Welke verzekering? Wie kan er helpen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_DP_

Welke verzekering? Wie kan er helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 21:55

Dag Bokkers,

Enige tijd geleden kocht ik mijn eerste pony. Al een tijd ben ik op zoek naar een verzekering maar eigenlijk te "lui" om hier echt werk van te maken. Er is voor mij teveel keuze en daardoor weet ik niet goed wat ik moet kiezen. Doordat ik het zo lastig vind schuif ik het maar steeds op de langebaan. Tot vanavond...
Welke bokker kan me helpen?

Het gaat om een 10-jarige Welsh ruin van 1,53. Verzekerde waarde €2500.
Punten die ik belangrijk vind:
- verzekering voor opzittenden, ivm bijrijder
- brand en diefstal, is niet automatisch door de pensionstal verzekerd
- ziektekosten
- crematieverzekering
- een verzekering voor mijn zadel en andere toebehoren is misschien wel handig?

Blijvend ongeschikt door blessure enz...vind ik onbelangrijk. Pony blijft tot aan de dood.

Nog meer punten die jullie mij kunnen aanraden om te verzekeren??

Heel erg bedankt voor de hulp en brand maar los! :D

Angela

Re: Welke verzekering? Wie kan er helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:14

Volgens mij wil je wel iets heel aparts. De verzekeringen die ik ken verzekeren juist uitkering bij dood (basis) ongeschiktheid door blessure (iets uitgebreider) en ziektekosten (heel uitgebreid).

De overige op je lijstje ben ik nog nooit tegen gekomen. Nu is alles te verzekeren, maar ik ben bang dat het niet onder een standaard pakket gaat vallen, en het dus een duur grapje gaat worden.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:22

Bij hippozorg kun je al deze dingen verzekeren. Ik heb mijn paard daar verzekerd tegen alle ziektekosten, de dood, blijvend arbeidsongeschikt en blessures etc.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:29

Idd bij oa HippoZorg en Equine Risk kun je alles verzekeren wat op je lijstje staat.

Alleen je moet wel opletten welke basisverzekering je kiest, de ziektekostenverzekering is namelijk gekoppeld aan de basisverzekering. Wat de basisverzekering niet dekt, vergoed de ziektekostenverzekering ook niet. Valt bijv. een peesklap niet onder de gekozen basisdekking, dan worden de bijbehorende ziektekosten die je maakt ook niet vergoed.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:33

Een verzekering is toch niet af te sluiten voor een bijrijder of zadel bij Hippozorg of Equine Risk? Dat is alleen voor het paard zover ik weet.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:38

Bijrijders en opzittenden hoef je je paard niet voor te verzekeren, als jijzelf en de persoon in kwestie goed verzekerd zijn is dat meer dan voldoende.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:44

_Lot schreef:
Bijrijders en opzittenden hoef je je paard niet voor te verzekeren, als jijzelf en de persoon in kwestie goed verzekerd zijn is dat meer dan voldoende.

Dat klopt dat zit in je WA verzekering. Waar wel rekening mee gehouden moet worden is de hoogte van je WA verzekering! Mij is door de verzekeringsadviseur aangeraden om bij bezit van een eigen paard een hogere WA verzekering te nemen dan normaal wordt aangeraden zonder paard. De schadekosten lopen namelijk snel op. Wel iets om rekening mee te houden!
Laatst bijgewerkt door sorbetje op 21-09-11 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 22:44

Ziolette schreef:
Idd bij oa HippoZorg en Equine Risk kun je alles verzekeren wat op je lijstje staat.

Alleen je moet wel opletten welke basisverzekering je kiest, de ziektekostenverzekering is namelijk gekoppeld aan de basisverzekering. Wat de basisverzekering niet dekt, vergoed de ziektekostenverzekering ook niet. Valt bijv. een peesklap niet onder de gekozen basisdekking, dan worden de bijbehorende ziektekosten die je maakt ook niet vergoed.

Okee, heldere informatie, bedankt.
Ik heb van meerdere mensen goede dingen gehoord over hippozorg en equine risk.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 22:47

sorbetje schreef:
_Lot schreef:

Dat klopt dat zit in je WA verzekering. Waar wel rekening mee gehouden moet worden is de hoogte van je WA verzekering! Mij is door de verzekeringsadviseur aangeraden om bij bezit van een eigen paard een hogere WA verzekering te nemen dan normaal wordt aangeraden zonder paard. De schadekosten loopt namelijk snel op. Wel iets om rekening mee te houden!

