Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mist schreef:Los van dat ik persoonlijk een Korando totaal niet vind rijden (maar dat is persoonlijk!) Volgens mij, als je geen zelfstandige bent, kun je geen grijs kenteken rijden, althans niet voor het voordelige tarief (vroeger nog wel idd)
Mijn auto heb ik niet op mijn bedrijf gezet (vanwege de nieuwwaarde + hoge bijtelling) maar ik geniet wel van het goedkope grijskenteken tarief. BTW (75% iig) bij tanken, reparaties, onderhoud etc.
_Hyperion_ schreef:Mist schreef:Los van dat ik persoonlijk een Korando totaal niet vind rijden (maar dat is persoonlijk!) Volgens mij, als je geen zelfstandige bent, kun je geen grijs kenteken rijden, althans niet voor het voordelige tarief (vroeger nog wel idd)
Mijn auto heb ik niet op mijn bedrijf gezet (vanwege de nieuwwaarde + hoge bijtelling) maar ik geniet wel van het goedkope grijskenteken tarief. BTW (75% iig) bij tanken, reparaties, onderhoud etc.
Ik ben heel benieuwd hoe jij dat geregeld hebt. Dus...je auto niet op de naam van de zaak, maar wel de voordelen ervan kunnen gebruiken. Wil je me uitleggen hoe dat werkt?
_Hyperion_ schreef:@ Mist: Dank je wel.
Ik rijd een Nissan Patrol long version op grijs kenteken. Grijs kenteken, omdat ik de laadruimte gebruik voor mijn honden, die ik zowel privé vervoer voor een wandeling ergens anders dan thuis in de buurt, maar ook voor mijn bedrijf (honden worden gebruikt bij bedrijfstrainingen). De paardentrailer ook zowel privé als zakelijk, want ook de paarden worden gebruikt bij bedrijfstrainingen.
Ik ga dit eens verder uitpluizen. De laatste zinnen snap ik nog niet helemaal, maar ik zal het aan mijn nieuwe accountant voorleggen. Mijn oude was waardeloos, want die wist me dit soort dingen niet te vertellen. Behalve dan dat ik 19 ct per km kon factureren voor mezelf (wat ik ook doe).
Nogmaals bedankt....zou mij ook wel een slok op een borrel kunnen schelen.