Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
HorseTopShop schreef:Ik zit niet te wachten op een eigendomsbewijs voor mijn paarden. Kunnen ze daar straks ook belasting over gaan heffen.
Waarom zou je een eigendomsbewijs willen hebben?
wopkelover schreef:HorseTopShop schreef:Ik zit niet te wachten op een eigendomsbewijs voor mijn paarden. Kunnen ze daar straks ook belasting over gaan heffen.
zodat als je paard gejat wordt ( wat mij is overkomen ) je met je papieren aan kunt tonen dat het jou paard is .
want nu heb je geen poot om op te staan , of je moet n paard van n miljoen hebben , dan zien rechters er nog wel een zaak in .
maar anders kun je gewoon niks doen , dus kunnen mensen gewoon n paard jatten zonder er ooit voor te boeten .
Mootje schreef:Is dit onderwerp al niet tot in den treure besproken op Bokt?
Hoeveel moeite is het nou om een koopcontract op te stellen als je een paard koopt of verkoopt?
CoronaLime schreef:Mootje schreef:Is dit onderwerp al niet tot in den treure besproken op Bokt?
Hoeveel moeite is het nou om een koopcontract op te stellen als je een paard koopt of verkoopt?
Dat is dus niet rechtsgeldig, tenzij je het bij een notaris laat maken en dat is een heel stuk duurder.
het is wel vaak besproken dát het niet zo is maar naar mijn zoekkunsten niet waaróm

wopkelover schreef:HorseTopShop schreef:Ik zit niet te wachten op een eigendomsbewijs voor mijn paarden. Kunnen ze daar straks ook belasting over gaan heffen.
zodat als je paard gejat wordt ( wat mij is overkomen ) je met je papieren aan kunt tonen dat het jou paard is .
want nu heb je geen poot om op te staan , of je moet n paard van n miljoen hebben , dan zien rechters er nog wel een zaak in .
maar anders kun je gewoon niks doen , dus kunnen mensen gewoon n paard jatten zonder er ooit voor te boeten .
Jumpie schreef:gabjj8 schreef:Haha, straks breng je ze nog op ideeën om hier ook belasting op te gaan heffen
Ja idd ssst... gewoon een dik slot op hekken en stallen en je paard vastketenen.
HorseTopShop schreef:Hahaha, zo drastisch hoeft ook weer niet.
Zet je paard gewoon niet onbeheerd en zonder toezicht neer. Kan het ook niet zomaar gestolen worden.
Hoe vaak hoor je wel niet dat er weer eens paarden mishandeld zijn?
Gewoon niet zomaar in the middle o nowhere neerzetten.
Britt schreef:En andersom dan? Iemand jat je paspoort en je bent je paard kwijt? Dan wordt ie helemaal mooi.
Inderdaad, sluit een goed koopcontract af en je bent klaar.
Jumpie schreef:Mootje schreef:Als je zo graag een eigendomsbewijs wil, koop je zoals Angela al aangeeft een PRE, duitser of Deens Warmbloed. Daar zit een zgn. eigendomscertificaat bij
Nee hoorik heb een Holsteiner daar zit ook alleen een paspoort bij !