Klacht over mijn Petri Laarzen, wat zijn mijn 'rechten'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Klacht over mijn Petri Laarzen, wat zijn mijn 'rechten'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 16:25

Na vriendelijk te hebben geprobeerd mijn probleem op te lossen met de Petri klantenservice die het eigenlijk maar normaal vinden, hier mijn vraag.

1 (of 2, ga zo de bon even zoeken!) jaar geleden heb ik Petri Anky laarzen gekocht. Expres de Anky's, want ik vind ritsen in laarzen maar niks.

In de eerste maand dat ik ze had heeft van mijn ene laars de zool losgelaten. Geheel uit het niet, toen ik ze uit wilde trekken. Toen besloten het maar door de vingers te zien en het door mijn schoenmaker te laten repareren.

Een paar maanden later liet ineens van mijn linker laars een lusje los bij het aantrekken. Omdat ik de volgende dag wedstrijd had het snel foo rmijn moeder laten repareren en, stomstomstom, het niet gemeld bij Petri.

Nu is het de afgelopen paar weken weer 2 keer gebeurd. Het is elke keer dezelfde laars. Ik ben ontzettend zuinig op mijn laarzen, ze worden elke keer na gebruik gewassen en gedaan, en ik draag ze alleen bij wedstrijden.

Nu was ik het eigenlijk behoorlijk zat en heb ik een heel net mailtje naar Petri gestuurd, met de vraag wat ze kunnen betekenen. Ik moest van hun met mijn laarzen naar de winkel waar ik ze gekocht heb, zij kunnen ze dan opsturen en dan gaan de mensen van Petri 'kijken of het onder de garantie valt'.

Voor mij is die winkel alleen niet bepaald om de hoek (50 km van hier). Ik wil dus graag weten waarom het NIET onder de garantie zou vallen. Laarzen zonder rits worden op deze manier aangetrokken, is het dan normaal dat je ze naar 2 jaar moet vervangen?

De vrouw van de klantenservice heeft overlegd met meneer Petri, en in ene valt het überhaupt niet meer onder de garantie. Ik kan de laarzen opsturen en ze op eigen kosten laten repareren.

Nu ligt het er misschien aan dat ik lichtelijk kwaad en chagrijnig ben, maar dit kan toch niet? Laarzen van ruim 300 euro horen toch een aantal jaar mee te gaan?

Heeft 1 van jullie misschien een idee wat mijn rechten zijn, of ik hier überhaupt iets mee kan of dat ik straks toch echt ritsen moet gaan laten zetten in mijn laarzen?

Alvast bedankt voor het lezen :).

Nadia
Oppermuts

Re: Klacht over mijn Petri Laarzen, wat zijn mijn 'rechten'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:37

LZP --> TAO

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:43

Meestal vervalt de garantie als je er iemand anders aan hebt laten repareren.
Daarnaast is Petrie niet heel behulpzaam met dit soort dingen is mijn ervaring.

Succes!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:45

Klopt, Garantie vervalt zodra een derde, dus niet van petrie (of bijv. de winkel waar je het gekocht hebt), je laarzen repareert. Overigens wel een rotsituatie voor je zeg! Ik ben ook niet erg tevreden over de kwaliteit van de Anky Petries..

esmee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:51

Garantie of niet, blijft staan dat laarzen van Petri bij net gebruik inderdaad langer mee zouden moeten gaan dan 2 jaar, je vertelt dat je ze zelfs alleen maar op wedstrijden gebruikt.
Hier heb je volgens mij geen garantie voor nodig hoor, als je een product koopt dan mag je er van uit gaan dat dat een bepaalde "levensduur" heeft. ( Weet het even niet anders te verwoorden)
Je kan er dus wel degelijk wat mee, misschien helpt het als je het op schrift stelt?

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:31

Poeh, ik denk dat je niet veel rechten hebt, juridisch gezien..
Bij een consumentenkoop, (verkoper = bedrijf, jij bent particulier) kan je binnen een half jaar terugbrengen als het goed (jou laarzen) niet goed blijken te zijn.. Maargoed, je bent nu 2 jaar verder..
Toen de laars de eerste keer stuk ging, na een maand, had je ze eigelijk terug moeten brengen..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:44

Ik geef het weinig kans. Je hebt ze nu al 1 of 2 jaar. En in de tussentijd door andere laten repareren. Uit ervaring met andere merken kunnen ze altijd wel onder de garantie uit, en gezien je ze al langer hebt en niet de keus aan hun gegeven betreft de eerdere gebreken, is het waarschijnlijk voor hun een hele "makkelijke" uitmaak.
Tuurlijk horen ze niet zo snel kapot te gaan, maar ze zijn altijd erg makkelijk met beloven, maar als je het dan nodig hebt kun je fluiten naar je centen. Zo heb ik ooit Ariat stalschoenen gehad waar de gaten in vielen na aantal maanden. Op de site staat 6 maanden garantie heb er nooit iets van terug gezien.