ziektekosten verzekeren van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liefmeisje21

ziektekosten verzekeren van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 21:48

Ik heb eens zitten rondkijken maar snap er echt helemaal niets van.
ik zit er aan te denken om mijn fjord te verzekeren maar dan met name voor de onverwachte
gebeurtenissen zoals kreupel, koliek, wondjes etc. waar je dus eigenlijk de da erbij voor moet halen.
Maar nu weet ik niet waar ik dan uit moet kiezen, want zie basis en ook uitgebreid. Wie kan mij
daar meer over vertellen.

AshleyRol

Re: ziektekosten verzekeren van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:21

Ik zou als ik jou was even contact opnemen met een verzekerings maatschappij!
Zij hebben mij ook geadviseerd en geholpen met het nemen van een verzekering.
Mijn paard is voor 2000 euro verzekerd bij hippo, dit is de uigebreide verzekering.
Hier betaal ik 31 euro voor per maand maar ben ik voor alles verzekerd. Je hebt natuurlijk wel altijd een eigen risico. 75% word er terug betaald de rest is dan eigen risico.
Zij adviseerde mij ook met het bedrag!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:30

En als je die 31 euro in de maand nu eens zelf op een rekening zou zetten??

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:35

En als je nu na 1 maand die 31 euro sparen ineens een grote kostenpost van 1500 euro krijgt? Wat is dat nou voor rare reactie, ze vraagt toch niet OF ze moet verzekeren, maar HOE.

TS: let er vooral op dat je altijd een basisverzekering moet hebben (voor overlijden) en dat het uitkeren van je ziektekostenverzekering ligt aan wat voor basisverzekering je hebt. Bijvoorbeeld je hebt een standaard basisverzekering maar uitgebreide ziektekosten, dan wordt slechts voor standaard ziektekosten vergoed omdat het altijd aan je basisverzekering hangt. En goed overal de kleine lettertjes lezen! Ik ben wel een maand aan het zoeken en lezen gegaan, maar ben nu erg tevreden met mijn verzekering. Ook al eens gebruik van moeten maken en alles wordt netjes geregeld. Ik zit bij Equine Risk, dochteronderneming van Hippo geloof ik.

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 23:27

Bella123 schreef:
En als je nu na 1 maand die 31 euro sparen ineens een grote kostenpost van 1500 euro krijgt? Wat is dat nou voor rare reactie, ze vraagt toch niet OF ze moet verzekeren, maar HOE.

TS: let er vooral op dat je altijd een basisverzekering moet hebben (voor overlijden) en dat het uitkeren van je ziektekostenverzekering ligt aan wat voor basisverzekering je hebt. Bijvoorbeeld je hebt een standaard basisverzekering maar uitgebreide ziektekosten, dan wordt slechts voor standaard ziektekosten vergoed omdat het altijd aan je basisverzekering hangt. En goed overal de kleine lettertjes lezen! Ik ben wel een maand aan het zoeken en lezen gegaan, maar ben nu erg tevreden met mijn verzekering. Ook al eens gebruik van moeten maken en alles wordt netjes geregeld. Ik zit bij Equine Risk, dochteronderneming van Hippo geloof ik.

ja klopt maar omdat mijn paard geen sportpaard is maar meer voor de recreatie bedoelt is en ook pas 3.5 kan ik bijna niet een uitgebreide ziektekosten verzekering nemen. Het gaat mij meer om de kleine dingen die kan gebeuren, zoals wondjes enzo. maar ik zat te denken aan deze http://www.paardenverzekeringbierum.nl/
als ik me dan aansluit bij de arts die bij hun in contract staat dan betaal je alleen de voorrijkosten en verder niets dus dan heb je geen 20% eigen risico.

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:34

Bij deze verzekering ben ik ook en heb er verder goede verhalen van anderen over gehoord. Maar een verzekering blijft persoonlijk vind ik. Wat de een goed vind, hoeft een ander niet goed te vinden ;-)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:44

Is je fjord een brokkenpiloot of is hij voorzichtig met zichzelf? Veel fjorden zijn redelijk zuinig op zichzelf, dus als jij zorgt voor goede leefomstandigheden voor je paard verwacht ik niet heel veel schade bij je fjord.
Maar als jij voor elk wissewasje een DA wil laten komen, dan kan een verzekering inderdaad verstandig zijn. Het is en blijft een optelsom van handigheid van het paard, kennis van de eigenaar, woonomstandigheden (ook kennis van stalbaas/stalgenoten) van het paard en de financiele mogelijkheden van de eigenaar of verzekeren verstandig is of niet.

