Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lillyxxx schreef:@ Utrolig:
Een schuinlader of vrachtwagen is geen optie. We hebben dit allemaal opgemeten bij de aanschaf van de nieuwe trailer en deze 2 kwamen niet in aanmerking omdat ze veel te groot en te lang is. De astand gemeten van haar hoofd tot de staart was kleiner bij een schuinlader of vrachtwagen dan bij de trailer die we oorspronkelijk hadden.
@ Kirr:
Klinkt zeer aannemelijk. Als ze los staat heeft ze ook geen wanden meer waartegen ze haar gewicht kan gooien !! Ik ga het zeker uitproberen !! Bestaat er dan geen risico op peeskwetsuren als ze vb bij remmen hun evenwicht verliezen en zouden omvallen ?
@ Ibbel:
Het is een tweepaardstrailer. Het grootste model dat momenteel op de markt is voor paarden. Een stang over de hele lengte is wel erg kostelijk mocht het probleem dan niet opgelost zijn. Zou ik de eerste keer kunnen proberen zonder stang en kijken of dit helpt ?
Kirrr schreef:Mijn paard eet niet op de trailer, toch niet als we rijden.
Maar toch merk ik het als er geen in hangt, ze is veel minder op haar gemak.
Als we stilstaan voor het verkeerslicht of in de file, dan prullen ze toch wel aan het hooi en vanaf dat ze merkt dat de motor stilligt, begint ze ook aan haar hooi omdat ze weet dat ze er toch niet onmiddelijk af mag.
Paard is in de zomer mee naar Frankrijk geweest; 15 uur trailer.
Sindsdien is ze zoveel makkelijker te vervoeren, ze heeft trailerstaan echt geleerd.
Ze heeft minder moeite met evenwicht en de rit vergt ook veel minder energie van haar.
Toen hebben ze onderweg wel enorm veel hooi gegeten, wrs uit verveling.
Ik zou toch een hooinet hangen, normaal hangt dit toch niet in de weg.. Bij mij ligt het bovenop de voederbak, zodat het zeker niet bij de benen raakt.