trailer altijd uitspuiten met water na mesten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda__

trailer altijd uitspuiten met water na mesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:13

Spuiten jullie je trailer altijd uit met water, of vegen jullie na met water als jullie paard gemest heeft.
Bij aankoop van mijn trailer gaven de mensen mij dit mee als advies ivm de amoniak van de mest, ik heb dit altijd gedaan en mijn bodem is ook altijd goed gebleven. Alleen twijfel ik soms wel of het goed is dat ELKE keer te doen, aangezien er toch altijd een heel klein beetje water in de trailer blijft staan(bij de randjes) wat je met de borstel dan niet meer wegkrijgt...

Dus..hoe doen jullie het, ik ben benieuwd :D

Caira

Re: trailer altijd uitspuiten met water na mesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:21

Ik heb een losse rubbermat die ik eruit trek elke keer als hij weer op zijn plaats gaat en de mat spuit ik af. Klasgenootje deed ook wat jij deed, die zag opeens de naden loslaten en kon uiteindelijk zo met een vinger door de bodem prikken....

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:25

zo een losse rubbermat lijkt mij ook gevaarlijk als dat gaat schuiven?niet of stel ik het mij verkeerd voor?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:27

Dat kan niet schuiven, die ligt aan alle kanten strak tegen de wand

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:30

Ik veeg het alleen uit. Heb ook een losse rubbermat, deze kan niet schuiven, zit strak tussen de wanden, en daarnaast zit het tussenpaneel "erdoor" vast via een haakje of pinnetje in de bodem (is dus wel eruit te halen). Telkens uitspuiten lijkt mij niet nodig.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:31

Veeg het uit. Heb een rubber-gietvloer erin liggen.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:32

Wij hebben nu zelf een trailer, maar eerst haalde ik er altijd 1 bij een verhuurbedrijf.
Die verboden het zelfs om af te spuiten. Zeker als het zo koud is en er blijft dan water
in de naden, gaatjes of weet ik wat staan, dan vriest de boel kapot.
Uitvegen doe ik altijd, misschien zelfs een vochtige schrobborstel er overheen.
Maar helemaal uitspuiten misschien in het voorjaar en in het najaar een keer als het mooi weer is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:32

Ik veeg mijn trailer elke keer uit na gebruik. Zit een rubberen gietvloer in :)
Eens in de maand neem ik hem mee naar de naastgelegen benzinepomp en daar maak ik hem schoon met de hogedrukreiniger en een bezem. Zet hem dan een paar dagen schuin weg (neuswiel ver uitdraaien) zodat het water er weer uitloopt.
Soms maak ik een sopje met wat dettol en poets ik hem uit met een harde borstel.

Gietvloer is een grillig oppervlak, krijg al met moeite het hooi ertussen uit
Laatst bijgewerkt door Keet op 24-11-11 13:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:33

Ik heb zaagsel in me trailer. Paardje voelt zich meer thuis en het is ideaal met de mest.ik schep het er altijd uit als ik met m weg ben geweest en klaar is kees.
Het lijkt mij niet goed ( als je een vaste bodem heb) om iedere keer nat te maken.. Het blijft toch altijd een beetje vochtig.
Het zaagsel is absoluut niet glad en als me trailer een beetje nattig is van de mest. Is het wel glad.
Ideale oplossing!!

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:34

Ik leg geen bedekking op de bodem, heb een verlijmde mat. Poep en pies valt op de mat. Na afloop direct verwijderen en met bezem vegen. Verder niets.

Die hoge drukspuit of water, zorgt alleen maar voor extra lekkage kansen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:34

ik veeg uit, alleen met water als ze erin hebben gepist.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:38

oke zoals ik begrijp is water idd , toch zoals mn gevoel al zei, to much.
Ik heb ook geen bodembedekking.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:38

Wat veel belangrijker is is om de kitrand van de vloer elke 2 jaar te laten vervangen. Er hoeft maar een klein gaatje te zitten waar het water in kan en binnen een jaar zit je met een rotte bodem. En dat kan ook bij gebeuren bij een nieuwe trailer.

