Je paard verzekeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stephanie404

Je paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 09:20

Hallo,
Ik heb net een paard gekocht. En ik vroeg me af of het verstandig was om haar te verzekeren. Ik gebruik haar puur recreatief. Zo ja? Wat word er precies vergoed? Wat zijn de kosten per maand? En wat is de beste verzekering?
Hoop dat jullie goede tips hebben. :)
Alvast bedankt.

celano

Re: Je paard verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:33

heb je al op de sites van verschillende verzekeringen gekeken? Want iedereen gaat hier een ander antwoord geven omdat iedereen een andere polis, andere verzekering, andere verzekerde waarde etc. heeft.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:36

ik weet niet wat de kosten per maand zijn (regelt paps) maar wij zitten bij hypozorg (als je t zo schrijft) en die zijn erg goed en snel met terug storten
als wij mn pony niet hadden verzekerd waren we heel veel geld verloren aan behandeling etc. ze is veel ziek geweest , dus het is zeer verstadnig om je paard te verzekeren

Dennis_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:38

Wat is de leeftijd van je paard?
Veel verzekeringen hanteren namelijk ook een max. leeftijd om een verzekering bij hen af te sluiten.

Bij mijn paard heb ik ervoor gekozen geen verzekering af te sluiten.
Oa. vanwege zijn leeftijd.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:39

mijn paardje is al 18 en wij zitten bij hypozorg

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 11:39

Dennis_D schreef:
Wat is de leeftijd van je paard?
Veel verzekeringen hanteren namelijk ook een max. leeftijd om een verzekering bij hen af te sluiten.

Bij mijn paard heb ik ervoor gekozen geen verzekering af te sluiten.
Oa. vanwege zijn leeftijd.

Mijn paard is 9 jaar oud.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:15

celano schreef:
heb je al op de sites van verschillende verzekeringen gekeken? Want iedereen gaat hier een ander antwoord geven omdat iedereen een andere polis, andere verzekering, andere verzekerde waarde etc. heeft.

Dat dus!

Los daarvan even enkele feiten:
Verzekeren doe je datgene waarvan je de kosten niet kunt overzien en/of dragen. Waar die grens ligt is voor iedereen verschillend.

Daarnaast moet je je realiseren dat je geen paard verzekerd; je verzekerd jezelf van de uitkering van een som geld onder vooraf afgesproken voorwaarden.
Wat een verzekeraar uitkeert hangt dus af van die voorwaarden (goed lezen dus!!!). Alle verzekeraars hebben een maximaal uit te keren bedrag per geval, namelijk de verzekerde som geld. Sommigen hanteren daarnaast ook een maximum per jaar, meestal diezelfde verzekerde som geld. Je krijgt los van je eigen risico niet altijd 100% van de rekening vergoedt; lees diezelfde voorwaarden!
Ook heb je een eigen risico dat zodanig is dat kleine dierenartskosen niet vergoedt worden (ordergrootte 100 - 250 euro per keer).

Als vuistregel kun je hanteren dat een volledige verzekering van het paard 15 - 18% van de verzekerde waarde is. Voor elke 1000 euro waarde dus 150 - 180 euro premie per jaar betalen......