Een Humbaur trailer of een nieuwe XXTrail Stinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirltjuh

Een Humbaur trailer of een nieuwe XXTrail Stinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 12:20

Hallo bokkers,
Al weken ben ik op de zoektocht naar een trailer..
En pfoe dat valt nog niet mee!
Helaas heb ik een hele mooi niet al te dure laten schieten maarja, eigen bult ;(

Nu kan ik de keuze hebben tussen een 7jaar oude Humbaur,
volpolyester met gietrubberen vloer. Ik krijg er een half jaar garantie op en er zitten nieuwe banden op.
Deze moet 2500 euro kosten.

Maar ik kan ook een 2 weken oude XXTrail kopen,
een Stinger hij is van polyester qua dak en van voor zo het deurtje en de neus, en de rest is hout maar over dat hout zit een polyester laagje.
Deze heeft een aluminiumbodem en de trailer is nog nooit gebruikt.
Deze kost 4500 euro..

Het liefst wil ik dat mijn trailer zo lang mogelijk meegaat uiteraard.
Er gaan vooral jonge paarden op komen te staan, maar ik ga hem bijvoorbeeld niet gebruiken om eentje die nog nooit uit de wei is geweest mee te laden.. Dus de bedoeling is, maarja met paarden weet je het nooit, dat er echt netjes mee omgegaan wordt..
Groetjes

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:28

Ik zou voor de XXtrail gaan. De humbauer vind ik al wat op leeftijd. Hoewel het een gietrubberen vloer is, zit daaronder toch hout wat al aangetast kan zijn. Voor 2000 euro meer heb je een nagenoeg nieuwe trailer die later ook weer gemakkelijker te verkopen is.

gr_roos

Re: Een Humbaur trailer of een nieuwe XXTrail Stinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 01:00

Doordat mijn eigen trailer stuk en inmiddels verkocht is heb ik een paar keer een trailer gehuurd. De XX trail vond mijn paard niks. Daar stond ze niet fijn in (in de 2 paards) en in de humbauer staat ze heel fijn. Ik weet niet of een proefrit mogelij is. Mijn paard stond ook altijd braaf in mijn Atec, had er niet bij nagedacht dat niet iedere trailer prettig is voor een paard.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 01:10

Ik zou de humbauer nemen. Super trailers voor een redelijke prijs. Wij hebben al jaren humbauer en willen niks anders meer.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 14:22

Het is toch de nieuwe XXtrail geworden.. Deze is extra hoog en mijn paard heeft nog nooit op een trailer gestaan, dus we zullen wel zien ;)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:59

Laat alsjeblieft als dat er nog niet in zit trapbescherming aanbrengen. Heb zelf ook een trailer gehad van hout met een polyester laag en mijn merrie had een paar keer behoorlijk tegen de wand geschopt waardoor er kleine gaatjes in het polyester zijn gekomen en na 1,5/2 jaar was die wand verrot....

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 10:39

Ja trapbescherming zat er al in! Ben wel aan het denken om nog een rubberen mat aan de voorstang te maken, want mijn paard schraapt altijd en ik krijg het hem niet echt afgeleerd, en heb niet zo'n zin dat ie binnenkort door de zadelkamer zit haha ;)

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:44

Ik raad je de xx trail aan.

Ik heb in janauri een hele nieuwe gekocht en hij bevalt goed.
Lekker hoog en mijn paarden staan er fijn in
en niet met hun oren tegen het dak

Ik heb ook een zadelkamer en dze is lekker ruim
Ik heb er alleen een extra mat er zelf inglegd ivm met mijn jonge paarden
en er zat standaard trapbescherming tegen de wanden