Ervaringen gevraagd met EFO Paardenverzekering

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

___Tessa___

Ervaringen gevraagd met EFO Paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 10:27

Hallo,

Ik wil mijn paard misschien gaan verzekeren bij EFO, dit omdat stalgenoten goede ervaringen hebben met EFO.
Maar omdat ik benieuwd ben naar meerdere ervaringen met EFO nu de vraag:
Wie van jullie heeft ervaringen (zowel positief als negatief, graag met motivatie, zodat ik ook weet waarom) met EFO?

Ik had de zoekfunctie al gebruikt maar het overgrote deel van de topic gaat over het verzekeren van je paard in z'n algemeenheid, dus niet specifiek over EFO. Het recentste topic dat ik over EFO kon vinden is van 4 jaar geleden (augustus 2007).

Alvast bedankt.

Groetjes Tessa

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:31

Ik ben ook verzekerd bij efo, maar heb er gelukkig nog nooit gebruik van hoeven maken, dus ik kan je niets slechts of goeds hierover vertellen!

celano

Re: Ervaringen gevraagd met EFO Paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:49

Goede ervaringen, zeer nette afhandeling en aardige inspecteurs. Niet te duur.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:12

Mijn paard is ook verzekerd bij EFO, maar (gelukkig) nog nooit iets met hun hoeven regelen. Dus tot nu toe wel positief ;-)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:38

heb wel goede ervaringen met ze, maar ik vind dat ze vrij duur zijn in hun premie en relatief laag in de uitkering.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:55

Ik ben niet verzekerd bij EFO maar bij HIPPO ZORG en daar ben ik enorm over te spreken netjes en corrct en vooral als je vragen hebt heel vriendelijk en duidelijk. Helaas wel al op een vervelende manier gebruik moeten maken van hun service maar absoluut netjes en duidelijk behandeld en het belangrijkste van alles ik was voor hun geen nr. maar een mens en leefden absoluut met me mee en belden zelfs naderhand nog terug om te vragen hoe het allemaal was gegaan en het met mij ging. Erg fijne verzekering. Kijk gewoon bij verschillende verzekeringen ze bieden meestal wel het zelfde aan maar voor verschillende prijzen. Succes met je zoektocht.

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:02

Ik heb ook een paard verzekerd gehad bij EFO en ben er erg positief over. Klantvriendelijk, niet moeilijk doen over declaraties en uitkeringen. Mijn paard werd een half jaar na ingang van de verzekering chronisch ziek en had geen paardwaardig bestaan meer. Zonder moeilijk doen hebben ze daarna uitgekeerd.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 08:39

Bedankt voor jullie reacties :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:32

Ik heb helaas twee schade moeten melden, beide keren keurig en snel afgehandeld. Prima verzekeraar.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:36

Super! Inspecteurs heel aardig en ze denken met je mee. Ooit probleem gehad met pony, maar datgene was niet verzekred ofzo (hou me er niet heel erg mee bezig) maar het was gee probleem en we werden zo geholpen!
Ook toen wij een paard uit het buiteland zouden kopen was deze tijdens de reis (het gedeelte in nederland) niet verzekerd. Ze kwamen zelf met een oplossing! (paard uiteindelijk niet gekocht maar dat is een ander verhaal.)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:11

Prima verzekering! Ik heb mijn paard bij hun vrij breed verzekerd. Ben niet enorm veel kwijt.
Net voor het eerst gebruik van moeten maken omdat m'n paard door het draad was gegaan en gehecht moest worden. Ik gebeld met mijn contactpersoon van EFO en aangezien ik daar wel voor verzekerd was krijg ik al m'n geld terug wat ik aan de DA heb betaald! Geen moeilijk gedoe over het niet vergoeden ofzo.
Moest gewoon kopie van de factuur van de DA opsturen en ik krijg al me geld terug gestort :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:19

ik heb ook alleen maar goede ervaringen met EFO. Ook zeer positief over de tussenpersonen. Bij vragen altijd redelijk snel antwoord.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 13:38

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:40

Ik ben verzekerd bij EFO en ben ook absoluut zeer positief!!!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 15:18

Dat is fijn om te horen, wat zijn jouw positieve ervaringen precies met EFO?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:18

Goede adviezen, keurig uitbetaald worden en ze werken heel vlot...

