Ik was vandaag mijn paard aan het rijden en een oudere man zat in de kantine. Dit is een bekende op stal en ik heb hem ook wel vaker gezien, maar nooit echt gesproken. De oudere man was een handelaar uit de buurt die veel verstand heeft van paarden.
Het paard dat ik reed, had ik net 3 dagen en reed voor de eerste keer echt serieus op haar.
Toen ik klaar was met rijden stond hij op stal de praten met de stalhulp (ook een oudere man, die ik erg goed ken).
De oudere man vroeg of ik blij met haar was en dat hij haar een mooi paard vond. Dat ze een goede achterhand had en goede sterke benen. Een en al complimenten over mijn paard (ik trots natuurlijk
) Hij vroeg nog wie dat paard had gekocht, of mijn vader dat had gedaan (hij vond de prijs die ik ervoor betaald had ook erg goed, zeker niet teveel betaald enzo) En hij stond er versteld van toen ik zei dat ik dat gewoon zelf had gedaan hahaDaarna begon hij over mij. Hij vond dat ik erg goed reed en ook over mij veel complimenten. Ik nog trotser natuurlijk.
Ik ben toen het paard naar de wei gaan brengen en toen ik terug kwam vroeg hij of ik ergens anders ook nog een paard reed. Ik was nu 1x ergens geweest, en vertelde dat ook. Hij vroeg of ik nog tijd over had. Ik dacht, nou is altijd leuk en heb wel afleiding nodig (vanwege prive-omstandigheden) dus ik zei, nou heb nog wel een beetje tijd over. En toen vroeg hij; wat vraag jij daar nou voor om paarden te rijden.
uhmm ja toen stond ik dus met een mond vol tanden, weet ik veel! Ik heb dus ook gezegd dat ik daar even over moet nadenken, dat ik echt geen idee had. Hij zou er later nog op terug komen.
Maar ik heb nu nog steeds geen idee. Het zou wel ideaal zijn natuurlijk om wat bij te verdienen, maar wat is nou een beetje een normale prijs? Ik heb nooit echt op een hoog niveau gereden, maar kan wel goed overweg met moeilijkere paarden.
Iemand een idee wat ik hiervoor zou kunnen vragen, mocht hij er nog eens over beginnen?