Ik moet even mijn verhaal kwijt.
Een mooie zaterdag is veranderd in een smerige leugen.
Ik zal het vertellen,zon ongeveer 4weken geleden,kwam mijn vriendin aan.
Ze rijdt en verzorgd mijn paard mee.
Maar omdat ze verlangde naar een groot paard.
Stond er op speurders gratis af te halen paard.
Niet meer om te rijden,stapritten zou wel gaan.
Merrie bruin met een veulen.
Wij naar de stal eigenaar,hij zei als jullie de stallen en de omgeving schoonhouden.
Dan kan dat paard hier wel staan,dat was afgesproken,paard kwam maar zonder paspoort en papier.
Veulen had ook niks,toen zei de staleigenaar op dat veulen kan jou vriendin later ook op rijden,kunnen jullie samen weg.
Ik had mijn twijfels,wat als die toch een papier had,dan zou de eigenaar het later als nog op eisen,dacht ik.
Toen zei ik later tegen mijn vriendin,ik vertrouw het niet,zo meteen is dat paard ingereden en ben jij hem kwijt.
De stal eigenaar gaf me gelijk,en de hoefsmid ook al.
Toen heb ik gebeld,zo van waarom geef je die papieren niet,toen zei ze diegene waar we het paard en veulen van hadden.
Oh dat maar het is en blijft mijn paard,en ik wil dat jullie afstand tekenen,??ik was verbaasd.
En boos dat ik was moest ik haar even uithoren,ik was op stal de eigenaar was er ook,die zei gelijk oh is dat dan zo.
Dan heb ik liever dat ze die paarden allebei ophaalt,want jullie hoeven niet de zaak bij te houden voor een ander die zijn paard voor niks stalt hier.
Eerst gegeven en nu wilt ze dat paard terug,en betaald en wil ook nog geen eens stalgeld betalen,zo zei de stal eigenaar het.
En jullie dat paard maar verzorgen en ik die beesten voeren,wat was die boos,logisch mijn vriendin heb ik het moeten vertellen.
Ik zei ga even rustig zitten ik moet je iets vertellen,ze gebruikt je zei ik,maar het was toch mijn paard.
Ik heb uitgelegd hoe het zat,toen is ze in huilen uitgebarsten,en even daarna werd ze ineens niet goed,ze rilt nu nog steeds en geeft steeds over.
Ze is nu bij me en blijft vannacht dan ook hier,Ze is er kapot van,ze is al een hele tijd aan het huilen.
Nu heb ik gezegd weet je wat,we laten mijn paard dekken,dan hebben iets om naar uit te kijken.
Ze knikte en ze zit achter mij en huilt nog steeds,kan me dat wel voorstellen zij heeft ze opgevangen en geborsteld en noem maar op,ze beschouwde het als haar paard.
Heb zo met haar te doen,de staleigenaar wil voergeld zien en die paarden moeten weg zei hij.
Maar mijn vraag is wat als zij die paarden niet ophaalt,mijn vriendin is er echt kapot van.
Dan ging de stal eigenaar er werk van maken.
Ik heb mijn vriendin nog nooit zo van streek gezien,ik ben er zelf ook van geschrokken.
Kan iemand ons misschien advies geven hier over om wat zouden jullie doen.
Want dit gun je toch echt niemand.
Sorry voor mijn lange verhaal.
ik hoop echt dat jullie ons willen helpen.
.