waar verzekeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elynkwpn

waar verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 00:03

weet iemand waar je je paard kunt verzekeren?
ik heb al op google gezocht maar ik vondt niet echt wat ik wilde ....

ik wilde verzekeren voor dierenarts kosten bestaat dit? En waar? En wat kost dit?

aisie

Re: waar verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 00:06

Voor 200 euro per jaar is mijn paard verzekerd voor alle ziektekosten. Ik zit bij Hippo.

AicileF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 00:09

Ik heb mijn paard verzekerd bij Equine Risk. Heb de meeste uitgebreide verzekering gekozen met de verzekering voor dierenartskosten. Maar er zijn ook andere mogelijkheden. Ik werd er in ieder geval vriendelijk geholpen en de verzekering was na beoordeling van de dvd met rontgenfoto's en een kopie van die klinische keuring binnen enkele dagen in orde.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 00:10

Jaa hoor zo goedkoop? Hoedan?

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 00:13

FeVi schreef:
Ik heb mijn paard verzekerd bij Equine Risk. Heb de meeste uitgebreide verzekering gekozen met de verzekering voor dierenartskosten. Maar er zijn ook andere mogelijkheden. Ik werd er in ieder geval vriendelijk geholpen en de verzekering was na beoordeling van de dvd met rontgenfoto's en een kopie van die klinische keuring binnen enkele dagen in orde.

en wat zijn de maandelijkse of jaarlijkse kosten?:)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:06

PP > TAO

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:11

ik heb mijn paard ook verzekerd bij hippo.Ik ben verzekerd voor ziektekosten,maar heb ook een doodverzekering uitgebreid.Dit is mijn eerste paard wat ik heb verzekerd,maar meer omdat het voor mijn gevoel goed is om te doen.Ziektekosten kunnen best hoog zijn en als er een deel kan worden vergoed...
overigens heb ik ook geld achter de hand mocht het fout gaan.En heus, ik betaal geen 1000den euro's per jaar

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:17

ik had mijn paard verzekerd bij de EFO op haar leven, ziektekosten en een crematieverzekering.
Mijn lieve Sweet is er niet meer maar ik moet zeggen dat ze de alles bij de EFO echt keurig hebben geregeld.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 21:19

Tijn schreef:
ik had mijn paard verzekerd bij de EFO op haar leven, ziektekosten en een crematieverzekering.
Mijn lieve Sweet is er niet meer maar ik moet zeggen dat ze de alles bij de EFO echt keurig hebben geregeld.

En wat koste dat?

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 21:20

elliecuijk schreef:
ik heb mijn paard ook verzekerd bij hippo.Ik ben verzekerd voor ziektekosten,maar heb ook een doodverzekering uitgebreid.Dit is mijn eerste paard wat ik heb verzekerd,maar meer omdat het voor mijn gevoel goed is om te doen.Ziektekosten kunnen best hoog zijn en als er een deel kan worden vergoed...
overigens heb ik ook geld achter de hand mocht het fout gaan.En heus, ik betaal geen 1000den euro's per jaar

Wat kosten dat?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:56

ik zal morgen even precies kijken in de papieren,maar t valt wel mee

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:14

Het ligt aan het bedrag waarvoor je je paard wilt verzekeren en hoe uitgebreid je de dekking wilt hebben. Ik vond het hele aardige, correcte mensen en vlot met uitbetalen van rekeningen bij ziektekosten en na haar overlijden. Als ik jou was zou ik ze even bellen, kunnen ze je vast adviseren welke verzekering het beste bij jou en je paard past en wat dat gaat kosten.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:16

Ik heb een basis dekking en ziektekosten verzekering voor ong 320 per jaar.
Maar is je paard tot 2500,- dan is het goedkoper en betaal je 200 geloof ik.
Bij van Bierum is dat.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:59

Intetessant topic dit. Ik zit er ook over te denken om mijn paard te verzekeren namelijk. Ga het even vogen :)

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:11

Ik heb ook net mijn paard verzekerd bij de ego heb er goede dingen over gehoord. Ik ben met ziektekosten ongeveer €500.- per jaar kwijt geloof
Ik.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:26

t.s

Ik heb het nog even nageken en in totaal betaal ik 37,20 p/m
dan heb ik:

basis ziektekosten(kan ik hoger verzekeren maar dan moet ik mijn paard rontgologisch laten keuren,maar dat vondt ik wel duur op dat moment)
uitgebreid met doodverzekering (in alle gevallen van dood wordt er uitgekeerd)
diefstalverzekering (van het paard,niet alle tuigage e.d,want die zijn bij de staleigenaar verzekerd)

er zijn nog meer mogenlijkheden bij hippo.Dit bedrag is gebaseerd op een paard met een aankoopwaarde van 2500 euro en ik krijg maximaal 2 keer die waarde per jaar uitgekeerd.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 21:23

