Vorig jaar zijn ze op 1 december geënt, dus dit jaar moesten ze voor 1 december geënt worden, uiterlijk vandaag dus.
Man belt de DA en maakt een afspraak, vermeldt ook dat het niet zoveel uitmaakt wanneer zolang het maar voor 1 december was. Praktijk zette de afspraak dus ook op vandaag (voordat mensen zich afvragen waarom zo op het laatste moment
).Vanmorgen is de DA dus gekomen om te enten, ik was werken, mijn paspoort lag er netjes. Kom ik vanmiddag op stal, pak ik mijn paspoort, en wat zie ik, is er als ent-datum 1-12-2011 neergeschreven. Mooi verkeerde datum dus, met als gevolg dat de enting nu als verlopen enting in mijn paspoort staat. Die man heeft het niet gezien, die had op dat moment andere problemen, hij kon zijn eigen paspoorten nergens meer vinden (godzijdank, anders waren de paspoorten van de wedstrijdpony's ook nog verkeerd ingevuld).
DA is binnenkort weer in de buurt, en zou dan langs komen om die paspoorten in te vullen (we weten waar ze liggen, carpoolen met de wedstrijdpony's geeft als resultaat dat ze in een vrachtwagen bij iemand anders liggen). Die man zal dan ook mijn paspoort bij laten werken.
Het enige waar ik mee zit, 2 jaar geleden hebben ze ook als eerste mijn paspoort ingevuld, en toen ook per ongeluk een verkeerde datum neergezet en dit direct verbeterd. Met gekriebel dus. Dat gaat nu ongetwijfeld ook weer gebeuren. Bij 2 entingen, ikzelf krijg dan het idee dat er door iemand zelf een datum is veranderd en dus gefraudeerd is. In hoeverre wordt er hier moeilijk over gedaan? In principe komt mijn merrie nergens als op keuringen, maar je weet het nooit wat de toekomst nog zal brengen.
Wat ik eventueel zat te bedenken, omdat ze 2 keer in de fout zijn gegaan (wel een andere DA maar dezelfde praktijk), is het reëel om te vragen of ze anders kostenloos binnen de gestelde tijd een herhalingsenting zetten? Dan kan deze datum blijven staan en ben ik ook meteen van het probleem van de eerdere veranderde datum af.
Die regeltjes zijn veels te klein en alles is veels te krap ervoor. Alles loopt qua handtekeningen en stempels in het laatste vakje al door elkaar omdat die vakjes te klein zijn.