40

In welke regio woon je? Zou bij een erkende en goed aangeschreven trailerboer informeren.
Midden Nederland vind ik Kraay uit Nijkerk persoonlijk erg goed. Eerlijk en recht voor zn raap en daar heb je wat aan!

Wikke404

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:29

sflj schreef:
Waar baseer je dat op?
Ik heb al 8 jaar een geweldige Hotra! Destijds raadden ook al veel mensen hem af; het zou B kwaliteit zijn enz.
Ik heb echter in vergelijking met veel andere merken (Böckmann etc) een "B-prijs" betaald en tot nu toe bevalt ie super!
En tegenwoordig is ie nog steeds als nieuw! En dat zoëen altijd buiten staat, heeft ook geen negatieve invloed.

Ik ken iemand die bij Hotra gewerkt heeft, maaaar het zijn alleen de trailers die op het laatste zijn gebouwd! (ze worden n u niet meer gemaakt) De trailers die daarvoor zijn gebouwd zijn prima!!!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:34

Als je vragen hebt willen we je van harte adviseren, een trailer koop je nl passend aan jouw wensen en gebaseerd op je eigen gebruik. En daarbij neem je ook zaken mee als welk paard gaat in welke trailer :D ivm hoogte breedte etc etc.
Wij zijn een BOVAG erkend paardentrailer bedrijf, dealer van Henra en Humbaur en daarnaast verkopen we ook goede 2e hands trailers voorzien van een BOVAG beurt en de daarbij behorende garantie ;)
Ook als je alleen maar advies wilt ben je van harte welkom, we helpen je graag de juiste keuze te maken.

Gr gap