Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Denk hier eens over na:
Wanneer je niet zonder met je ogen te knipperen 500 euro per maand opzij kunt zetten, dan kun je geen paard betalen. Er is meer in het leven te betalen dan alleen een paard.......
http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten voor als je me niet gelooft, hier de onderbouwing ervan........
eenitraM schreef:Ik bedoel ; een paard van 6000 euro en een zadel van 1200 euro. Jeah, right. Gebasseerd op wat? 1 persoon?![]()
Gheheheen dan nog 300 euro voor dekens, en 120 euro voor een hoofdstel. Wat triest van bokt om het allemaal over 1 kam te scheren.
eenitraM schreef:ikke schreef:Denk hier eens over na:
Wanneer je niet zonder met je ogen te knipperen 500 euro per maand opzij kunt zetten, dan kun je geen paard betalen. Er is meer in het leven te betalen dan alleen een paard.......
http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten voor als je me niet gelooft, hier de onderbouwing ervan........
HahahaaLaat me niet lachen. Wat is die link een bullshit zeg
Ik bedoel ; een paard van 6000 euro en een zadel van 1200 euro. Jeah, right. Gebasseerd op wat? 1 persoon?![]()
Gheheheen dan nog 300 euro voor dekens, en 120 euro voor een hoofdstel. Wat triest van bokt om het allemaal over 1 kam te scheren.
Jacky91 schreef:mmm ik vind de kosten in dat overzicht wel erg hoog
de wormenkuren kosten hier 17,50 en mn stalling 145 per maand dan ben ik nog 18 euro aan brokken kwijt
de rest is inbegrepen op stal
de hoefsmid komt 1x per 2mnd en is 35 euro
dus ja het hoeft niet persee heel duur te zijn
ikke schreef:Denk hier eens over na:
eenitraM schreef:HahahaaLaat me niet lachen. Wat is die link een bullshit zeg
Ik bedoel ; een paard van 6000 euro en een zadel van 1200 euro. Jeah, right. Gebasseerd op wat? 1 persoon?![]()
ikke schreef:Oh, dus bij jouw gaat nooit de TV stuk? De wasmachnie al evenmin en de auto rijdt op water?
Paarden houden is als de accessoires op een Rolls Royce, als je moet vragen wat het kost, kun je het niet betalen.......
Dit soort lijstjes zijn de opmaat voor ellende. Ik moet de eerste nog tegenkomen die gewoon 200+ euro per maand durft te reserveren voor onvoorziene omstandigheden, dat zit namelijk wel in de Wiki-lijst verwerkt, al staat het er niet letterlijk.
daarnaast bespeur ik, ook op Bokt, steeds vaker de tendens dat paarden onder de 3000 euri's nooit goed kunnen zijn. Pas boven de 5000 euro zou je daar minder risico op lopen. Dat wordt hier op Bokt gewoon glashard beweert!!! En dan ga jij zeuren dat een goed, nieuw zadel geen 1200 euri's kost?? Moet je Hulsebos eens bellen, ga je heel snel anders piepen.......
ikke schreef:Jacky91 schreef:mmm ik vind de kosten in dat overzicht wel erg hoog
de wormenkuren kosten hier 17,50 en mn stalling 145 per maand dan ben ik nog 18 euro aan brokken kwijt
de rest is inbegrepen op stal
de hoefsmid komt 1x per 2mnd en is 35 euro
dus ja het hoeft niet persee heel duur te zijn
Rijdt eens 100km naar het noorden, vanuit jouw woonplaats; moet je eens opletten wat er gebeurt........
ikke schreef:Oh, dus bij jouw gaat nooit de TV stuk? De wasmachnie al evenmin en de auto rijdt op water?
Paarden houden is als de accessoires op een Rolls Royce, als je moet vragen wat het kost, kun je het niet betalen.......
Dit soort lijstjes zijn de opmaat voor ellende. Ik moet de eerste nog tegenkomen die gewoon 200+ euro per maand durft te reserveren voor onvoorziene omstandigheden, dat zit namelijk wel in de Wiki-lijst verwerkt, al staat het er niet letterlijk.
daarnaast bespeur ik, ook op Bokt, steeds vaker de tendens dat paarden onder de 3000 euri's nooit goed kunnen zijn. Pas boven de 5000 euro zou je daar minder risico op lopen. Dat wordt hier op Bokt gewoon glashard beweert!!! En dan ga jij zeuren dat een goed, nieuw zadel geen 1200 euri's kost?? Moet je Hulsebos eens bellen, ga je heel snel anders piepen.......
Elco schreef:Het scheelt natuurlijk ook wel wat voor een soort paard je gaat kopen..Ga je voor een wat sober ras en alleen buitenritjes rijden, of ga je voor een wedstrijdpaard wat meer in het bloed staat..
Vjestagirl schreef:Mijn dierenartsrekening de laatste keer was inenten, wormenkuren en tanden: €240... En dan heb ik maar €6 voorrijksten betaald omdat wij het delen met een hele boel stalgenoten.
Ik zou ook bijvoorbeeld geld apart zetten voor als je paard ziek wordt, als er spullen kapot gaan, als je les wilt nemen, als je een dagje met de trailer weg wil of moet, voor extra voer (veel mensen voeren iets bij) voor 'extra dingetjes', shampoo etc.
eenitraM schreef:Vjestagirl schreef:Mijn dierenartsrekening de laatste keer was inenten, wormenkuren en tanden: €240... En dan heb ik maar €6 voorrijksten betaald omdat wij het delen met een hele boel stalgenoten.
Ik zou ook bijvoorbeeld geld apart zetten voor als je paard ziek wordt, als er spullen kapot gaan, als je les wilt nemen, als je een dagje met de trailer weg wil of moet, voor extra voer (veel mensen voeren iets bij) voor 'extra dingetjes', shampoo etc.
Heel goed dat je geld aan de kant zetMaar prijzen verschillen gewoon per regio.
Helaas heb ik nu geen geluk met mijn huidige paardje (gelukkig gaat die morgen weg) maar enorm geluk met mijn ouders en het aanbod wat ik nu heb gekregen van een fokker.
Het is maar net welke prioriteiten er worden gesteld.