Een pony importeren vanuit Engeland, wie ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Een pony importeren vanuit Engeland, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 22:50

Ik ben opzoek naar iemand die ervaring heeft met het importeren van een pony vanuit Engeland. Wij hebben 2 veulens gekocht en willen deze graag gaan ophalen. Als ik zo lees op de site van Defra, dan duurt het minstens 7 werkdagen alvorens je kan exporteren van Engeland naar Nederland. Ik heb gehoord dat het ook sneller kan, maar kan dit nergens terugvinden. Wie o wie weet daar iets meer van? Alvast bedankt.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Een pony importeren vanuit Engeland, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:40

Ik heb mijn paard in Engeland gekocht en ook zelf opgehaald. Engeland doet vaak wat lastig met het exporteren van paarden, en het heeft ons twee weken gekost om alle documenten voor elkaar te krijgen. Ten eerste hadden we een health certificate nodig en een export license via de AHVLA ( http://www.defra.gov.uk/ahvla/ ). Daarbij doen veel veerboot diensten van Engeland naar Nederland erg moeilijk om paarden te vervoeren, dus zijn wij naar Calais gereden en met SeaFrance naar Dover gegaan. In Dover, op de terugweg, moet je ook je papieren laten zien aan een kantoortje daar (ben even de naam kwijt, maar dit wijst zichzelf). Verder moeten de paarden een paspoort hebben.

Ik hoop je hiermee te kunnen helpen, mocht je vragen hebben over het een of ander, schroom niet om mij een pb te sturen. :) Onze reis is heel fijn en soepeltjes verlopen!

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: Een pony importeren vanuit Engeland, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 21:21

Wij zijn al vaker naar Engeland geweest met onze eigen pony's. Wij hebben toen der tijd 5 uur bij de douane gestaan alvorens we over mochten varen, terwijl de papieren in orde waren, dus ik weet dat ze moeilijk zijn in Engeland, maar toen ging het om wedstrijdpony's en nu heb ik dus 2 veulens gekocht. Ze hebben mij al gemeld dat het minstens 7 a 10 dagen ging duren. In ieder geval bedankt, ik ga nog even verder zoeken.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:44

Prima, geen dank. :) Wij zijn in juli met 8 paarden naar Engeland heen en weer gegaan voor wereld kampioenschappen, en twee weken later dus mijn paard daar gekocht en opgehaald. Wij hadden 0,0 problemen onderweg en stonden misschien 5 minuten bij de douane.
Veel succes, hopelijk lukt het je om de veulens naar Nederland te krijgen.

HiskeM
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-10-11
Woonplaats: Oldeberkoop

Re: Een pony importeren vanuit Engeland, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:17

Het snelste is alle papieren in orde te hebben en ze zelf gaan halen, je moet altijd wachten bij exporteren wanneer hun tijd hebben, vaak kost dit ook veel duurder dan zelf alles regelen en halen.
Succes

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: Een pony importeren vanuit Engeland, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:39

Ik ga maandag de Defra bellen. Heb even met Engeland gebeld en het schijnt dat wanneer je zelf belt, dat ze dan eerder tijd hebben.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Een pony importeren vanuit Engeland, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:51

Ik heb vorig jaar een pony in Engeland gekocht. Ik heb contact opgenomen met Owen Jones, die geregeld naar nederland komt met een transport, en die heeft alles geregeld. Is allemaal heel netjes gegaan, datum afgesproken, nette vrachtwagen, ook de dag zelf op de hoogte gehouden,... Scheelt een hoop geregel en prijs valt heel erg mee.

l_aura1

Berichten: 140
Geregistreerd: 07-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:50

Mijn veulen is 25 november 2011 keurig afgeleverd, ook door Owen Jones van Nebo stud in Engeland. Hele aardige mensen en ze geven snel antwoord op mailtjes. Het veulen is op 10 november opgehaald bij de fokker en nadat het papierwerk (+/- 14 dagen) in orde was is hij aardig stress-vrij aangekomen. Ik heb er zo'n €400,- voor betaald, maar het verschilt per geval hoeveel het kost (mijn geval net onder Schotland naar Noord Brabant).

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: Een pony importeren vanuit Engeland, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 20:32

Wij hebben het zelf gedaan en het is allemaal prima verlopen. Kreeg zeer goede medewerking van de DEFRA en de dierenarts die de keuring deed. Voor de volgende keer weet ik hoe ik het moet doen. (hoop papierwerk, maar dat is nu allemaal duidelijk)
Bedankt voor jullie reacties.

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:39

ik weet dat dit een oud topic is, maar ik sta op het punt mijn paard over te halen naar engeland. Maar weet niet zo goed wat ik nu precies moet regelen.
Het transport bedrijf had het over export health papers will need to be arranged by the Ministry vet in The Netherlands.
en weet dus niet zeker waar deze te krijgen en hoe.
alsvast bedankt

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:53


ifor511hbxl
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:06

Het importeren van paarden is ons werk, Engeland is geen probleem. Google even op mijn website en neem even contact op. mg. Rob de Voogd.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Een pony importeren vanuit Engeland, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:19

Die van mij is opgehaald en gebracht door nagcabs, prima service. Nebostud doet ook goede transporten.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:33

Jaren geleden (zo'n 15 a 20 jaar geleden) ook zelf geprobeerd om een paar pony's uit Engeland te halen, veelvuldig contact gehad met de defra. Dacht alle papieren in orde te hebben, fout... Wij hadden diverse pony's op een veiling gekocht nog voordat we ze betaald hadden stond de defra bij ons. Wij waren echt fout ingelicht door een van de medewerkers van de defra. En hebben de pony's weer terug de veiling op gedaan.
Tip van de defra was, of een bedrijf laten doen of de verkoper het paard of pony zelf naar het haventerrein laten brengen achter de douane paarden of pony's omladen en de boot op...

Ik zou het een bedrijf laten doen, voor die paar honderd euro dat je meer moet betalen heb je hoop trammelant minder.. Bovendien als je alles gaat tellen benzine, boot, gezondheidsverklaring ben je uiteindelijk goedkoper uit..