handel/slacht/recreatie/maakt het wat uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

handel/slacht/recreatie/maakt het wat uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 01:23

Raar hoor......paarden voor de slacht of handel mogen wel....paarden voor recreatief gebruik niet...
http://www.dichtbij.nl/eemland/regionaa ... -land.aspx

BAARN - Slecht nieuws voor boer Evers uit Baarn en zijn IJslandse paarden. Omdat de boer niet de goede papieren heeft, moeten de paarden van het land. Uiterlijk 1 januari moeten de paarden van het land. En volgens staatssecretaris Bleker hoeft de boer geen steun uit Den Haag te verwachten.

De dwarsligger is de eigenaar van het land, Staatsbosbeheer. Die vindt dat de paarden niet thuishoren op het melkveebedrijf van boer Evers. Ook de rechter was het eerder hier mee eens.

Er is online al een petitie gestart om de paarden vooral te behouden op het land. Ook tekenen? Dat kan hier.

Boer Evers heeft zijn 45 paarden al 21 jaar en wil ze graag houden. Staatsbosbeheer zegt dat de boer een paardenpension houdt op het land. Dat is volgens de organisatie niet de bedoeling van het bestemmingsplan.

klik op de link voor een filmpje
Laatst bijgewerkt door Martine op 11-11-11 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Werkenden link toegevoegd

Sim

Re: handel/slacht/recreatie/maakt het wat uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:28

Link werkt niet (meer).

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:17

Ik kan de link niet zien maar ik begrijp dat er een verschil is tussen paarden voor de slacht of handel en paarden voor recreatief gebruik.
dat kan te maken hebben met de mogelijke werkeersoverlast op de toenaderingswegen
of het kan zijn dat er in de buurt al andere locaties zijn aangewezen voor het houden van paarden voor recreatie doeleinden.
Als er vlak in de buurt een pensionstal zit dan kan deze gaan klagen omdat zij klanten mislopen door deze koeienboer die er ook een [illegaal] pension op na houdt.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 21:40

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:04

Voor handel/slacht heb je enkel een agrarische bestemming nodig... Voor pension geld volgens mij idd recreatie en daar zit echt een heel groot verschil in! Je zou zeggen goh wat maken die paar auto's uit etc etc, maar zo makkelijk is dat helaas niet. En waarschijnlijk maar goed ook, want anders kan iedere "gek" zomaar beginnen wat ie wil... Wat ik wel gek vind is dat die beste man al jaren zo bezig is en ze er nu blijkbaar pas achter komen dat de papierwinkel niet in orde is!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:50

Voor het houden van paarden heb je andere bestemming nodig dan voor een melkveehouderij.
Dat betekend dat de gemeente het hele bestemmingsplan aan zou moeten passen als paardenhouderij niet opgenomen is hierin.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 13:56

Dat is nou net het gekke......paarden houderij voor slacht of handel mag wel.........ik denk dat SBB zo strikt handhaaft om dat ze zelf plannen met het gebied heeft.......

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:58

Dat zou dan in het bestemmingsplan moeten staan.
Of de beste man moet zijn eigen bestemming laten veranderen in paardenhouder/handelsstal.
Je wilt niet weten met welke kromme maten er af en toe bij gemeentes/overheden gemeten wordt.
Vaak vriendjespolitiek...

Momey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:22

Ik kan de petitie niet tekenen