Zoals sommigen al wel gelezen hebben, heb ik een poosje geleden een pony gekocht ([VVDD] Zo blij!).
Ben heel blij met haar, echt een lieve pony is het. Ze begint er ook steeds beter uit te zien.
Heb de pony uit medelijden gekocht (Zie andere topic voor foto's), wou toch graag een shetlander, en geef graag deze pony een kans. Keek dwars door haar minpunten heen...
Ik wist dat ik weinig eerlijkheid moest verwachten... maar er komen nu steeds meer dingen bij, waarvan ik denk; Dat had ik willen weten voor de koop. Niet omdat ik haar dan niet gekocht had, maar gewoon zodat ik het wist.
Zo had ik al foto's gezien van hoe ze eruit zag op het moment dat ze te koop stond, waarop een aantal punten gewoon duidelijk waren. Dat ze geschuurd had, mager was en haar tanden niet in orde waren. (Ik wist dat ze een gebitsprobleem had, maar haar voortanden waren ook bizar lang.)
De verkoper wist niet dat ik wist hoe de pony eraantoe was... dus op mijn vraag of ze geschuurd had, kreeg ik als reactie; Ze heeft zomerexceem, maar de laatste 2 jaar heeft ze NIET meer geschuurd. Nouja op de foto's was wat anders te zien en dat heb ik haar toen voorgelegd, toen kreeg ik een reactie over dat een pony met zomerexceem daar altijd last van houd. Dat kan best, maar als ik vraag of ze OP DIT MOMENT last heeft, en zij zegt nee, dan verwacht ik ook een pony met een normale haarbos.
Toen bij de koop bleek ze het paspoort vergeten te zijn... ze zou hem opsturen, met flink wat twijfels ben ik akkoord gegaan. Heb gevraagd wanneer de pony voor het laatst geënt was en ontwormt. Ze stuurt me 2 datums... nou perfect denk je... ja, als die datums kloppen wel
Ik heb een maand op het paspoort moeten wachten, kreeg ook nog commentaar omdat ik 10 keer had gebeld... als je iets van mij hebt dan zorg ik ook wel dat ik het warmhoud
(Dit was wel nadat ik een maand gewacht had trouwens, had genoeg gewacht)Ondertussen stond ik doodsangsten uit, wat als ze de pony terug zou halen'?
Nouja ''paspoort'' heb ik gekregen... blijkt een ''verboden'' vaccinatieboekje te zijn. Met dus andere data voor inenten dan ze zei... en de pony is niet goed geënt... (2 Jaar niet en in 2010 weer 1 keer wel, wat dus 2keer had moeten zijn) Ontworm data is niet te vinden... dus die heb ik er een week terug in gedaan.
Toen ging ik kijken bij de pony en schrok me wezenloos.... slecht onderhouden gebit (Terwijl er een tandarts was geweest?), mager, en toen ik haar zag lopen dacht ik; Die is niet in orde...
Toen de eigenaar er was (We waren eerder op de dag al even langs geweest om te kunnen kijken zonder verkoper
) vroegen we ernaar en het andwoord was; Ohhhh dat heeft ze altijd al!Nu ik het paspoort heb, weet ik wie de eigenaar DAARVOOR was en die hebben we gebeld... Pony blijkt dus helemaal niet altijd al zo te lopen

Er komt nou dus een hoefsmid voor haar en als die niks vind, dan gaat ze door naar de kliniek.
Maargoed nou zou ze dus ook gechipt zijn. In het boekje staat geen barcode... ik heb dus bericht gedaan en gevraagd naar de barcode, maar kreeg geen reactie terwijl ze wel telkens online was. Toen was ik het zat en heb ik gezegt dat de pony verplaatst is naar een andere stal. Binnen een uur had ik reactie; Wat dan? Waar staat ze nu?
Ik heb niet gereageerd... Ik vind het zo lastig... ik ben echt een type dat oude verzorgers op bezoek laat komen wanneer ze willen, en ook deze verkoper mocht langskomen, ondanks mijn twijfels bij haar eerlijkheid.
Maar nu er nogmeer leugens blijken te zijn, heb ik de verkoper liever niet meer bij mijn pony....
Ik vroeg me dus af, zouden jullie hetzelfde doen als mij? Of vinden jullie mijn reactie overdreven en moet ik haar het adres geven?
Oja, verkoper; Ik noem je naam bewust niet omdat je op bokt zit, en omdat ik je verder niet zwart wil maken. De keus is aan jou om te reageren, maar doe je dat niet, dan snap ik dat ook wel. Het is niet zo dat ik je zo uit de tent wil lokken.