Staartbescherming (trailer) - ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Staartbescherming (trailer) - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 16:37

Aangezien Wiet haar staart steeds over de klep naar buiten gooit en daarbij haar staartwortel beschadigd, wil ik haar niet meer zonder bescherming in de trailer zetten. Iemand ervaringen met een staartbescherming? Want ik vraag mij af of dat niet super snel afzakt. Bij veel zitten er 'ringetjes' aan, om aan een deken ofzo vast te maken??? maar kan het ook gewoon los, of valt het dan gelijk af? Bandageren wil ik overigens liever niet, aangezien ik het liefst hup hup het snel op en af kan doen, want op vreemd terrein is ze wel braaf, maar wel wat beweeglijk, en dan moeilijk te doen met bandageren, wat ook nog eens niet perongeluk te strak moet gaan zitten, zie ik niet zitten

Iemand ervaringen en tips?

Keet

Re: Staartbescherming (trailer) - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:38

Je kan ook een longeersingel omdoen en hem daaraan vast maken :) zie je ook vaak.

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:43

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:47

Ik heb een handige die je gewoon om de staart heen doet zonder em ergens anders aan vast te hoeven maken. Je kan het ook met een bandage doen, in het begin even pielen maar als je de slag te pakken hebt eenvoudig!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:50

Ik heb een hele fijne met stevige klittenbandsluiting. Buitenkant is neopreen en de binnenkant echt lamsvel, daar rol ik dan de hele staart in, heb nog nooit problemen gehad met afzakken. En je hebt geen gevaar voor afknellen zoals bij bandageren.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 13:26

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb even bij de divoza gaan kijken, en die had weinig keus, maar wat zjin die krengen ook duur zeg!!! Ik ben voor dikke fleece bandages in de aanbeiding gegaan (7 euro, 4 stuks) en ga het met bandageren eerst maar proberen..... Ik heb al even geoefend, en hoop dat het blijft zitten, maar doe het ewl heel los want ik ben veelte bang dat het gaat knellen :=

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:45

Wij gebruiken kleefverband bij de action of prijstopper (z'n goedkope winkel) kosten 50 cent per rolletje en als je pa het niet doet (hij deed het netjes tot onderaan haar staart, dus eigenlijk iets te goed) doe je een keer of 4 met z'n rolletje.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:57

rubiatobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 00:49

ik heb een rubber bandage voor om de staart te doen, werkt supergoed en zakt zeker niet af! geen ringetjes nodig, geen plakkers, het kleeft zelf aan elkaar, en is supergemakkelijk eraf te halen.

(heb gezocht naar een foto op het net, maar vind het niet direct terug) weet ook niet direct welk merk het is. (zou moeten naar mijn stal lopen om het te gaan zoeken, maar daarvoor is het al wat laat ;) )

ik heb al ontelbare soorten bandages uitgeprobeerd, en der is geen enkele die zijn werk zo goed doet als de huidige!
zeker een aanrader!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 00:53

Als je de bandage maar laat eindigen onder de staartwortel gebeurt er niks vervelends.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 01:48

Fleecebandages zijn niet het juiste materiaal voor een staartbandage. Die zakken sneller af.
Elastische bandages heb je daarvoor nodig en het is precies wat iemand eerder ook zie...even oefenen en je hebt de slag te pakken.

Controle voor de juiste strakte: de bandage moet je met enige moeite kunnen afstropen zonder 'm los te maken. Dus een klein beetje kracht er voor zetten. Glijdt het zonder enige kracht af, dan zit ie te los, moet je echt heel erg je best doen...dan zit hij te strak.

Als je dit een paar keer oefent weet je snel genoeg hoe strak het moet.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 01:55

Is een staartzak niet veel makkelijker?

Ik ben niet zeker hoor, ik zet mijn paard altijd zonder bescherming op de trailer. :)
Maar als ik dit zo lees, lijkt me dat gemakkelijker.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:19

ik heb zo'n staartzak van de tentekamp vorig jaar ( koste een euro :') )
werkt perfect :P wat bij mijn paard zo is dat de meeste staartzakken te klein zijn voor mijn paard , ik kan ze niet dicht krijgen (giga dikke staart, en dat begint al vanaf het begin) die van tentenkamp is niet stevig, maar werkt prima voor mijn paard .zat wel zo'n 'touw' aan om vast te maken aan je singel/deken maar die heb ik er afgeknipt
Zakt ook niet af ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 21:34

Het gaat bij ons voornamelijk over de onderkant van de staartwortel die bechermt moet worden. Ik was laatst in ee winkel waar ze meerdere staartbeschermers hadden, maar de meeste zijn erop gemaakt om de haar kant te beschermen, en dan lopen er alleen elastieke (of iig banden van de sluitingen) aan de staartwortel kant, maar dat geeft dus niet genoeg bescherming voor mijn merrie.

De fleecebandages zijn uitgeprobeerd, en idd geen succes. Die vond ik zowel heen als terug weg op de grond terug. Ik ben nu toch maar voor een echte staartbeschermer gegaan, en eentje van eskadron. Eventueel aan een singeltje vastmaken zodat hij niet afzakt, al is het redelijk stroef maeriaal van de binnenkant.

Maar deze was een van de weinige die de onderkant van de staartwortel goed en wel beschermt (iig van degene die ik in handen heb gehad). Een staartzak lijkt mij ook niet voldoende bescherming geven, omdat het geen harder stootwerend zeg maar materiaal is.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 02:24

Dan gaat een staartzak inderdaad niet genoeg bescherming geven.
Ik hoop dat de beschermer die je gekocht hebt gaat zijn wat je er van verwacht.

(Is jouw paard zo groot of je klep zo laag - of heb ik gewoon 'mazzel' dat ik geen paarden ken die zo een fratsen uithalen op de trailer?) Gewoon nieuwsgierig hoor. :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 11:46

Ik heb geen idee, want naar mijn idee komt de staartwortel niet tegen de klep aan, en hangt er alleen haar naar buiten van haar staart. Maar ik denk dat het met de stang achter haar billen te maken heeft, dat ze hem daar aan kapot maakt.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:00

Kun je je stang niet inpakken in plaats van de staart?