Verzekering zadel in auto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mag

Verzekering zadel in auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 13:48

Deze week een gesprek gehad met mijn verzekeringsagent, met de vraag hoe ik mijn zadels kan verzekeren tegen diefstal uit de auto (omdat je dit toch regelmatig hoort op wedstrijd). Nu is zijn antwoord dat diefstal uit auto maar beperkt is tot € 250,00. Dit is ook niet te verzekeren met bijv. een buitenshuis dekking....

Hoe hebben jullie dit opgelost?

lonnie

Re: Verzekering zadel in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:08

uhm...auto op slot houden, zadel in afgesloten zadelkast in trailer leggen....de meeste keren dat je het leest op wedstrijd is dit omdat er iets niet afgesloten is...maakt het geen verschil of het in de auto of trailer ligt?

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 13:38

Ik weet niet of dat verschil maakt, ik heb geen zadelkast in de trailer dus dat heb ik ook niet gevraagd.
Mij lijkt dat iedereen wel zijn auto of trailer op slot doet?? Maar als het dus uit een gesloten auto gejat wordt krijg je maar € 250,- terug.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:36

Ik heb nog nooit gehoord dat er een zadel of iets anders is gejat op een wedstrijd, ik doe wel altijd mijn auto op slot, maar ik heb heb altijd wel een redelijk veilig gevoel op wedstrijd.. Misschien dat het hier in de buurt wat minder is.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:43

Zadel niet in het zicht in de auto leggen, zorgen dat er iets overheen ligt. Auto opslot en de auto niet te lang zonder bewaking laten staan. Als het zadel niet op het paard ligt staat het paard waarschijnlijk ook op de trailer en ben jij daar niet bij, dat moet je zoiezo niet te lang zonder toezicht laten staan vind ik.

Of heb je 2 verschillende zadels en rijd je sgw? want dan zit je er natuurlijk wel mee dat onder je dressuur je springzadel er ligt en onder je springen je dressuurzadel..

heb je niet een hoedenplank die je dicht kan doen? kunnen ze niet zien dat er een zadel ligt en dan zullen ze waarschijnlijk niet alle auto's openmaken..

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:49

Misschien handig om eens te shoppen bij andere verzekeringen, 250 euro is niet veel.
Je kan je autospullen altijd tegen een hogere waarde verzekeren, soms vereist dat een autoalarm.
Gewoon verschillende verzekeringen een offerte doen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 19:26

Ik heb een bus voor de trailer staan, er zijn altijd wel onbewaakte momenten, wat je't meest hoort is dat ze tijdens de prijsuitreiking toeslaan.... Als ik het zo hoor zijn er niet veel mensen die dit verzekerd hebben...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:17

volgens mij worden zadels op wedstrijd vooral uit niet afgesloten ruimte gestolen. Dus trailers zonder slot erop, of auto's die open zijn.
Dit kan snel en onopvallend.
Een auto openbreken op een wedstrijdterrein valt veel meer op. Zorg dat je auto afgesloten is, dan is de kans klein dat hij gestolen wordt denk ik. En inderdaad uit het zicht.

Wil je toch perse verzekeren dan zou ik inderdaad bij andere verzekeraars gaan schoppen. De kans is aanwezig dat je dan een alarm op je bus moet laten zetten.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:12

Vorige winter werden er veel zadelkamers van trailers open gebroken op wedstrijden om de zadels er uit te halen. Die sloten zijn niet echt veel waard.
In de auto, goed afdekken en op slot doen, daar hebben ze meer werk aan.
Als het een bus is die op een bedrijf staat zou je nog kunnen kijken of je er een transport verzekering op kunt krijgen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:17

loulou schreef:
bij andere verzekeraars gaan schoppen.

dat moest natuurlijk shoppen zijn :o

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:22

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:31

Als je je zadel normaal binnen hebt liggen en slechts incidenteel in de auto (voor wedstrijd bijv.) dan valt het gewoon onder je inboedel.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 18:46

Mijn zadel ligt helaas niet binnen in huis, maar in de zadelkamer op stal. De verzekering vergoed alleen als er sporen van braak zijn. En die heb je dus niet als het uit de auto gestolen wordt....