Advies gevraagd omtrent trailerkeuze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opgeheven

Advies gevraagd omtrent trailerkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 16:42

Door de bomen zie ik het bos niet meer....

Wij willen graag een nieuwe trailer aanschaffen, in de zoektocht naar een mooie, degelijke en veilige trailer krijg ik van meerdere kanten te horen over de kwaliteit e.d. Van bepaalde trailers. Om een zo goed mogelijke keuze te maken zou ik graag jullie mening en advies willen lezen over de verschillende opties.

Onze "eisen" zijn

Tweepaards
Zo ruim mogelijk
Ruime zadelkamer
Fijne en stabiele wegligging
Allu. vloer

Eventueel
De mogelijkheid om de stangen lager te plaatsen ivm ponyvervoer

De paarden die erin komen te staan, uiteraard niet allemaal tegelijk zijn een c-pony, een ruin van 1.74, merrie van 1.83 en een hengst van 1.68....

Tips? En waarom bepaalde trailers wel en andere niet?

De auto ervoor is trouwens een range rover HSE Sport dus aan trekkracht geen gebrek...

De paarden

chrisje_83

Re: Advies gevraagd omtrent trailerkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:29

Echt een nieuwe trailer of een tweedehands?

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 17:55

Nieuwe trailer, mocht iemand een jonge tweedehands hebben die aan de eisen voldoet + een witte kleur dan hoor ik dat graag....

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:57

humbauer maximus is een mooie en fijne combi met de range rover vind ik zelf ;)

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 18:11

Heb je zelf ervaring met een humbauer. Ik heb net de folder binnen van de cheval liberte en de henra adventure. Iemand daar bekend mee?

x__Saartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:15

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 18:19

Die westfalia Joker... Pff, wat een trailer! Maar daar staan inderdaad ook mooie trailers tussen.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:24

Ifor williams :)
alu vloer, verstelbare balken, degelijk en makkelijk schoon te houden. ideaal!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 18:27

Is de ifor geen rammelbak? ( wel eens gehoord) zekerhet nieuwe model?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:38

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:45

Montignac schreef:
Is de ifor geen rammelbak? ( wel eens gehoord) zekerhet nieuwe model?

Sprookje, ik had een Ifor uit 1996 en die rammelde echt niet! Fijnste trailer die ik ooit gehad heb.

Maar het is een werkpaard! Overal verstevigd, kooiconstrutie die echt werkt, geen trailer voor Gooische meisjes zeg maar... Wel voor vele hengstenhouders trouwens!

Voor een mooie goede trailer met veel luxe, dan zal je naar een andere moeten zoeken, maar rammelbak? Echt niet. Maar ik weet niet hoe de nieuwe trailers zijn.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:48

Ik weet niet van waar je bent, maar hier in Be kun je echt mooie & volledig naar wens trailers laten maken voor een schappelijke prijs. ( En van goede kwaliteit).

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:49

Ik heb een Blomert en ben hier erg tevreden over. Alle opties kun je aangeven en dan krijg je hem rechtstreeks van de fabriek!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:53

ifor williams super wegligging en degelijk. En ook de voorklep is ideaal, met warm weer lekker open.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:57

ATEC!

Atec zijn tegenwoordig hele ruime trailers.
Zijn zowel in hout als Polyester en Aluminium verkrijgbaar!
Met ruime instap deurtjes en grote ruime zadelkamers.
Ze doen aan al jou eisen! En al jou optie's zijn mogelijk.

Kleuren kan je kiezen.

Prijs indicatie ligt ongeveer tussen de 6000 en de 8000 euro het ligt er natuurlijk helemaal aan welke optie's je kiest!

Voor meer informatie zou ik even langs gaan bij Kraay aanhangwagens in Nijkerk.

Ik heb zelf ook een Atec super fijne trailers, rijden super fijn achter de auto en zijn hoog dus de meeste paarden lopen er ook zo in.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:00

Doe eens gek: http://www.boj.nu/ en dan de classic de luxe.........

De prijs zal je meevallen; je moet 'm vooralsnog wel in Duitsland gaan halen. Er is (nog) geen Nederlandse dealer.
Hoewel, ik zou rustig bij Kennis in Valkenswaard binnenstappen, niet raar opkijken als ie er gewoon eentje kan leveren.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:08

Montignac schreef:
Heb je zelf ervaring met een humbauer. Ik heb net de folder binnen van de cheval liberte en de henra adventure. Iemand daar bekend mee?

