Ik heb sinds twee weekjes een shetland merrie van drie jaar. Zij heeft haar hele leven bij een boer bij mij in de buurt op een weiland gestaan met andere shetlanders. Hij is overleden en de pony's stonden dus te koop.
Ik heb haar dus gekocht en laten nakijken door de dierenarts (ook voor de verzekering). Ze is helemaal gezond en ook echt drie jaar. Ze was alleen niet gechipt dus dit heb ik laten doen en ook meteen inenting en ontworming. Nu heb ik het I&R formulier opgestuurd naar het NSPS.
Mijn vraag is of ze dan ook op mijn naam staat? Aangezien ze totaal nog geen chip/papieren e.d. had...
Nog een ander vraagje... Toen ze daar op het land bij die boer stond is ze eigenlijk niet met mensen in aanraking geweest. De eerste paar dagen liep ze dus ook meteen bang weg als ik het land in kwam. Nu anderhalve week later heb ik haar al zo ver dat ik haar halster om mag doen en mag poetsen en eigenlijk overal aan mag zitten bij haar. Anderen mensen laat ze nog niet echt toe. Vind ik ook niet zo gek in zo'n korte tijd.
Maar hebben jullie nog tips hoe ik haar bijvoorbeeld kan laten mee lopen e.d.?
niet... je hebt voor een paard geen eigendomsbewijs. eventueel een koopcontract en degene die voor het onderhoud betaald bepalen wie de eigenaar is
GamblersCup
Geplaatst: 11-11-11 13:46
Eigenlijk vreemd... hier in Duitsland zijn er gewoon eigendomsoorkondes, die je op jouw naam krijgt als je een paard koopt (niet iedereen denk eraan natuurlijk).
Maar dan is er meestal wel een overeenkomst, heb al een paar keer gezien dat de rechter een paard toewijst aan degene die ervoor betaald heeft, ookal is diegene niet de persoon die het paard oorspronkelijk heeft gekocht.