Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
superlise schreef:Omdat die handelsmensen de naam hebben en veel meer connecties. Ik vind overigens dat er hardstikke veel gevraagd wordt voor relatief simpele knollen. Iedereen vraagt maar, ja gek hè dat hij niet verkocht wordt. Zo ken ik een 12 jarige Z2 dressuur, L springen , 2 chippies op de rontgen foto en daar wordt 12.500 voor gevraagd... Ja sorry maar ik zou zeggen vraag 8 en als je 6 krijgt mag je nog blij zijn.
superlise schreef:Ja dat is zo, maar 12,5 duizend is een bak geld. Daar kun je ook een gezond 10 jarig Z paard voor kopen.. Het ligt er niet aan of je het een struikelblok vind of niet, want de een zal dat wel vinden en de ander niet, maar ik vind wel dat je reeel moet zijn want het is nou eenmaal wel een ''foutje op de foto'' en dus medisch niet 100% in orde op dat moment en dus moet zakken in geld.
sassie81 schreef:superlise schreef:Ja dat is zo, maar 12,5 duizend is een bak geld. Daar kun je ook een gezond 10 jarig Z paard voor kopen.. Het ligt er niet aan of je het een struikelblok vind of niet, want de een zal dat wel vinden en de ander niet, maar ik vind wel dat je reeel moet zijn want het is nou eenmaal wel een ''foutje op de foto'' en dus medisch niet 100% in orde op dat moment en dus moet zakken in geld.
Dat hebben ze misschien ook wel...
Zon paard kan kwalitatief wel veel beter zijn als zon bijv. 10 jr.
apple01 schreef:DAarnaast denk ik eigenlijk ook.
Bijv. paard aangekocht voor 6.000 euro
Staat nu te koop voor 4.000 euro. En eigenlijk is ie nu maar 2.000 euro waard...Moeten die particuliren dan nog verder zakken? Sommige doen dat wel en denken: geen stallings kosten meer en andere wachten af...Wat is wijsheid, dat weet je pas achteraf!
superlise schreef:apple01 schreef:DAarnaast denk ik eigenlijk ook.
Bijv. paard aangekocht voor 6.000 euro
Staat nu te koop voor 4.000 euro. En eigenlijk is ie nu maar 2.000 euro waard...Moeten die particuliren dan nog verder zakken? Sommige doen dat wel en denken: geen stallings kosten meer en andere wachten af...Wat is wijsheid, dat weet je pas achteraf!
Het is altijd wat de gek ervoor geeft.. Maar als jij je paard kwijt wil en hij staat al een half jaar te koop denk ik dat je je toch eens achter de oren moet krabben.
mika11 schreef:Ik weet niet hoe het komt.
Mijn vriendin had vorig jaar haar 5 jarige Gelderse ruin te koop gezet, maar kon hem ook aan de straatstenen niet kwijt.
Uiteindelijk heeft ze het paard ingeruild bij stal JvdH.
Daar was het paard wel binnen een week verkocht.
Dat snap ik dan weer niet, hoe bij zo'n handelsstal de paarden als broodjes over de plank gaan.
Terwijl datzelfde paard door een particulier niet verkocht wordt.
shilady schreef:Omdat ze worden verkocht voor niks
terwijl er vaak wel veel geld en liefde in is gestopt .
Het zijn levende wezens.
Er zijn fietsen die meer dan dat kosten....
etc etcHIPPIA schreef:Ik had hem ook voor het 5-dubbele naar Noorwegen kunnen verkopen, maar dat wilde ik niet.