welke verf voor houten trailer.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SJANNE_DARK

welke verf voor houten trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 11:46

Onze bedoeling is om de trailer te gaan verven of ten minste de houten panelen. Wand we hebben er al 2 dure
bussen boten olie op gesmeerd en het trekt er allemaal in. Nu dus de planning om het te gaan verven. de winkel adviseerde
bijts voor hout? Kon ook in kleurtjes speciaal voor hout wat buiten staat.

Nu was ik op werk en daar zijden ze dat bladerd er zo weer af?
Iemand ervaring of advies?

SerikaIekje

Re: welke verf voor houten trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:56

Ik ben op dit moment ook de trailer ook aan het verven (nou ja ben sinds vandaag klaar). Ik heb hem eerst goed geschuurd en toen geverfd met normale, wel de wat duurdere, verf voor buiten. Geen beits oid en het blijft goed zitten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:56

Ik ben ook vandaag met mijn trailer aan de slag geweest. Het is een houten trailer van betonplex. Eerst is hij helemaal geschuurt (met schuurmachine), daarna vetvrij gemaakt. Daarna heb ik een speciale grondverf (geschikt voor betonplex) aangebracht. Morgen mag ik de trailer aflakken. Dit aflakken ga ik 2 keer doen om een goede dikke laag te krijgen. De speciale grondverf zorgt ervoor dat de verf goed aan de trailer hecht, en het dus niet gaat bladderen.

Ik heb vorig jaar ook beits geprobeerd. Eerst geschuurt en daarna vetvrij gemaakt. Daarna de beits erop. Het was een heel waardeloos resultaat: overal kringen en strepen van het ongelijkmatig intrekken van de beits in het hout. Nu ga ik dus voor een dekkende oplossing. De grondlaag ziet er in ieder geval erg goed uit. Blij als ik morgen kan gaan aflakken en weer een mooie trailer heb :j

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:23

Correct me if I wrong: maar volgens mij kun je er ook goedkope lijnolie op smeren. Voor een paar euro te koop en geeft echt een heel mooi effect en natuurlijk waterafstotend. Volgens mij heette het lijnolie.

Innaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:59

Klopt, ik gebruikte ook lijnolie op mijn verweerde trailer. Om de zoveel tijd wel weer opnieuw insmeren. Maar je bent er zo klaar mee!

summerHF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:46

Angela schreef:
Ik ben ook vandaag met mijn trailer aan de slag geweest. Het is een houten trailer van betonplex. Eerst is hij helemaal geschuurt (met schuurmachine), daarna vetvrij gemaakt. Daarna heb ik een speciale grondverf (geschikt voor betonplex) aangebracht.

Het is verstandig om eerst de trailer vet vrij te maken!! doordat je gaat schuren en de vet laag zit er nog op schuur je dit vet in de porien van het hout. En daar krijg je het niet meer uit! probleem is daarna dat je gaat verven op plekken waar het nog vet is en dus minder hecht. Je kunt daardoor dus op die plekken afbladerende verf krijgen!.

dus eerst vet vrij, dan schuren, stof vrij, grond verf (1 of 2 keer) dan aflak

succes