Ik woon nog thuis dus ik heb geen verzekering. En mijn moeder, geen idee waarvoor zij verzekerd is. Zij gaat in ieder geval zich niet beter verzekeren en dus meer premie betalen omdat ik zo nodig een paard moest. Er is dus geen andere optie bekend bij jullie voor een bijrijder en andere mensen die hem verzorgen op stal? Ik vraag dit omdat meneer nog wel eens "losse voetjes" heeft en ik het niet op mijn geweten wil hebben dat hij iemand invalide schopt zonder verzekering.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:48

waarom bel je niet even met verschillende verzekerings bedrijven?
Dan krijg je alle info op een correcte manier en kan je gaan vergelijken voor jezelf.
Dan kunnen ze je gelijk vertellen wat er voor nodig is om zo een verzekering af te kunnen sluiten.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:58

setteke schreef:
Een verzekering is toch niet af te sluiten voor een bijrijder of zadel bij Hippozorg of Equine Risk? Dat is alleen voor het paard zover ik weet.

Je kunt wel degelijk via HippoZorg of Equine Risk een extra "opzittenden/begeleidersverzekering" afsluiten, ze keren dan een extra bedrag aan schadevergoeding uit uit als je paard iemand dood of invalide maakt (of dit nu je bijrijder of hoefsmid is). Deze verzekering staat overigens los van je WA en is meer een extra schadevergoedingsregeling. Ook je zadel of trailer kun je gewoon via de meeste maatschappijen verzekeren.

@TS: Vwb je gewone WA, kun je het beste even contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij waar je moeder haar WA-verzekering heeft lopen. De dekkingsvormen verschillen nogal eens per maatschappij, mogelijk dat er meer of juist minder gedekt is dan je denkt :).

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:02

Als je een ziektekosten verzekering wil hebben moet je je paard ook uitgebreid verzekeren (dus ook kreupel) anders betaal je leuk voor de ziektekosten verzekering (meestal 175-200 per jaar) maar krijg je niets uitgekeerd. Zoals hierboven gezegd, ziektekosten worden alleen uitgekeerd als dit onder de basis dekking valt.

Er zijn ook verzekeringen die halve ziektekosten dekken (dus alleen (bepaalde) klinieken op doorverwijzing), maar ook hier geldt dat je basisdekking dit ook moet dekken.

Sommige verzekeraars vergoeden tegenwoordig ook levensreddende operaties binnen de basisdekking, als je die kosten iig gedekt wil hebben zou dit een optie kunnen zijn. Diefstalverzekering zit er bij sommige in en bij andere weer niet.

Kijk overigens ook naar de uitkeringen, sommige verzekeringen zijn qua premie laag, maar de uitkering ook (dus ipv 100% verzekerde waarde krijg je 85% uitgekeerd).

Mijn tip, ga een rondje verzekeringssite's langs en bekijk hun premies en voorwaarden. Maak een matrix met dingen die je wil weten (bij premie basis, premie ziektekosten, uitkeringspercentage, extra's ) en vul die voor elke verzekering in, zo heb je snel een overzicht van wat er te koop is en hoeveel het gaat kosten etc. Zo kun je de verzekeringen vergelijken voor de dingen die jij belangrijk vindt.
Toen ik pas geleden een nieuw paard kocht heb ik dat ook gedaan, met een paar uurtjes werk had ik een mooi overzicht en heb vandaar uit de verzekering gekozen.

Ik vermoed overigens met jouw wensen dat je behoorlijk wat geld kwijt bent, zeker de ziektekosten en crematie verzekering hakken erin (crematie omdat je pony al wat ouder is). Zadel etc is alleen interessant als je nieuwe dure spullen hebt, de afschrijving gaat redelijk rap en voor je het weet betaal je meer premie dan je uitgekeerd krijgt.
Persoonlijk zou ik een keus maken over dingen die echt verzekerd moeten worden en welke niet noodzakelijk zijn.

Als je via je moeder WA verzekerd bent (zou heel goed kunnen) zou ik er persoonlijk voor kiezen de extra premie die je moeder moet betalen aan haar te betalen dan er een dure verzekering voor te nemen. Maar ook hier geldt, lees de voorwaarden na.

Hou er ook rekening mee dat je voor sommige verzekeringen een recente klinische keuring nodig hebt.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:25

Je zadel etc. kun je gewoon via je inboedel verzekeren.
Je verzekeringsagent bellen en doorgeven waar het zadel ligt. Dat was bij mij al voldoende.

ik heb nu zelfs een zadel op het staladres verzekerd en mijn tuig ligt thuis en is ook verzekerd.
Zonder extra kosten.

Jijzelf en je bijrijder zijn gewoon via de WA verzekerd.