Zou jij nog een paard aanschaffen na overlijden huidige?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Zou jij nog een paard aanschaffen na overlijden huidige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 19:51

Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar.
We zitten vollop in een crisis en klagen allemaal steen en been :')

Ik heb momenteel 2 paarden en als het niet hoeft zal ik ze ook zeker niet weg doen.
Maar mocht 1 van de 2 komen te overlijden denk ik niet dat er een nieuwe voor terug komt.

Mocht de 2e komen te overlijden denk ik dat ik een span shetters neem en lekker ga mennen (heb helaas een blijvende rugblessure).

Hoe denken jullie er over ?

gootje12

Re: Zou jij nog een paard aanschaffen na overlijden huidige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:53

Als ik daar geld voor had ,zou ik zeker een volgende zoeken. Maar zou weer een opknapper nemen. Alleen al omdat zulke paarden vaak hulp nodig hebben. Net als mijn huidige paard.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:55

Ik wel, maar dat is vooral omdat ik de paarden aan huis heb en ik een paard allen absoluut not done vind.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:57

Het ligt eraan welke van mijn 2 paarden komt te overlijden.
Als mijn merrie overlijdt, dan komt er geen nieuwe, want het jonge paard is mijn paard voor de toekomst, maar als mijn jonge paard overlijdt, dan komt er zeker wel een nieuwe.
Mocht de shet overlijden, dan komt er ook zeker dezelfde week nog een nieuwe!!!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:58

Ja. Ik zou er erg veel verdriet van hebben maar ik koop wel weer een nieuw paard.

Majken

als ik de tijd had en het geld. Dan weet ik zeker van wel eigenlijk !

Sammie

Ik heb er nu twee, waarvan eentje 26,5 jaar. Als die overlijdt komt er zeker geen nieuwe in de plaats. Als de jongste eerder overlijd (voorlopig) trouwens ook niet.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:00

Jawel dan koop ik er weer 1

marjanvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:00

Ik niet. Als het mee zit gaat die van mij nog een jaar of 15 mee en ik heb heel veel plezier van hem.
Maar toch heb je altijd gezeur met je verzorgers, Stalling en ziekte enz. Denk dat ik daar dan geen zin meer in heb.
Begrijp me niet verkeerd hoor ben blij met mijn pony en zolang die leeft blijft ie bij ons maar hierna nog eentje nee ik denk het niet

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:01

oh zeker wel dat er dan nog eentje komt :)
ben nu overgens ook op zoek naar een tweede :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:02

ik had gezegd toen ik mijn appaloosa merrie van 4 jr kocht ,dat dit mijn laatste paard zou zijn
met haar wilde ik oud worden :j
maar helaas werd ze ineens erg ziek en is ze ingeslapen op nog geen 9 jr oud
dat was toch even zo`n 20jr te vroeg om te stoppen met rijden
daarom is Gringo gekomen en nu zeg ik weer dat hij mijn laatste paard is
hij is nu 11 en ik ben 46,als hij nog zo`n 15 jr meegaat zal het ook echt mijn laatste paard zijn :j

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:03

Ja, dan komt er een nieuwe. Een jonkie waarschijnlijk. Liefst zou ik er nu al een kopen, maar twee paarden ga ik financieel toch echt niet redden.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 20:03

begrijp mij ook niet verkeerd ik ben ook enorm blij met mijn beestjes.
Maar door mijn blessure zit ik altijd met bijrijders en dergelijke te klooien.

Daarom zal mijn keuze zijn om niet meer voor grote paarden te gaan maar voor shetters.

Mijn merrie is overgens 13 en de jongste 2,5
Ze gaan dus nog heel wat jaren mee.
En daar vanuit gaande ben ik ook een beetje aan het 'denken' want als de jongste zoals we allemaal hopen 30 word tik ik de 50 al aan :D

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:05

Ja, als mijn paard nu zou komen te overlijden wil ik zekerweten een andere, ik kan gewoon niet zonder een paard, nou moet ik zeggen, Die band die ik met m'n paard heb zal ik niet zomaar krijgen als ik een nieuw paard heb denk ik ;)

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:06

Ik kan het me niet voorstellen... Ik dacht dat ik nadien nooit meer wilde rijden, maar ik kon gewoon niet zonder de paarden, dus ben ik heel traag en met ongelooflijke tegenzin met een nieuwe begonnen. Gelukkig zijn ze niet te vergelijken, ze zijn ZO verschillend! Dat maakte het heel wat minde zwaar om opnieuw te beginnen.
Maar nu ik er al beter mee om kan dat mijn merriemeid gestorven is, zou ik later een paard willen dat er net zo uitziet als zij, en hopelijk ook met zo'n mooi karakter!

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:08

Ik wil even inhaken op het deel crisis en een paard aanschaffen. Ik zit niet in hetzelfde schuitje van dat ik twee paarden heb, maar ik ga nu heel vaak naar het paard van mijn moeder. Hij is 20 jaar en mijn moeder heeft er een tijd erover gedacht dat ze het paard willen verkopen.

