Hellupie! Paard wil trailer niet in!:(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jarmo

Hellupie! Paard wil trailer niet in!:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:47

Hallow!

Mijn Paardje jarmo, de fjord, wil de trailer niet in.
hij kan al zooo hard lopen(niet dus) dus hij gaat naar de trailer en toen opeens in een seconde flits daar gaat ie hoor mijn vader kon hem nog net niet houden,Dit is dus iets van 10 x ggebeurt(IK OVERDRIJF NIET) ik wou voor de eerste keer naar les,verheugde me er al heel erg lang op. we hebben al heel vaak geoefend en net vandaag wil hij weer niet de trailer in, Pony er bij gewwest niks holp. Brokjes, aandaccht alles hadden we voor hem gedaan, Weten jullie miss wat ik moet doen>

Alvast Bedankt, *\o/*

jillie1994

Re: Hellupie! Paard wil trailer niet in!:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:48

Het eerste wat je nodig hebt is vooral geduld, niet boos worden omdat hij niet wil. Misschien heeft hij ooit een slechte ervaring gehad met de trailer. Gewoon rustig blijven proberen, zorg dat hij vertrouwen in jou heeft.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:50

wat bij ons hielp was een longeerlijnen aan beide kanten van de trailer vast maken en dan hem opsluiten, evt wat druk met het touw op de kont uitoefenen om zo het laatste zetje te geven, succes! Als hij er nou eenmaal instaat, doe het nog 3/4 keer zodat je aan het eind ook zonder longeerlijnen erin kan.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:51

Als je even de zoekmachine gebruikt, zie je dat hier al enkele topics over bestaan ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:12

Wat je moet doen is: Wachten.
Geduld hebben. Ga eens op een zondag met je paard naar de trailer lopen. Stopt ie? Jij stopt ook. Je nodigt hem uit om een stapje verder te komen. Moedig hem aan. Gebruik geen zweep, stemverheffing of klappen op zijn kont om hem te laten lopen. Dit helpt toch niet. Hij moet het leuk vinden. Ik weet zeker dat hij die ene zondag er niet meteen in gaat. Probeer het een dag later weer. En ga zo verder. Staat hij op de trailer?Zet een bakvoer aan het begin van de trailer (niet op de laatklep maar daar boven) eet hij dat op? Belonen en een andere dag verder gaan. Tot hij opeens helemaal in de trailer staat. Voer hem dan zodat het leuk is. Nog een paar keer de trailer in lopen verdeelt over dagen, dan is hij gewent en kan je weg met de trailer. Het zal best een tijdje duren maar dan heb je er voor altijd wat aan:)