Hoeveel betaald krijgen om paarden te rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

Hoeveel betaald krijgen om paarden te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 12:17

Ik heb geen idee of het hier hoort, maar wist echt niet waar ik het anders moest plaatsen.

Ik was vandaag mijn paard aan het rijden en een oudere man zat in de kantine. Dit is een bekende op stal en ik heb hem ook wel vaker gezien, maar nooit echt gesproken. De oudere man was een handelaar uit de buurt die veel verstand heeft van paarden.
Het paard dat ik reed, had ik net 3 dagen en reed voor de eerste keer echt serieus op haar.
Toen ik klaar was met rijden stond hij op stal de praten met de stalhulp (ook een oudere man, die ik erg goed ken).
De oudere man vroeg of ik blij met haar was en dat hij haar een mooi paard vond. Dat ze een goede achterhand had en goede sterke benen. Een en al complimenten over mijn paard (ik trots natuurlijk :D ) Hij vroeg nog wie dat paard had gekocht, of mijn vader dat had gedaan (hij vond de prijs die ik ervoor betaald had ook erg goed, zeker niet teveel betaald enzo) En hij stond er versteld van toen ik zei dat ik dat gewoon zelf had gedaan haha
Daarna begon hij over mij. Hij vond dat ik erg goed reed en ook over mij veel complimenten. Ik nog trotser natuurlijk. :o

Ik ben toen het paard naar de wei gaan brengen en toen ik terug kwam vroeg hij of ik ergens anders ook nog een paard reed. Ik was nu 1x ergens geweest, en vertelde dat ook. Hij vroeg of ik nog tijd over had. Ik dacht, nou is altijd leuk en heb wel afleiding nodig (vanwege prive-omstandigheden) dus ik zei, nou heb nog wel een beetje tijd over. En toen vroeg hij; wat vraag jij daar nou voor om paarden te rijden.

uhmm ja toen stond ik dus met een mond vol tanden, weet ik veel! Ik heb dus ook gezegd dat ik daar even over moet nadenken, dat ik echt geen idee had. Hij zou er later nog op terug komen.

Maar ik heb nu nog steeds geen idee. Het zou wel ideaal zijn natuurlijk om wat bij te verdienen, maar wat is nou een beetje een normale prijs? Ik heb nooit echt op een hoog niveau gereden, maar kan wel goed overweg met moeilijkere paarden.

Iemand een idee wat ik hiervoor zou kunnen vragen, mocht hij er nog eens over beginnen?

Almighty

Re: Hoeveel betaald krijgen om paarden te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:29

Ik denk dat als je voor een handelaar gaat rijden je ook zeker kan bespreken dat als hij ze goed verkoopt een stukje extra geld krijgt;)

Vaak ga je bij een handelaar veel verschillende paarden rijden met risicos van dien erbij. En het paard blijft er beter door dus zou zeggen neem een vast bedrag per maand ongeacht het aantal paarden wat je moet gaan rijden. Vraag eerst amar hoeveel hij er op stal heeft staan nu die dan door jou gereden moeten worden en hoe vaak per week hij ze wil dat je ze gaat rijden en wat hij daarvan verwacht als jij ze rijdt.

Staat dat antwoord je aan dan kan je zeggen dat je een vast bedrag per week wil on geacht het aantal paarden wat je rijdt en hoeveel keer per week soms. Zodat jij zekerheid houdt van inkomen en hij een zeker bedrag geeft en weet waar hij aan toe is.

De jongen die mijn paard een tijdje heeft doorgereden kreeg 25 euro per keer rijden. Dat was voor hem toen redelijk betaald. Daar moest hij wel een stukje voor rijden voor 1 paard en hij gaf mij zelf afentoe les. Mijn paard was toen even een draak.

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 10:19

Ik zal inderdaad nog even vragen hoeveel ik er dan ongeveer per week moet gaan rijden. Stel ik moet twee paarden bij houden in de week en die ongeveer 2 a 3 keer rijden. Hoeveel zou ik dan in de week kunnen vragen?