Ja wij hebben een cheval liberte,
Vind het een hele mooie trailer, ook erg fijn.
hele goede wegligging doordat elk wiel een aparte vering heeft zegmaar, hobbels gaan daardoor ook heel makkelijk.
En alles wat bij de Bockmann extra's zijn is bij de cheval liberte standaard.
Bijv stootkussen, de vering en standaard kun je de achterklap ook zijwaarts open doen mocht je er eens wat anders dan een paard in willen stoppen enz.

maar als je bijv een bockmann xl hebt die zijn wel een stuk groter. Maar dat zijn echt monsterdingen vind ik...

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:33

Bockmann Master of Big Master. Ruimte zat!
Wij hebben de vorige nieuw aangeschaft 3 jaar achter de auto gehad 80.000 km mee gereden en er werkelijk nog nooit iets aan gehad.
Begin dit jaar weer een nieuwe aangeschaft.
Ze zijn duurder dan de hotra en atecs en dergelijke maar je krijg er een stukje mooie afwerking en kwaliteit voor terug.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:55

Montignac schreef:

ja hier ervaring met de maximus van humbauer
ik vind het een super fijne trailer met een gewedige wegligging
een mooie zadelkamer
genoeg plek voor hooi
en de paarden staan super comfortabel

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:00

Ik ben zeer tevreden met mijn Böckmann Duo! Is wel het meest simpele en niet het grootste model, maar het is voor ons voldoende. Heb deze nu zeker 3 jaar en hij ziet er op een paar plekjes na nog uit als nieuw. (We poetsen hem ook regelmatig ;) ) En als ik mijn man mag geloven heeft ie ook een prima wegligging.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:02

Wij hebben een humbauer pagasus. Voldoet aan al je wensen. Echt een hele fijne trailer.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:05

Wij hebben al jaren Böckmann en dat bevalt altijd prima. Ik heb er nu eentje van aluminium. Hiervoor heb ik een tijdje een van polyester gehad omdat ik dat om te zien mooier vind, maar een aluminium trailer is voor mijn gevoel een stuk degelijker.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 21:09

Fijn alle reacties tot nu toe, bockmann is indrdaad ook een fijne trailer, ik weet niet wat het kwaliteitsverschil is met bijvoorbeeld te henra, als ik die laatste trailer zo zie vind ik de maatvoering van 134 hoogte erg prettig, zo ook de ruime zadelkamer, het feit dat de bodem en de zijkant van alluminium is en de afwerking verder van polyester. De styling is daardoor wel heel mooi. de ifor vond ik eerder altijd erg mooi maar ben er wel een beetje van teruggekomen. De auto is al wat lompig, dus een stylvolle trailer is wel wenselijk. De humbauer moet ik me in gaan verdiepen, daar ken ik geen kenmerken verder van. Maar de maximus zou dan een optie zijn dus. Kan me niet voorstellen dat er "slechte" trailers bestaan.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 23:55

ikke schreef:
Doe eens gek: http://www.boj.nu/ en dan de classic de luxe.........

De prijs zal je meevallen; je moet 'm vooralsnog wel in Duitsland gaan halen. Er is (nog) geen Nederlandse dealer.
Hoewel, ik zou rustig bij Kennis in Valkenswaard binnenstappen, niet raar opkijken als ie er gewoon eentje kan leveren.

Jeetje, wat een ding zeg!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 23:58

kim345 schreef:
Montignac schreef:

Ja wij hebben een cheval liberte,
Vind het een hele mooie trailer, ook erg fijn.
hele goede wegligging doordat elk wiel een aparte vering heeft zegmaar, hobbels gaan daardoor ook heel makkelijk.
En alles wat bij de Bockmann extra's zijn is bij de cheval liberte standaard.
Bijv stootkussen, de vering en standaard kun je de achterklap ook zijwaarts open doen mocht je er eens wat anders dan een paard in willen stoppen enz.

maar als je bijv een bockmann xl hebt die zijn wel een stuk groter. Maar dat zijn echt monsterdingen vind ik...

Bedankt voor je bericht. Het lijkt mij ook een fijne trailer. En met de allu bodem moet hij ook sterk en degelijk genoeg zijn om de twee reuzen tegelijk te verplaatsen lijkt mij. Hoe is de ruimte voor de paarden, bij de voerbakken als je er tussen staat? En kun je ook minpunten benoemen?