Wij hebben even zitten kijken of het voor ons financieel haalbaar zou zijn om hem over te nemen en of het mogelijk is een paard te kopen mocht hij dood gaan. Nu op dit moment zou het makkelijk kunnen, want we wonen in een koop appartementje. Het appartement staat te koop en we willen graag naar een huisje verhuizen. Als ik een schatting maak van de kosten die we dan hebben, dan zouden we echt heel moeilijk een paard kunnen betalen. En als we onze inkomens bij elkaar leggen verdienen we echt niet weinig, ik vraag me al vaak af hoe mensen nu een paard betalen...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:08

Op het moment heb ik nog een paardje van 22 , waar ik vroeger heel intensief wedstrijden mee heb gereden .
Sinds 4 jaar geniet hij van z,n oude dag met twee tinkers .
Zolang hij geen pijn heeft mag hij lekker op de wei rond huppelen , en gaat hij echt niet weg .
Daarna komt er geen paard meer .Zelf rijden doe ik nog maar 1 a 2 keer per week op de paarden
van een vriendin .Vaker rijden laat mijn werk niet toe , en moet ik zeggen dat ik daar ook geen behoefte aan heb .

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:10

Voorlopig niet denk ik, ligt er een beetje aan. Kan het prima betalen maar zit wel in een periode dat ik over 1-2 jaar een huis wil kopen, en dan zou ik mijn spaarpot voor het huis aan moeten spreken voor een nieuw paard. Bovendien gaat sparen voor een huis een stukje sneller als ik geen paard heb.
Ik heb op mijn 18e expres een wat ouder paard gekocht, zodat rond de tijd dat ik kinderen wil (als ik ze wil) mijn paard 25-30 jaar is en het niet zo zonde is om hem met pensioen te sturen of niet meer leeft. Een paard verkopen is niet zo mijn ding.
Aan de andere kant zou ik het wel heel erg missen, en is het wat dat betreft best mogelijk dat er toch snel een nieuwe komt. Kan me ook niet voorstellen dat ik nooit meer een paard koop. Weet ook al precies wat voor iets ik dan wil ;).

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:10

micha_a schreef:
Ik wil even inhaken op het deel crisis en een paard aanschaffen. Ik zit niet in hetzelfde schuitje van dat ik twee paarden heb, maar ik ga nu heel vaak naar het paard van mijn moeder. Hij is 20 jaar en mijn moeder heeft er een tijd erover gedacht dat ze het paard willen verkopen.

Wij hebben even zitten kijken of het voor ons financieel haalbaar zou zijn om hem over te nemen en of het mogelijk is een paard te kopen mocht hij dood gaan. Nu op dit moment zou het makkelijk kunnen, want we wonen in een koop appartementje. Het appartement staat te koop en we willen graag naar een huisje verhuizen. Als ik een schatting maak van de kosten die we dan hebben, dan zouden we echt heel moeilijk een paard kunnen betalen. En als we onze inkomens bij elkaar leggen verdienen we echt niet weinig, ik vraag me al vaak af hoe mensen nu een paard betalen...

Ik werk en mijn vriend ook. Ik heb 2 paarden en een shet. We hebben een behoorlijke hypotheek, dus het lukt allemaal best.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:11

Ja dan komt er een nieuwe, en zeker weten weer een Fjord. Het liefst zou ik van haar een veulen fokken voor 'eigen gebruik,' ze heeft een super karakter en daarnaast lijkt het me heel mooi om nog een stukje van haar bij me te houden als ze er zelf niet meer is. Maar ze is 13, heeft nog nooit een veulen gehad en voor mij duurt het nog wel een paar jaar voordat ik het financieel aandurf om 2 paarden te onderhouden, of we moeten opeens een huis met weiland kunnen kopen..

Limerick

Nopes... na Lim is het einde verhaal denk ik :(:)

Maar ik ga er vanuit dat hij nog wel even meegaat :D

Donkerblauw

Heb zelf ook twee paarden, en als een van de twee komt te overlijden zou ik niet actief op zoek gaan naar een nieuwe. Zeker niet het eerste jaar. Ik zie wel wat er op m'n pad komt (is bij mijn twee paarden ook gebeurd). :)

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:13

Ik hoop over een paar jaar nog een veulentje te fokken van mijn paard als de tijd en het geld er is. Dan is dat de opvolger van mijn huidige merrie. Mocht dit om de een of andere reden niet door gaan en ik heb voldoende geld en tijd als mijn paard komt te overlijden, dan komt er wel een nieuwe.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:13

Ik heb er twee rondlopen. Een 22-jarige en een 11-jarige. Van beiden hoop ik nog heel lang te kunnen genieten. Als het zo doorgaat, wordt die 22-jarige 103 :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:16

wreckh schreef:
Ik wel, maar dat is vooral omdat ik de paarden aan huis heb en ik een paard allen absoluut not done vind.

Zo redeneer ik ook.
als er 1 van de 3 (okee 1 paard 2 pony's) dood gaat heb ik altijd nog 2 over..(wat klinkt dat banketstaaf)
Maar 1 paard in zijn uppie.. nee never!!!