Ik vind pesoonlijk 25 euro per keer rijden veel klinken, maar weet dus echt niet of dat 'normaal' is.

prizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:35

€ 25,- per keer om een 'lastig' paard door te rijden is heel normaal maar dat is nu niet het geval. Stel een ruiter heeft een paard in training voor € 500,- per maand minus € 200,- aan stallingskosten blijft er € 300,- over om 30 dagen dat paard elke dag te verzorgen en rijden, dat is omgerekend een tientje! Ik kreeg vroeger bij een handelaar altijd een deel van de verkoopopbrengst maar ik was daar dan ook dagelijks aan het rijden, is volgens mij niet geheel vergelijkbaar.

Ik zou eerst vragen wat exact de bedoeling is, want het kan ook zijn dat je elke keer andere paarden te rijden hebt. De ene keer 2 en de andere keer misschien wel 4 dus het is maar net hoeveel tijd je eraan kwijt bent. Staan de paarden dan 'klaar' of ben je eerst een half uur bezig om het paard op te halen en te zadelen, wat ben je kwijt aan reistijd e.d? Je kunt ook een vast bedrag voor een aantal dagdelen afspreken. Voor de handelaar kost het sowieso minstens € 300,- per maand extra om 1 paard door te laten rijden.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:42

Ik krijg 15 euro voor een paard te rijden en als ik er 2 op dezelfde plaats achter elkaar rijdt krijg ik 25. Denk dat als het niet te ver uit de buurt is dit zeker een redelijke prijs is. Dan heb je je benzine geld eruit en verdien je een beetje net zoals prizzz zegt als een paard bij een ruiter in training staat kom je op hetzelfde uit.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:45

Ik kreeg €10 per paard rijden of longeren (+ bijbehorende verzorging)
Rijden 3kwartier en longeren ½uur.
Ik deed er zo'n 6 per dag gemiddeld.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:48

Ik krijg €20.- per paard en dan rijdt ik ongeveer een half uurtje. :)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:49

Joscaa schreef:
Ik krijg €20.- per paard en dan rijdt ik ongeveer een half uurtje. :)

Dan heb jij het beter voor elkaar als ik vorig jaar :D :+

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:00

Ik vraag €25 per paard, ongeacht of er meerdere op dezelfde lokatie staan. Voor het zadelmak maken €30. Heb genoeg werk, ook voor handelaren, als je echt handig ben en snel resultaat boekt wordt dit wel betaald.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:01

Neskolay schreef:
Ik kreeg €10 per paard rijden of longeren (+ bijbehorende verzorging)
Rijden 3kwartier en longeren ½uur.
Ik deed er zo'n 6 per dag gemiddeld.

het ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden, je rijkunst en ervaring met jongere paarden natuurlijk,
maar ik vind hierboven een mooie start, en mischien dat je als je een jong paard moet inrijden dat je daar iets meer voor vraagt ivm vele risico natuurlijk.

en spreek goed alles af, en extra als het paard word verkocht vind ik zelf niet omdat je al verdient aan het paard en moet je er in principe bij rekenen.
het is een bijverdienste en geen werk, en ik denk als je veel vraagt dat de handelaar zo een ander meisje heeft gevragen, er zijn er zoveel die het ook voor niks willen doen namelijk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:12

Denk ook dat als je niet bewezen in de sport geklasseerd bent geweest, je niet kunt overvragen. Bedenk ook dat je veel verschillende paarden kunt rijden en zo veel kunt leren. (Het mes snijdt aan twee kanten dus). Misschien kun je ook paarden uitbrengen. Heb je meer ervaring en jezelf bewezen, kun je ook meer vragen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:14

@Belrosa: Overigens, prachtige merrie heb jij zeg.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:09

