Wensen genoeg wat is de prijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Wensen genoeg wat is de prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 17:40

De laatste tijd ben ik weer wat actiever bezig met mijn haflinger alleen krijg ik steeds meer het idee dat ik te groot voor haar word. Met springen en recreatie is dit niet te merken maar zodra ik mijn beugels op dressuur maat zet krijg ik wel een gevoel van 'hé word ik niet een beetje te groot?'.
Dit kan ik dan ook merken doordat ik mijn hakken echt moet verplaatsen om met mijn sporen iets aan te kunnen geven. En daardoor is de beenligging ook weer een stukje onrustiger.
Wel wil ik mijn haflinger niet weg doen vanwege haar nogal excentrieke verleden. Ik weet ook dat ik er nog wel een tijdje op door zal kunnen rijden maar voor de aanschaf van een extra paardje vind ik het wel handig om te weten wat er nou voor een prijs aan mijn wensen zou zitten. Mijn haflinger is breed gebouwd maar ook weer niet type tanker en 1.48 hoog, ik zelf ben nu richting de 1,73 . Kosten voor dierenarts en hoefsmid etc. hoeft niet over nagedacht te worden aangezien het zo is dat ik wel een groter paardje er bij neem de 2 shetlanders weg gaan.
Dit zijn mijn wensen:
-3 tot 7 jaar
-lichte basis bij dressuur
-redelijke springtechniek
-hoeft geen stamboom
-paspoort
-minimaal 1.55
-geen kleur voorkeur
-merrie/ruin (absoluut geen hengsten!)
-een correctieve bouw
-een paard dat niet snel schrikt maar wel pit heeft
-mag af en toe uit speelsheid een bok geven zolang dit maar niet komt door fysieke redenen
-en natuurlijk een klik
Wat denken jullie dat zo'n soort paardje zal kosten? Dan kan ik me een beetje orienteren en elke week wat geld achterruit kan zetten. Vragen etc. mogen allemaal. Het paard zal dan in de stal te komen te staan van 3.5/3 en kan 24/7 de paddock in.

Alissa_Yara

Re: Wensen genoeg wat is de prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:43

Ik denk ongeveer 4.000 euro? Heb pasgeleden ook gezocht naar zo'n paardje en dan kom je toch wel op zo'n prijs uit.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:44

wat voor ras?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 17:46

Alissa_Yara schreef:
Ik denk ongeveer 4.000 euro? Heb pasgeleden ook gezocht naar zo'n paardje en dan kom je toch wel op zo'n prijs uit.

Oke waarop baseer je dat dan? Want ik heb vind ik zelf redelijke wensen en aangezien de paarden en ponymarkt zo ingestort is en ik geen dressuur wonder hoef :o
@opisop_shop: ras maakt in feite niks uit aangezien er zat mixjes zijn die ook leuk zijn en daar een groot overschot van is

jorienm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:53

ik denk dat 4000 euro wel een beetje veel is! tussen de 1500 en 2500 moet het ook makkelijk lukken

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:57

KLfan schreef:
Alissa_Yara schreef:

Oke waarop baseer je dat dan? Want ik heb vind ik zelf redelijke wensen en aangezien de paarden en ponymarkt zo ingestort is en ik geen dressuur wonder hoef :o
@opisop_shop: ras maakt in feite niks uit aangezien er zat mixjes zijn die ook leuk zijn en daar een groot overschot van is

De paarden waar ik naar heb gekeken waren allemaal rond die prijs. Maar er zitten natuurlijk ook mensen tussen die willen dat hun paard heel goed terecht komt en het tehuis belangrijker vinden dan de prijs, dan kan je denken rond 2500/3000.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 18:02

hafmarina schreef:
ik denk dat 4000 euro wel een beetje veel is! tussen de 1500 en 2500 moet het ook makkelijk lukken

Dat klinkt wel leuker in de oren :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:04

Ik zeg ook: vanaf 1500 euro kun je veel leuks vinden hoor!

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:07

Denk dat je ruim moet denken en dan tussen de 2000 en de 5000 moet denken. maargoed ikzelf zit ook wel eens te kijken, en als je kijkt naar een niet perfect paardje ( met evt. verleden of nog heel groen) kan je tussen de 2 en de 3000 ook wel wat vinden hoor!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:07

zonder papieren en geen bepaald ras dan zit je niet zo hoog in de prijs hoor.
Maar wat wil je er uiteindelijk mee doen, wil je wedstrijden rijden dan moeten ze wellicht wat meer talent of uitstraling hebben dan wanneer het puur voor de recreatie is.
Voor E2000 heb je wel wat leuks staan hoor, moet je er alleen zelf nog wel aan rijden maar als je dat kan is het geen probleem natuurlijk!

