Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AnnikaRemi schreef:robeer schreef:Even kijken of ik dit goed begrijp:
Je hebt zondag een paardje gekocht.
Vandaag kreeg je bericht van diegene die hem aan je verkocht heeft dat ze hem terug wil.
Ze heeft spijt van de verkoop?
Jup ze heeft spijt..

Het is zielig voor haar dat ze spijt heeft, maar dat is, heel hard gezegd, haar probleem. Persoonlijk vind ik het ook erg bijzonder dat ze jou benaderd met zo'n verzoek. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis, maar ik vind het wel ver gaan 
) Corelli schreef:De verkoop is rond, dus ze heeft geen enkel recht meer om hem terug te willen/krijgenHet is zielig voor haar dat ze spijt heeft, maar dat is, heel hard gezegd, haar probleem. Persoonlijk vind ik het ook erg bijzonder dat ze jou benaderd met zo'n verzoek. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis, maar ik vind het wel ver gaan
Wat moet je doen? Bij jezelf nagaan:
- Ben je tevreden over je paard?
- Nog steeds blij met de koop?
- Stel dat je hem zou terug doen, zou je dat dan doen omdat je het zo zielig vindt voor haar of omdat je je paardje zelf eigenlijk toch liever niet wilt hebben? (in dat geval is zo'n aanbod natuurlijk een uitkomst, maar ik ga er vanuit dat je gewoon tevreden bent met je paard en dan vind ik dat je 'm dus gewoon moet houden)
Corelli schreef:De verkoop is rond, dus ze heeft geen enkel recht meer om hem terug te willen/krijgenHet is zielig voor haar dat ze spijt heeft, maar dat is, heel hard gezegd, haar probleem. Persoonlijk vind ik het ook erg bijzonder dat ze jou benaderd met zo'n verzoek. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis, maar ik vind het wel ver gaan
Wat moet je doen? Bij jezelf nagaan:
- Ben je tevreden over je paard?
- Nog steeds blij met de koop?
- Stel dat je hem zou terug doen, zou je dat dan doen omdat je het zo zielig vindt voor haar of omdat je je paardje zelf eigenlijk toch liever niet wilt hebben? (in dat geval is zo'n aanbod natuurlijk een uitkomst, maar ik ga er vanuit dat je gewoon tevreden bent met je paard en dan vind ik dat je 'm dus gewoon moet houden)
Elanor schreef:Aan je berichtje te lezen ben je gewoon heel blij met je nieuwe paard. Dus ik zou een aardig mailtje terugsturen dat je het vervelend vind dat ze er spijt van heeft, maar tegelijkertijd heel duidelijk zijn dat je hem toch echt zult houden. Je kunt er dan nog bij zeggen dat je echt al heel dol op hem bent, dat hij een goed plekje heeft en dat ze best eens kan komen kijken als ze wil.