Ik zou persoonlijk vragen wat de handelaar er aan kwijt zou willen. Vandaar uit zou je kunnen beslissen of meer vragen. Het is een leuke kans, dus je zou zeker niet te hoog beginnen want ik denk dat voor een handelaar 25 euro per paard wel veel wordt. Hij moet ook nog wel winst maken bij verkoop. Dus ik zou gewoon een gesprek aangaan met de handelaar en aan hem overlaten wat hij zou willen geven je kan daar zelf altijd nog een paar euro bovenop doen.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:46

Ik kreeg 15 euro voor het longeren en de bijbehorende verzorging.
Rijden verschilde per paard. De ingereden en 'makkelijke' paarden 20 euro de moeilijke of nog in-/door te rijden paarden 30 euro. Uiteraard hoorde de verzorging daar ook nog bij.
De draak van de stal kreeg ik overigens wat meer voor (50 euro).

Deed daar dagelijks rond de 4/6 paardjes.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:51

hm, dat is dan wel een erg goed betaalde baan... Dat verdiende ik voor de klas nog niet eens...

Hier is €10,- per paard normaler geloof ik. Of een uurloon bij op een stal paarden trainen...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:51

Dikke knaken verdiend iedereen hier zeg,met het rijden.Die vlieger gaat voor mij niet op,helaas.
En ik heb toch al 2 paarden lichte tour gehad....

vaantjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:22

het meisje dat mijn paard reed kreeg 15,- per keer. Ze was dan ook wel een hele tijd bezig en kwam door weer en wind.

Daantje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:41

Tjonge jonge, dat is luxe, ik ben al blij dat ik een paard kan rijden, en tegenwoordig vraagt de eigenaar geld.
Ik zeg maar zo, dienst-wederdienst.
Tenzij het je werk is natuurlijk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:02

Dat dienst-wederdienst gaat voor mij niet meer op, tenzij het een paard is dat ik echt graag wil rijden. Heb zo ook wel genoeg werk dus als ik extra moet gaan rijden kost dat 15 euro per keer. Hele lastige dieren doe ik ivm mijn werk niet meer, heb geen zin om voor een paar tientjes mijn nek te breken op een beest van een ander.

Voor TS lijkt 10 euro per paard me heel redelijk. Of een vast bedrag per uur evt?

Daantje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:19

ja ik snap het zeker, maar er zijn zoveel mensen die door een studie niet zoveel kunnen rijden en vragen ze gewoon de hoofdprijs.
Ik heb zoiets van ze moeten blij zijn dat hun paard wordt gereden.
Dat bedoelde ik, maar ik ben al blij als ik weer ergens kan rijden, maar voor mij geen "groene" paarden meer, die tijd het ik gehad.
En uiteindelijk worden ze gewoon verkocht, nee daar pas ik voor

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:24

Ik vraag 15€ per training. Ongeacht wat de training is. Zadelmak maken vragen ik voor een periode geld en niet per keer. Training kan longe of rijden zijn.

Bij handelaren krijg ik een marge als ik klanten aanleveren die daar een paard kopen. Is dus wel andere situatie. Ik weet niet of je nog een marge van verkoop krijgt als je je trainings uren ook betaald krijg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:28

Ik vind zelf 15 euro een mooi bedrag, stel dat het heel goed gaat lopen kun je altijd nog omhoog toch?
Of je moet een winstmarge krijgen, dan ligt het weer anders.

Ik zou zeggen, houd een bedrag in je hoofd en vraag wat hij ervoor over heeft.

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:44

Ik zou ook wel willen dat ik er zoveel voor betaald kreeg :D Ik werk met paarden dus krijg per uur betaald maar je longeert toch al wel bijna 2 paarden in t uur.
Dus dan vind ik 15 euro toch wel een leuk bedrag om een paard te rijden. Als je alleen voor 1 paard er heen moet komen vind ik dat opzich ook nog wel een reeël bedrag.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:51

Met mijn stalbaan kreeg ik ook minder per uur hoor. Haha! :D En dan deed ik er idd een stuk meer per dag.
Maar dan had ik ook wel zekerheid. :j

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:54

wij gaven 15€ per paard per keer en enkele cola'tjes/pintjes achteraf