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:09

Ik heb hele goede ervaring met de EFO, ben er 14 jaar verzekerd geweest. 1x een onduidelijkheid geweest over een rekening maar dat werd keurig door een inspecteur opgelost. Vorig jaar heb ik mijn paard in moeten laten slapen en ik had een crematie verzekering. Alles is keurig door hun en het crematorium afgehandeld. Dus ik ben zeer tevreden.

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:10

Ik heb heel goede ervaringen met EFO maar wat wel erg jammer is, is dat er de laatste tijd veel verloop van personeel is op de binnendienst. Ik vind het juist fijn dat je een beetje vaste gezichten hebt, en nu waren er iedere keer nieuwe en dan moet je je verhaal weer uitleggen. Wel heel fijn dat ze wel iedere keer superaardig reageren, ondanks dat je als klant dan wel eens even gepikeerd kan zijn dat je weer je verhaal opnieuw moet uitleggen...

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:42

Volgens mij ben ik de enige die er niet positief over is.. verre nog zal nooit meer contact met hun opnemen.
Ik was 6 jaar lang verzekerd bij ze.. ander half jaar geleden is mijn merrie erg ziek geweest en kreeg alles erbij wat je een paard nooit zal wensen. Echter heeft EFO nooit wat uitgekeerd!! Dan vraag ik me toch af wat er bij hun wel in een uitgebreid pakket zit?? Hoefbevangen, darmontsteking, hoef in het gips, spierbevangen en gat in een meniscus in ieder geval niet!

Zodra mijn merrie weer helemaal genezen is (1 november laatste keer terug naar Emmeloord) ga ik over naar Hippo

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:46

Ik ben ook gestopt met Efo was 1 jaar verzekerd bij opname vertelen dat je paard er voor verzekerd is. Heb je ze nodig daarvoor krijg je een brief na 2 weken of je je paard binnen 2 weken uit de verzekering wil halen, of er zo inlaat.
Kreeg niks uitgekeerd.
Laatst bijgewerkt door sietske83 op 20-10-11 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:47

Ik ben altijd via de EFO verzekerd geweest, maar heb ze maar 2 keer voor iets kleins nodig gehad, dus op een bepaald moment uit de verzekering gegaan, kan dat geld net zo goed sparen, ze hebben me altijd netjes te woord gestaan en geld werd snel gestort.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:07

Ben blij met dit topic. Wil mijn paard ook verzekeren en had toevallig ook mijn oog laten vallen op EFO.
Sietske, ze trokken zich terug dan? Ik begrijp je niet helemaal maar lijkt niet netjes te zijn gegaan.
Had je een uitgebreide verzekering?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 13:18

Gupje & Sietske: dat klinkt niet echt klantvriendelijk, snap dat jullie er niet zo tevreden over zijn. Wel raar dat sommige mensen hele slechte ervaringen hebben met EFO, en sommige heel positief zijn. Zou dat ook komen door het wisselende personeel? Dat de nieuwe mensen het juist meer of minder goed aanpakken dan het oude personeel.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:30

Het is vooral ook van belang dat je zelf zorgt dat je heel correct handelt.
Dus EERST contact opnemen voordat je je paard naar de kliniek brengt, EERST contact opnemen voordat er een behandeltraject ingezet wordt.
Wanneer je zelf het papierwerk, en ook de communicatie goed voor elkaar hebt kan ik me niet voorstellen dat ze niet netjes uitkeren.

Voor de heftige kosten moet je wel een A-tarief hebben.... dus wellicht zit daar ook de crux, je moet goed uitzoeken van tevoren wat WEL en NIET verzekerd is... dan kun je nooit voor verassingen komen te staan.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:40

ben ook bij efo en heb ze gelukkig nog nnooit nodig gehad. maar mijn eerste indruk was wel positief. goede uitleg en afhandeling van de verzekering.