wat moet ik hiermee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jippieeeeee

wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 11:13

Ik sta op pension met mijn twee paarden. ik sta prive bij mensen die zelf twee ponys.hebben.

nu ben ik voor een week terug van mijn paard gevallen. waarbij ik mijn heup gekneust.heb. en mijn onderrug enorm beurs.
Nu ben ik, in mijn ogen begrijpelijk, niet veel geweest.afgelopen week. zondag.voor het laatst. wel heb ik een verzorgster voor mijn paarden. die ik gevraagd heb ze in de gaten te houden. zij is deze week drie keer geweest.

nu had ik gisteren de verjaardag van mijn vriend en dus veel visite de hele dag.waardoor ik niet naar stal kon. Krijg ik een smsje van mijn verzorgster dat de waterbakken bijna leeg zijn.
dus ik denk bij mezelf oliebol ik kan niet weg. zij jad er geen tijd meer voor helaas.

Krijg ik later een voicemail van mijn stalhouder. met daarin: hoe denk jij je paarden te verzorgen als je maar een dag in de week komt? Het gras is op de waterbakken zijn leeg dus wij zullen ze maar verzetten.

echt op een toon waarvan je denkt.. moet dat zo?

Wat moet ik hier nou mee aan? Ben ik dan echt zon dierenbeul dat ik omdat ik zelf amper lopen kon er noet geweest ben? Ondanks dat er naast mij nog een dame is die er als het kan dagelijks is?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:17

Vervelend dat je gevallen bent, maar als je verzorger niet eens tijd heeft om de paarden water te geven (eerste levensbehoefte), kan ik me wel voorstellen dat je stalhouder een beetje verontwaardigd is om eerlijk te zijn. Heb je eea wel met de stalhouder gecommuniceerd? :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 06-11-11 11:19, in het totaal 3 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:17

Hangt er vanaf wat je afgesproken hebt met de mensen waar je op pension staan.

Als je normaal gesproken zelf veel doet, was het wel handig geweest als je contact met hun had opgenomen om te overleggen.
Dan was er w.s. niets aan de hand geweest.

Wisten hun wel, dat je een gekneusde heup had, en daarom niet kon komen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 06-11-11 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cartouche11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:18

Denk dat je het niet zo persoonlijk moet aantrekken. Kan me voorstellen dat als je gevallen bent dat je niet zomaar even elke dag heen en weer kunt, maar dat neemt niet weg natuurlijk dat je verantwoordelijk blijft. het is en blijft jou paard. Misschien moet je voor dit soort dingen duidelijke afspraken maken met je verzorgster en eventueel stal. Beterschap!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:19

Heb je aan de staleigenaren verteld wat er met je aan de hand is en aan ze gevraagd of zij de zorg voor je paard op zich willen nemen?

jippieeeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 11:19

Overigens had ik met mijn vriend al overlegt dat zodra het rustiger was ik de bakken wilde vullen. maar nog geen half uur na het smsje kreeg ik dat belletje met voicemail.

jippieeeeee

Re: wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 11:22

Daar ik een verzorgster heb die.minimaal om de dag.komt heb ik niets gevraagd over de zorg overnemen. echter waren zij wel op de hoogte van mijn val en blessure. na die voicemail heb ik een smsje gestuurd met daarin nogmaals de uitleg. vervolgens krijg ik een berichtje terug dat paarden er ook zijn als het niet uitkomt.
ik krijg echt het gevoel hierdoor dat ik een crimineel ben die die beesten laat verkommeren.

mijn verzorgster moest overigens met spoed weg. anders had zij ze ook nooit zo achtergelaten.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:25

Ik kan me de reactie van de stalhouders wel voorstellen!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:27

Persoonlijk vind ik 'minimaal om de dag' wat weinig, zeker als er water ververst moet worden. En als jij het niet aan de staleigenaren hebt doorgegeven, zij jou een week niet hebben gezien en je verzorgster vertrekt zonder water te geven, kan ik me eerlijk gezegd hun reactie wel een beetje voorstellen.
Dit had je gemakkelijk kunnen voorkomen door vooraf uit te leggen hoe de situatie in elkaar zat, niet achteraf.

jippieeeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 11:29

Ik heb de situatie uitgelegd. ze waren en zijn van alles op de hoogte.
de waterbakken worden om de drie a vier dagen gevuld. en de paarden staan vierentwintig zeven op de weide. ze staan onder.dagelijks toezicht.mijn verzorgster kwam minimaal om de dag. In mijn ogen is dit het minimale.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:32

ik snap het eigelijk ook wel van de stalhouder, jou paarden kunnen er niets aan doen dat jij een verjaardag hebt
die hebben gewoon water nodig (is niet rot bedoeld maar zo denk ik er over)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:36

ik mis een beetje of je wel goed overleg hebt gehad met de stalhouder over jouw blessure en wat je wel en/of niet kan.

jouw paarden staan daar en hij zou in mijn ogen de eerste moeten zijn die weet wat er is waarom je niet voor je paarden kan zorgen
dat je zelf iemand regelt en de stalhouder niks[weinig] verteld klopt niet,je bent de enige pensionklant juist dan is goed overleg noodzakelijk

weet hij wel hou ernstig jouw blessure is?
ik kan zijn reactie nl goed voorstellen als hij dat niet weet en denkt dat je gevallen bent en wat beurs bent,maar dat is geen reden om je dieren niet te verzorgen.

igg veel beterschap! :(:)

en ga het uitpraten!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:41

En een slotje, dit topic is geopend onder een schaduwaccount.