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:41

Ik veeg ook als er alleen gemest is. Ik had ook een paard dat altijd plaste :roll: , moest ik elke keer de trailer met water doen. Dat gaat wel erg stinken als je het niet met water doet.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:59

Ik veeg de mest er altijd meteen uit. Eens in de tijd spuit ik de trailer af met de hogedrukreiniger. Verder zet ik de trailer dan schuin weg. Raampjes open om de vocht ook weg te laten gaan.

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:04

Let op dat je bij het vervangen van de kit amoniak bestendige kit gebruikt. Is alleen bij trailer boer te krijgen. In bouwmarkt niet verkrijgbaar!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:36

Om de 2 jaar alle kit eruit is ook niet echt nodig hoor, zorg gewoon dat je trailer ieder jaar een onderhoudsbeurt krijgt (kost bij ons bv 100 euro incl) als je een goed BOVAG erkend bedrijf neemt dan controleren ze alles, en zodra iets niet in orde is zoals je kitrand word hij bij ons in overleg vervangen.
Ikzelf haal altijd de mest weg zodra het paard eruit is, uitspuiten doe ik ook 1x per maand en dan zet ook ik hem neer met het neuswiel wat verder opgedraaid zodat het water er goed uit kan ;)
Het allerbelangrijkst is dus je kitnaden in de gaten houden en je trailer in onderhoud houden, dan kan er weinig mis gaan ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:23

mijn paarden staan op het rubber in de trailer en plassen er ook op dus ik spuit hem na gebruik altijd uit. Als er alleen gemest is veeg ik hem uit maar maak hem dus na elk gebruik schoon.
het gaat hier om een ifor Williams trailer.

Ik sta soms wel eens verbaasd hoe vies sommige trailers er van binnen uit zien bij sommige mensen (vol met stro en poep tot aan de wanden!!) Ik vind dat not done.
Gewoon lekker de boel weer netjes schoon en fris voor het volgende ritje

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:33

Ik veeg hem altijd alleen uit.
Dan even de rubber mat dubbel gooien, dan kan het wat 'luchten'.
Elke keer met water uitspuiten lijkt me niet echt goed voor de bodem (rotten enzo).

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:37

ik heb stro in mijn trailer en als er dan gemest is gaat dat er meteen uit, en als erin geplast is gaat alles eruit en wordt de trailer schoongemaakt.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 17:16

dankjewel voor jullie antwoorden. Ik krijg een goed beeld van hoe en wat het beste is.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:16

Amanda__ schreef:
dankjewel voor jullie antwoorden. Ik krijg een goed beeld van hoe en wat het beste is.

ligt ook aan je bodem, is ie van hout of aluminium.

Maar meestal is uitvegen voldoende. 1 of 2 X per jaar spuit ik de trailer van binnen schoon.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:19

Wij spuiten onze trailer altijd uit na gebruik, hij is van '95 en ziet er nog als nieuw uit, hij komt na het schoonmaken ook altijd in een verwarmde loods dat scheelt natuurlijk ook een hoop dus de trailer blijft niet nat.

edit: het is overigens een impex trailer, maar zou niet weten wat voor bodem er in zit :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:21

Ik veeg hem ook alleen uit en af en toe gooi ik er een emmer water overheen.

Mijn vader spoot een andere trailer vroeger na elk gebruik uit (1-3x per week) en daarbij was de houten vloer die onder de rubberen vloer zat in 5 jaar doorgerot...
Gelukkig heb ik nu geen houtem bodem meer in m'n trailer.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 25-11-11 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:23

Ik veeg hem altijd goed uit, een ook vooral goed de randjes langs de wand en bij de laadklep. Ik heb er een rubber gietvloer in. Uitspuiten doe ik ongeveer 2x per jaar en dan helemaal ontsmetten. Ik heb er liever niet te vaak water in.