Wat is de verzekerde waarde??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patjuh87

Wat is de verzekerde waarde??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 15:21

hallo,

ik wil mijn pony verzekeren bij Global paardenverzekeringen. Maar om eerst uit te vinden wat ik per maand kwijt zou zijn, wil ik een offerte aanvragen.
Nu moet ik daarin invullen wat de verzekerde waarde is van mijn pony. Wat moet ik daar in vullen? Ik heb namelijk geen idee hoeveel mijn pony ongeveer waard is..

Ik zal even wat gegevens van mijn pony invullen, misschien dat jullie een iets meer kunnen vertellen hierover..

Ras: tinker (irish cob)
geslacht: hengst
geboortedatum: 02-06-2010
Verder heeft hij goede papieren en is hij 2e premie en dagkampioen geweest op de keuring.
Zijn stokmaat ligt nu ongeveer tussen de 1.35 en 1.40. en verwachte stokmaat is ongeveer 1.55 - 1.60M.

wie o wie kan mij helpen???

alvast bedankt!

friesiszwart

Re: Wat is de verzekerde waarde??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:23

Als je hem nu zou moeten kopen wat zou hij dan moeten kosten? Dit zou dan ook een rieel bedrag zijn voor de verzekerde waarde.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:35

Om je even uit de droom te helpen: je verzekerd je paard niet, verzekerd jezelf van een bepaalde uitgekeerde som geld indien er iets gebeurt binnen de afgesproken dekking.
Jij bepaald dus dat bedrag en de verzekering beoordeeld of je onderpand (het paard) voldoende tegenwaarde vertegenwoordigd.

Daarnaast gaat de premie ALTIJD in een percentage van het verzekerde bedrag; plus een drempel in de vorm van een eigen risico. Wanneer je dus de percentages en het eigen risico opvraagt, dan heb je een beeld wat het kostenplaatje is.

Oh, enne, lees de voorwaarden even heel erg goed door, voordat je met een verzekeraar in zee gaat!!

patjuh87

Re: Wat is de verzekerde waarde??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 22:19

Nee ok.
Ik zou mijn paard verzekeren tegen 100% uitkering bij overlijden door een aantal oorzaken. 90% uitkering bij blijvende kreupelheid of ziekte. En uitkering van de kosten van castratie bij 1 of 2 jarige hengsten.

Maar als ik jou zo hoor dan is het niet heel noodzakelijk om een verzekering af te sluiten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:24

patjuh87 schreef:
Nee ok.
Ik zou mijn paard verzekeren tegen 100% uitkering bij overlijden door een aantal oorzaken. 90% uitkering bij blijvende kreupelheid of ziekte. En uitkering van de kosten van castratie bij 1 of 2 jarige hengsten.

Maar als ik jou zo hoor dan is het niet heel noodzakelijk om een verzekering af te sluiten?

Verzekeren doe je datgene waarvan je de gevolgen (kosten?) niet kunt overzien en/of dragen.

Ik kan niet beoordelen hoe lang jouw financiele polsstok is......