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 13:39

Waratje schreef:
Is je fjord een brokkenpiloot of is hij voorzichtig met zichzelf? Veel fjorden zijn redelijk zuinig op zichzelf, dus als jij zorgt voor goede leefomstandigheden voor je paard verwacht ik niet heel veel schade bij je fjord.
Maar als jij voor elk wissewasje een DA wil laten komen, dan kan een verzekering inderdaad verstandig zijn. Het is en blijft een optelsom van handigheid van het paard, kennis van de eigenaar, woonomstandigheden (ook kennis van stalbaas/stalgenoten) van het paard en de financiele mogelijkheden van de eigenaar of verzekeren verstandig is of niet.

toen ik vorige week op stal kwam en hem uit het land haalde een behoorlijke snee op zijn rug en daar moesten dus krammen in gezet worden. dat geintje gaat me dan tussen de 125 en 150 euro kosten, viel ook in het weekend. hij kan best wel lomp zijn. hoe hij aan die snee is gekomen dat weet ik niet maar kan dus een beet zijn van een ander paard. Nu is hij zo dat hij liever een gevecht uit de weg gaat en hij is verder heel sociaal. In de winter of bij regen kunnen de paarden behoorlijk in de modder staan ook dus allemaal dingen wat me op het moment even bezig houd.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:57

Bella123 schreef:

Hoho, een beetje rustiger mag ook wel hoor! Het is maar een idee. Je moet er niet vanuit gaan dat je elke maand DA kosten hebt voor je paard. De verzekering ziet je aankomen, telkens declareren voor elk wiswasje. Dan gaat of je premie omhoog of ze mieteren je eruit. De verzekering zit er niet om uit te keren maar om binnen te halen. Zo gauw het op betalen aan komt trekken ze de achterbroek aan. Lees goed de kleine lettertjes voor je ergens aan begint.

Liefmeisje21 als je de modder bedoeld en als je pony straks last heeft van mok weet ik niet of je dat wel vergoed krijgt. Je moet er gewoon voor zorgen dat ze niet te lang in de modder staan.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:08

Ik vind het van FlyFly geen gek idee om heel eerlijk te zijn.
Want je paard verzekeren is natuurlijk te doen maar ook een heleboel dingen horen er weer niet bij.
Je hebt een punt hoor als je paard binnen een korte tijd een hele hoge rekening heeft van de Da.

Wij hebben gelijk een rekening geopend om dat ik tussen de bomen het bos niet zag en geen 1 verzekering helemaal transparant vond.
Wat is er verzekerd en wat niet bij iedereen is er een eigenrisico.
Dus ik heb een start bedrag erop gezet en elke maand gaat er automatisch een bedrag naar die rekening.
Nu heb ik mijn paardje 2.5 jaar en het loopt erg leuk op en heb het nog niet nodig gehad.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:31

@wph1.
Eindelijk een luisterend oor.
Mensen laten zich o zo bang maken voor alles en nog wat.
Heb trouwens aan het eigen risico niet gedacht maar dat is er ook nog ja.
Je zult altijd zelf een gedeelte moeten betalen. En tel dan maar op wat je alsnog zelf hebt betaalt en wat kreeg je vergoed.

Even off topic.
Hetzelfde geldt voor de zorgverzekeringen. Mensen zijn zo bang dat ze iets mochten krijgen en verzekeren zich te goed en te duur (en de verzekeraars maar lachen). Wees niet zo bang en houdt het geld zelf in beheer!!!

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:55

Sorry voor mijn misschien wat te heftige reactie, maar wij kunnen niet in de portomonee van TS kijken. Misschien kan zij geen startpotje maken en zou verzekeren en daarnaast een potje opbouwen een idee kunnen zijn. Dan zou ze misschien na een jaar of twee sparen de verzekering weer kunnen opzeggen.
Ik had voor mijn vorige paard een flinke pot maar helaas ook veel kosten gehad en bijna mijn hele pot was leeg. Toen kwam er een nieuw paard op mijn pad dat ik niet kon laten staan maar had geen potje meer... Ik heb dus mijn nieuwe paard wel verzekerd en ben er blij mee, ook al heb ik eigen risico, mocht er per ongeluk een grote kostenpost komen *klopt heel hard af* dan kan ik mijn paard gewoon de zorg bieden die ze nodig heeft dankzij mijn verzekering. Ik heb het dus meegemaakt, met mijn vorige paard, dat ik binnen een jaar voor een groot bedrag aan ziektekosten had (twee kliniekbezoeken en 7 weken dagelijks verbandwissel, verband is duur!!) dus ik ben wel voorzichtiger geworden daarmee.

Ik laat mij niet bang maken, maar heb door ervaring geleerd dat de kans bestaat dat je ineens voor hoge kosten komt te staan, een paard is nu eenmaal duur en zeker als ze iets mankeren. En natuurlijk weegt het 9 van de 10 keer niet op wat je aan premie hebt betaald en wat je vergoed krijgt, maar als je geen potje hebt om iets op te kunnen vangen, geeft het (mij iig wel) wel een veilig gevoel dat je toch een achtervang hebt voor als het nodig is. Ondertussen ben ik weer aan het sparen en misschien, als mijn potje weer aangevuld is, zeg ik mijn verzekering weer op. Maar in de tussentijd...