Wie heeft ervaring met inschakelen paardenadvocaat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisaschokker

Wie heeft ervaring met inschakelen paardenadvocaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 17:34

Ik sta nog in een vroeg stadium van een zaak.
De informatie ligt al 2 weken bij rechtsbijstand van mijn verzekering (Univé).
Binnen 5 werkdagen (vandaag de 5e dag) zou ik de juriste te spreken krijgen
die ernaar zou kijken.
Ze had nog geen contact opgenomen, dit heb ik dus maar gedaan.
Aangezien ze bezig was met een 'spoedtelefoontje' en morgen niet werkt,
wordt het uitgesmeerd naar maandag :( Terwijl er voor mij echt haast achter zit.

Nu heb ik 2 weken terug en vandaag weer aangegeven dat ik graag een paardenadvoaat
in de arm wil nemen mocht het zover komen.
Naar mijn idee werd dit weggewimpeld aangezien ze zoals gezegd: een 'netwerk van advocaten' hebben.
Zij regelen evt. een zaak, ik kan een voorkeur aangeven maar of ik die ook zal krijgen???

Heeft iemand ervaring met een paardenzaak/-advocaat?
Heb ik hier recht op een paardenadvocaat of is het maar hopen dat ik er een tref die van wanten weet?

Groetjes,

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:37

Ik denk dat je antwoord in de voorwaarden van je verzekeraar ligt...als er niets staat over eigen keuze qua advocaat, lijkt me niet dat je er recht op hebt.
Houd er wel rekening mee dat een paard voor de wet een ding is en dus in veel gevallen hetzelfde behandeld word. In principe moet een advocaat die verstand heeft van het normale eigendomsrecht bijvoorbeeld (voorbeeld, weet niet waar het over gaat immers) je dus gewoon kunnen helpen.

EarthFocus

Re: Wie heeft ervaring met inschakelen paardenadvocaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:37

Ik volg dit even!

cissy

Re: Wie heeft ervaring met inschakelen paardenadvocaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:03

Gea Stibbe is een paarden/hippisch advocaat, anders vraag je je verzekering om met haar contact op te nemen, misschien zit ze al wel in het netwerk wat ze bedoelen.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:38

nou ik kan je wel wat vertellen hoor. Heb er inmiddels ism de das (rechtsbijstand) al 3 advocaten versleten in 6 jaar tijd en het heeft al meer als 60.000 euro gekost..
Zodra een advocaat alles kan claimen dan zullen ze dat doen ook. En 9 op de 10 moet je alles zelf doen.
Dus als je wat wilt weten dan hoor ik het wel :D