Een ponytje dat ik nu op het oog heb kost 700 euro.. Kan ik deze verzekeren en wat zal dit kosten ? Iemand ervaring met een paardje van deze prijsklasse verzekeren?

groetjes

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 01:17

tuurlijk verzekeren kan altijd.Precies weet ik de prijzen niet,maar je kan het beste contact opnemen met een paar verzekeringsmaatschappijen en hun alles voor laten rekenen.wel goed kijken in de kleine lettertjes en voorwaarden.en bedenk goed wat je wel en niet wil.wat wil je max per maand besteden e.d dingen.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 14:09

elliecuijk schreef:
tuurlijk verzekeren kan altijd.Precies weet ik de prijzen niet,maar je kan het beste contact opnemen met een paar verzekeringsmaatschappijen en hun alles voor laten rekenen.wel goed kijken in de kleine lettertjes en voorwaarden.en bedenk goed wat je wel en niet wil.wat wil je max per maand besteden e.d dingen.

Oke bedankt dan bel ik vd week even :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:13

Ik ben verzekerd bij Hippo, voor zo'n beetje alles behalve crematie (ponybeest is 2,5 intussen, vond ik niet zo heel erg nodig). Heeft ook uitgebreide ziektekosten, de hele rataplan.
Hij is verzekerd voor 1000 euro en ik betaal iets van 30 per maand. Hangt gewoon heel erg af van het te verzekeren bedrag en wat je allemaal wilt laten verzekeren natuurlijk.. Vraag ook even aan hun wat ze een realistisch bedrag vinden (ik heb mijn pony destijds voor een tikkie minder dan 1000 euro gekocht := ) als je een paard boven of onder de waarde kunt kopen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:18

ik zit er ook over te denken om mijn paarden te laten verzekeren, maar heb een paar vraagjes waar misschien iemand hier wel een antwoord op heeft.
heb 2 behoorlijk dure paarden staan, een van 8 en de ander van 3.

*wat is het maximale bedrag waarvoor je je paard kan laten verzekeren als je alleen klinische keuring doet?
* hoe lang moet je paard helemaal kerngezond zijn wil je hem kunnen verzekeren (zit nu net met allebei in de ziekenboeg |( )
*bij ziektenkosten meeverzekeren is het dan duidelijk aangegeven wanneer er we wordt betaald en wanneer niet? heb nl een geval van dichtbij meegemaakt, wel verzekerd voor ziekte kosten, maar het excuus was: is niet urgent! (paard is uiteindelijk bijna dood gegaan aan een leverontsteking)

alvast bedankt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:09

amyz schreef:
Ik ben verzekerd bij Hippo, voor zo'n beetje alles behalve crematie (ponybeest is 2,5 intussen, vond ik niet zo heel erg nodig). Heeft ook uitgebreide ziektekosten, de hele rataplan.
Hij is verzekerd voor 1000 euro en ik betaal iets van 30 per maand. Hangt gewoon heel erg af van het te verzekeren bedrag en wat je allemaal wilt laten verzekeren natuurlijk.. Vraag ook even aan hun wat ze een realistisch bedrag vinden (ik heb mijn pony destijds voor een tikkie minder dan 1000 euro gekocht := ) als je een paard boven of onder de waarde kunt kopen.

36% van de verzekerde waarde als jaarpremie??? Weet je dat heel zeker?? Wat is er dan allemaal gedekt??
Anders vraag ik me af bij welke oplichter je bent verzekerd!

Grofweg zitten de meeste verzekeraars op 15 - 18% jaarpremie van de verzekerde waarde voor een volledige ziektekostenverzekering..........

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:32

Waarschijnlijk heeft amyz net zoals ik haar pony ook voor de dood verzekerd.(uitgebreide doodverzekering)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:05

Ik zit met mijn pony bij Hippo, uitgebreide ziektekostenverzekering. Ze is verzekerd voor 2500 euro, ik betaal maandelijks ongeveer 40 euro.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:08

ik heb gehoord dat je een paard van 15 jaar of ouder niet meer kunt verzekeren klopt dit?