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 18:12

opisop_shop schreef:
zonder papieren en geen bepaald ras dan zit je niet zo hoog in de prijs hoor.
Maar wat wil je er uiteindelijk mee doen, wil je wedstrijden rijden dan moeten ze wellicht wat meer talent of uitstraling hebben dan wanneer het puur voor de recreatie is.
Voor E2000 heb je wel wat leuks staan hoor, moet je er alleen zelf nog wel aan rijden maar als je dat kan is het geen probleem natuurlijk!

Ik hoef absoluut geen paard met sterallures een paard moet karakter hebben maar geen air. Wedstrijden misschien ooit, verder misschien eens in de zoveel tijd onderlinge wedstrijdjes

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:55

Kennis van mij heeft laatst een fries verkocht, die bijna exact aan jouw beschrijving voldeed!
Geloof dat zij voor 2.500/3.000 is weggegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:19

Als je bij een paar mensen die een goed tehuis zoeken voor hun paard,
kom je ongeveer op 1000-2000 uit :)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:21

vanaf 2000 en daar boven

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:36

Ik denk dat je vanaf 2000 wel iets kan hebben maar onder de 2000 niet. Je moet gewoon goed zoeken dan vind je wel iets. Mijn paard kostte 4.500, maar die heb ik al een jaar toen was de markt nog niet zo slecht. Er is pas een paard op stal verkocht voor 2.500, en dat was echt een topper maar rontgenologisch niet goedgekeurd om zoiets onbenulligs waar je nooit mee te maken krijgt en daarom konden ze hem niet meer voor de volprijs verkopen. Dus nogmaals, zoek goed en je zult vinden!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:48

4000 vindt ik erg veel voor een basispaard. Zeker gezien het helemaal geen stamboek dier hoeft te zijn.
Ik denk dat als je geluk hebt zo ergens bij de 1500 echt wel wat leuks kunt vinden waar je misschien zelf nog wat aan moet "sleutelen" is maar net wat je wil.
Maar denk dat je vanaf 2000 tot 3000 toch zeker wel iets vindt dat aan je eisen voldoet. Alleen ja de klik dat is moeilijk.

Wat hier net boven mij gezegd is kun je ook "geluk" mee hebben een goed paard met een kleine bemerking waar je misschien nooit iets van gaat merken maarja het doet veel met de prijs. Dat is ook maar net wat je eisen zijn in de sport.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:34

Als je in de lagere prijsklasse gaat zoeken kom je vast iets tegen dat je aanstaat. Ga er alleen dan niet vanuit dat het gezond is tenzij het tegendeel is bewezen. Dit zeg ik niet omdat ik denk dat alle paarden in de lagere prijsklasse allemaal wat mankeren maar er staat veel rotzooi tussen en dan heb je wel een goedkoop paard maar zit je met torenhoge dierenartskosten als je de pech hebt .... Laat het paar minimaal klinische keuren en bij twijfel laat je foto's maken. Zeg ook tegen de verkopende partij dat je klinische en röntgen gaat keuren en schrikken ze daarvan en willen ze het liever niet laat dan maar staan, dan weet je genoeg!

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 14:25

hesterve schreef:
Als je in de lagere prijsklasse gaat zoeken kom je vast iets tegen dat je aanstaat. Ga er alleen dan niet vanuit dat het gezond is tenzij het tegendeel is bewezen. Dit zeg ik niet omdat ik denk dat alle paarden in de lagere prijsklasse allemaal wat mankeren maar er staat veel rotzooi tussen en dan heb je wel een goedkoop paard maar zit je met torenhoge dierenartskosten als je de pech hebt .... Laat het paar minimaal klinische keuren en bij twijfel laat je foto's maken. Zeg ook tegen de verkopende partij dat je klinische en röntgen gaat keuren en schrikken ze daarvan en willen ze het liever niet laat dan maar staan, dan weet je genoeg!

Bedankt voor de informatie, ik was vergeten om 'gezond' er bij te zetten :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:46

jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:02

Vanaf 2000 zal je zeker een gezond, correct leuk paard moeten kunnen vinden die voldoet aan je eisen :)