geeft iemand een idee ? mijn paard springt steeds of probeert steeds als we in de omgeving van de stal komen over de voorste baar in de trailer tespringen . heeft iemand dit al meegemaakt en wat kan ik best doen? alvast bedankt
misschien een te simpele oplossing, maar hoe lang staat hij voor? Als hij niet al te ruim staat kan hij ook niet zover omhoog komen dat hij zich over de stang gooit? (puur theoretisch dan )
Ja dat zou ik ook denken, goed kort vast binden, dat je paard niet omhoog kan komen.
realmagic
Geplaatst: 04-12-11 19:04
een kennis van de manege heeft dit ook met een paard van haar,zij doet het paard aan de voorbenen kluisteren.om bokt niet op mijn nek te krijgen,is niet mijn paard...
kluisteren in de trailer? Heb je dat wel goed begrepen?
WhySoWhite
Geplaatst: 04-12-11 19:19
gewoon stang er uit halen? Kluisteren is ook een optie mijn oude paard sloeg me hele trailer verrot met zijn voorbeen dus werd ook gekluisterd
realmagic
Geplaatst: 04-12-11 19:23
Frantic schreef:
kluisteren in de trailer? Heb je dat wel goed begrepen?
ja dat heb ik goed begrepen,daarom zei ik er ook bij..is niet mijn paard.. Ik zou er niet voor kiezen,maar er zullen best paarden zijn waarbij zoiets werkt.
Jasmijn159
Geplaatst: 04-12-11 19:31
Kluisteren in de trailer gebeurt toch wel meer? Kun je in je trailer niet iets fixen van een band over de schoft? Wat ze ook wel eens hebben in opvoelstands op klinieken? Dan kunnen ze namelijk niet omhoog komen..
ipv lang vastzetten kort vastzetten zodat ze niet de ruimte heeft om omhoog te gaan.. niet te kort ze moet naturlijk wel gewoon kunnen staan tijdens het rijden.
desnoods doe je het touw een slag om de stang.. en dan pas vast aan de zijkant.
Kluisteren gebeurd inderdaad wel .. maar als ze dan doorslaan dan ben je vaak wel ver van huis.. Kan echt heel goed werken maar niet voor ieder paard geschikt.
Als we jonge paarden op de trailer hadden dan zetten we ze links en recht kort vast en dus de lijnen aan de zijkanten vast aan het halter. een derde touw deed ik aan de onderste ring en die bond ik dan kort op de voorstang zodat ze niet makkelijk omhoog komen en ook niet ver komen waardoor vaak de kracht om omhoog te komen ook beperkt blijft .
Hengsten in vrachtwagens zie je wel dat er een band om de nek gaat en die onder de kaak door en dan door de ring vast aan de muur dat zodra ze wat heftig worden op de wagen ze druk krijgen achter de oren. Maar of dit een optie is voor op de trailer heb ik geen ervaring mee