Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
_Sim_ schreef:Bochtje achteruit, inparkeren en recht achteruit rijden.
Denk er om dat je tijdens je examen niet rijdt alsof je een paard achter je auto hebt. Doortastend rijden en laat zien dat je inzicht hebt.
_Sim_ schreef:Brainless schreef:Als je voor het examen meldt, dat je normaal met trailer rijdt, dan houden ze daar rekening mee.
Maar dan moet je wel consequent rustiger rijden.
Dat was bij mij niet het geval. Ik reed in het begin zoals ik met de trailer rijd, maar dat was niet zoals het moest.
Brainless schreef:Ik las gisteren in de regels van het examen dat je uit mag stappen om te kijken hoeveel ruimte je nog hebt. Dus dat is helemaal lekker (bij twijfel).
Polly schreef:dan was dat een uitzondering want de examinatoren die ik ken houden daar geen rekening mee. En terecht als ik kijk hoe bv mijn stalgenootje rijdt die stapvoets alle bochten neemt, als je dat op examen doet is het echt niet goed..
Maar je eigen instructeur kan je daar misschien verdere tips over geven.
Het was echter zo druk bij de manege dat er geen ruimte was, hele bochtje achteruit dus niet meer hoeven doen
XoNo schreef:Brainless schreef:Ik las gisteren in de regels van het examen dat je uit mag stappen om te kijken hoeveel ruimte je nog hebt. Dus dat is helemaal lekker (bij twijfel).
Dat mag inderdaad (ik heb net afgereden), maar mijn instructeur gaf aan niet meer dan 1 keer uit te stappen, omdat je anders onzeker overkomt en toont dat je te weinig inzicht hebt. Hij raadde mij aan alleen gebruik te maken van het uitstappen als je de aanhanger achteruit op een meter afstand van een bepaald punt moet parkeren en dit niet goed kan inschatten.