Trailers huren of paardenvrachtauto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simbaserena

Trailers huren of paardenvrachtauto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 08:43

Ik ben aan het uitzoeken wat goedkoper is qua vervoer voor 10-15 paarden.

Wij gaan namelijk met onze stal een weekend naar de veluwe en niet iedereen heeft een trailer (meer dan de helft).

Het gaat om ongeveer 80 km (uurtje rijden) en ben benieuwd of het goedkoper is om een vrachtauto te huren of trailers (met auto en eventueel chauffeur) te huren. Heb vrachtauto's gezien waarin 7 paarden kunnen maar ook waarin 17 paarden kunnen.

Wie o wie heeft er een aantal tips voor ons.

Myfairytale

Re: Trailers huren of paardenvrachtauto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:48

Ik zou prijzen googlen en prijzen naast elkaar zetten.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:54

simbaserena schreef:
Ik ben aan het uitzoeken wat goedkoper is qua vervoer voor 10-15 paarden.

Wij gaan namelijk met onze stal een weekend naar de veluwe en niet iedereen heeft een trailer (meer dan de helft).

Het gaat om ongeveer 80 km (uurtje rijden) en ben benieuwd of het goedkoper is om een vrachtauto te huren of trailers (met auto en eventueel chauffeur) te huren. Heb vrachtauto's gezien waarin 7 paarden kunnen maar ook waarin 17 paarden kunnen.

Wie o wie heeft er een aantal tips voor ons.

Ik zou verschillende grote stallen bellen en vragen of zij zouden kunnen en willen rijden en wat de kosten zijn. Misschien ook een paardenvervoerder die paarden naar het buitenland vervoerd?
Hebben jullie je plannen al vaststaan?
Misschien is dit een leuke optie, het is een schitterende omgeving met bos, hei en water.

Midweek met je paard op vakantie!!

Waneer : 24 tot 28 oktober 2011
Waar : Alberthoeve in Wateren in het Drent-Friese Wold.
De locatie is schoon, netjes en er zijn goede bedden.
(slaapkamers 2/4/6 persoons, dus geen slaapzalen oid)

Deze midweek is voor ruiters maar niet ruiters zijn ook welkom, we zitten natuurlijk niet de hele dag op het paard.

Zowel het ontbijt als het avondeten is gezamenlijk, daarbuiten is iedereen vrij te gaan rijden. Er zijn verschillende routes qua rijrichting en afstanden dus voor ieder wat wils. Daarbij is het mogelijk met de paarden het Canadameer in te gaan.
Gezien de omgeving die hoofdzakelijk uit ruiterpaden bestaat is het mogelijk dat minder verkeersmakke paarden mee kunnen.
Met het rijden zullen de groepen onderling afgestemd worden, wellicht zal er een splitsing zijn naar de gewenste rij afstand, richting en tempo. Maar zelf met een eigen groepje gaan rijden is natuurlijk ook mogelijk.

De kosten voor de midweek zullen 250,00 euro pp zijn (dit is voor overnachting, eten, toeristenbelasting, gebruik van een stal etc.).

Deelname is verzekerd zodra ik de betaling ontvangen heb en de aanmelder een bevestigingsmail ontvangen heeft. Echter vol is vol daarna word je op een wachtlijst gezet, indien je op de wachtlijst geplaatst zou zijn en je kunt niet deelnemen wordt het bedrag natuurlijk teruggestort.

Let wel:
iedereen neemt deel aan deze midweek voor eigen risico en verantwoording.

Het is zeker geen vaststaand programma, buiten de momenten van het eten is iedereen vrij te doen wat hij of zij wilt. Daarom ook goed mogelijk om met een groep(je) aan te sluiten. Tenslotte hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Voor nadere informatie en aanmelding: erberveld@planet.nl