2 ponys in 1,5 paards trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

india

2 ponys in 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 09:52

kan dat?,

als ik zo kijk is er plaats genoeg, maar er zit natuurlijk geen schot tussen,
durf het eigenlijk niet te proberen,
maar het zou zo leuk zijn om met allebei mijn dochters een buitenrit te maken in de duinen,
is maar 5 minuten met de trailer.....

wie heeft hier ervaring mee?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:54

zullen zat mensen zijn die hier tegen zijn maar zo deden wij het altijd met onze ponies. We zijn het hele land doorgereden
naar diverse concoursen.

alleen toen wij een nieuwe trailer kregen ging de ene pony opeens de ander plat drukken en hebben we het nooit meer gedaan.
was duidelijk net iets anders voor ze en niet meer vertrouwd.

wel hadden we ze allebei volledig in de beschermers.

nikia

Re: 2 ponys in 1,5 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:56

ik heb hetzelfde, een pony en een paard op een 1,5 trailer.
Beide bescherming om en ze moeten het natuurlijk wel goed kunnen vinden samen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:58

Geen enkel probleem, als ze elkaar niet trappen of gaan vervelen dan zou ik ze gewoon samen laden.

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:01

Kan gewoon wel goede bescherming nodig!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:06

Als ze goed met elkaar overweg kunnen moet dat denk ik wel kunnen :) :o in duitsland op stage bij ijslanders was het heel normaal om bv meerdere jonge dieren in 1 trailer zonder schotten naar volgende locatie te vervoeren vaak ook nog gewoon los, maarja dat zijn dan ook wel kippeeindjes en paardjes die heel lief waren tegen elkaar ;)

Fijner is misschien om een 1,5 prds om te laten bouwen met schot ertussen zodat er 2 pony's op kunnen :) Ik weet dat dit mogelijk is :j en evt ook nog zo dat je dat er ook nog uit kunt halen en het "oude" materiaal voor 1 groot paard er ook nog steeds in kan doen 8-)
Hier in de buurt is een verkoop/onderhoudsbedrijf van aanhangers/trailers die dat dus bij 2ehandse trailers kan inbouwen en daar kun je ook alleen de materialen halen om het vervolgens zelf inelkaar te zetten :j

"Vroeger" bij mijn verzorgpony's hebben ze ook altijd een 1,5 prds gehad, die ingericht was met tussenschot :j Na een tijd hebben ze een gloednieuwe trailer gekocht en daar de breedte helemaal aangepast aan hun paardjes omdat ze 1 D-pony hadden en een A/B-tje. Omdat de grote de andere trailer niet zo fijn vond omdat ie daar vrij krap stond hebben ze "zijn" kant breder laten maken en de andere kant werd dus iets smaller :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:10

Ik zou het in ieder geval alleen doen als de paarden ook prima samen in 1 stal kunnen staan, en als ze beide gewend zijn aan het vervoeren.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:15

Wij 'propten' ook 3 fikse jaarlinghengsten samen in een 2 paardstrailer zonder schot (waren normaal ook onafscheidelijk) om ze van het weidegebied naar huis te brengen (5 min. met de trailer).
Als ze aan elkaar gewend zijn, is het zeker mogelijk.

india

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 15:16

dank jullie allemaal voor de tips,
ik heb op de terugweg uit duin mijn andalusier, samen met de welsch b van mijn dochter gedaan, en dat ging prima,

nu kunnen we vaker samen weg erg leuk, een heel nieuwe paardenbeleving breekt aan,

gr Seline

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:20

Wij hadden ook altijd onze tinker met een new forest in een ander half paards trailer en dat paste nog prima!

