4wd/belastingvrij/grijs kenteken....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peer2005

4wd/belastingvrij/grijs kenteken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 13:18

Hallo, ben benieuwd of hier mensen zijn die me advies kunnen geven want zie even door de bomen het bos niet meer... }:0 Ben op zoek naar een auto erbij, liefst een zware waarmee ik probleemloos een trailer kan trekken. Mijn voorkeur gaat uit naar een Daihatsu Rocky, daar staan er ook diverse van te koop onder de 2000 euro. Weet iemand hier hoe het nou zit met de oldtimerregeling? Want begreep dat er voor auto's van 1987 tot 1992 nog een overgangsregeling geldt van vijf jaar (dus bv auto uit 1987 wordt per 1 jan 2013 belastingvrij, etc). Maar dat er wel brandstoftoeslag betaald moet worden voor een diesel... Hoeveel bedraagt dat dan ongeveer? Dat kan ik werkelijk nergens vinden (maar misschien zoek ik ook niet goed genoeg ;) ) En hoe zit het met grijs kenteken? Hoeveel betaal je daar als particulier ong voor qua belasting wanneer de auto (evt. nog) niet belastingvrij is? Wil gewoon graag een beetje een beeld hebben van de kosten die ik aan zo'n bak zal gaan krijgen... Alvast bedankt voor de tips!! *\o/*

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:24

grijs kenteken bestaat al een aantal jaren niet meer voor particulier.je moet echt een bewijs van b.v. KVK laten zien.
en een overgangsregeling is er niet. je auto moet van voor 1 januari 1987 zijn.wij zijn in de clinch, omdat onze auto's kenteken afgegeven is op 2 januari 1987.maar hij is gebouwd in 1986.en 1 januari is alles gesloten, dus kan het nooit op 1 januari afgegeven worden. we zijn nog in gevecht dus :D

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 08:50

Ik heb de afgelopen maanden een zoektocht gehad naar een belastingvrije trailertrekker. Dus dikke 4x4 die 2000kg of meer mag trekken. Tot nu toe niets gevonden.
Voor 2000,- ga je alleen maar afgeragde roestbakken vinden met een verrotte body (plaatwerk) en vaak een verroest chassis. Samengevat moet je voor een dergelijke auto een overdekte stalling hebben en er hobby in zien en geld voor hebben om zo'n auto weer goed te maken.

Met een circa 6000,- kun je een betere basis kopen, maar let goed op en bedenkt goed dat je vaak een hoop onderhoud of reparaties moet doen.
Denk dan aan modellen als:
Nissan Patrol (schaars) en roestig
Toyota Landcruiser, roestig
Daihatsu Rocky, roestig
Landrover defenders/ 90/110/ range rovers, roestig en vaak stuur rechts ipv links

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:05

Inderdaad zoals hierboven, belastingvrij tot en met 1987 en grijs kenteken allleen voor ondernemers.
Ik rijd grijs kenteken, jeep grand cherokee met het voordeel dat er een gereduceerd belastingtarief betaald kan worden. T is een 92-er maar puntje gaaf, zijn niet duur in aanschaf maar wel in het verbruik. Nml v8 met een 5.2 liter motor maar wel lekker trekken ;) . Is trouwens te koop ga weer in mn 'gewone autotje rijden. 8-)