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:35

Ik heb een keer een shet en een jaarling haflinger zo samen vervoerd naar hun nieuwe huis en dat ging ook prima. Ze kenden elkaar door en door en daarom durfden wij het wel aan...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:51

Mijn 1.5 paards trailer heeft een tussenschot. Ik heb het eruit gehaald, ik heb een haflinger die er anders echt niet in past. Maar het kan dus zeker. Ik heb m overigens zo gekocht, was door de vorige eigenaar erin gemaakt voor zn welsh ponys.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:54

Pony's van mij en mn vriendin gingen ook samen op de trailer (D- en E-pony's), kenden elkaar want stonden bij elkaar op stal maar wij hadden geen trailer en zij wel en zodoende konden we wel eens samen naar het bos enzo, wel beenbescherming om natuurlijk :j

HiskeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:28

Er zullen hoe dan ook mensen vaak 2 pony's in 1 trailer vervoeren, vraag me alleen af of de bodem er wel op berekend is?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:33

HiskeM schreef:
Er zullen hoe dan ook mensen vaak 2 pony's in 1 trailer vervoeren, vraag me alleen af of de bodem er wel op berekend is?

bodem is op gewicht gerekend, dus zolang ze onder het draaggewicht blijven zou DAT geen probleem moeten zijn.
Zelf hebben we het ook 1x gedaan, welsh en shet samen in anderhalf trailer, maar volgens de wet mag het geloof ik niet, dus als je aangehouden wordt of een ongeluk krijgt, zou het problemen op kunnen leveren, denk ik.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:37

Mijn trailer (Heja) is ook omgebouwd zodat er 2 ponies in kunnen. Ik heb er een tussenschot bij en ook 2 achterstangen. Ook de voorstang is aangepast. De mensen waar ik de trailer van kocht, hadden er 2 welsh ponies in.
Ik gebruik 'm zelf nooit met tussenschot en heb er ook een normale achterstang bij.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:52

wij hebben een grote e pony en een kleinere c pony ieder week naar training en wedstrijd samen in 1,5 trailer staan geen bescherming om eigenlijk maar ze hebben ook een tijdje samen in de stal gestaan dus zijn aan elkaar gewent !
kan prima mits je zelf ook voorzichtig rijd natuurlijk want ze staan best dicht op elkaar !

Sharony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:51

Deden wij ook geregeld met onze ponies. Ze konden uiteraard prima met elkaar opschieten en het ging dan ook goed.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:00

Als het echt maar zo'n kort stuk is en de pony's hebben voldoende ruimte, dan zou ik het gewoon doen. Bij sommige 1.5trailers verkochten ze vroeger tussenschotten speciaal om 2 kleinere pony's te vervoeren.
Waar ik mijn verzorgpony had, daar deden ze het schot bij de 2 paardsvan eruit en zetten er 3 pony's naast elkaar erop. Als ik nu terug kijk, was dat wel heel krap. Maar voor een korte afstand ging het dus wel. Nooit brokken gehad, al raad ik dat niemand aan te doen ...

jorienm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:55

Ook wel is gedaan, ponies moeten wel normaal tegen elkaar kunnen doen.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:14

Je hebt ook wel 1,5 paard trailers waar wel een schot in kan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:18

Als ze het idd met elkaar kunnen vinden, kan het wel :)

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:25

nikia schreef:
ik heb hetzelfde, een pony en een paard op een 1,5 trailer.
Beide bescherming om en ze moeten het natuurlijk wel goed kunnen vinden samen.

een paard en een pony? dat lijkt me wel proppen! Ik heb een atec die erg breed is, maar dat zou ik toch niet doen..
twee c pony's zou denk ik wel kunnen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:32

Zo te lezen is het uiteindelijk inderdaad geen probleem geweest.

Ik heb zelfs wel eens 2 paarden en 1 pony in een 2-paards trailer gepropt voor een mini-ritje van 5 minuten. De Shetlanders paste precies in het voorgedeelte (slanke Shet van 90 cm) en de 2 Tinkers gingen op hun 'gewone' plek. Geen probleem op zo'n klein stukje maar op lange stukken zou ik het niet doen.