Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ojajoh schreef:ja tuurlijk kan het als jij er echt klaar voor bent, en dat weet alleen jij
ik zelf ben er geen voorstander van en zeg, ga eerst lekker leven! ga dingen doen die je straks met kinderen niet meer kan doen of moeilijker.....
ga sparen, want kinderen kosten belachelijk veel geld
ik zie het grote verschil tussen een nichtje en mij
zij kreeg haar eerste op haar 21e
ik ben nu bijna 32 en heb een dochter van 3 maanden
zij wil nog elk weekend feesten en had dus eigenlijk gewoon moeten wachten
ik ben het feesten na al die jaren wel beu en ben blij dat ik kan settelen
maar.................elk mens is anders! sommige mensen willen niet feesten en willen jong een gezin stichten
dus als je dat echt wilt ,en het past in het leven en je kan je kind alles geven, moet je dat doen
LynnS_ schreef:Ik vind dat als je zelf al twijfelt over je leeftijd, je er niet klaar voor bent.
Ik denk dat als je dat wel bent, je dat gewoon direct aanvoelt.
Maar ik heb er geen ervaring mee. Dit is enkel wat ik heb gehoord van anderen
3bengels schreef:Ik denk toch echt dat jullie deze keuze samen moeten maken. Je vriend vind je te jong zeg je.
Ik was zelf 23 toen ik voor de eerste keer moeder werd. Mijn man en ik waren toen al 7 jaar samen.
Vind je zelf je relatie stabiel genoeg? Je bent namelijk aan het twijfelen of je het wel of niet moet doen.
Je zou voor je zelf de voors en tegens eens moeten opschrijven en ook je vriend vragen dit te doen.
Succes met het maken van je keuze
redband schreef:Blue_Eyes schreef:Ik was maar net ietsjes ouder, 23.
Was dat je eigen keuze? Hoe keken je ouders en verdere omgeving hierna?
Daar ben ik een beetje bang voor..
redband schreef:Tja.. de voors en tegens..
het geld is er. we zijn niet rijk maar houden zat geld over en hebben een nette spaarrekening.
we hebben een ruim koophuis met drie kamers boven. voor een kinderkamer is zat ruimte.
hebben een veilige auto (ford focus nieuwer type 2 jaar oud).
Paarden staan op loopafstand. ik heb een bijrijder die ze ten alle tijden kan overnemen. en ze staan prive gestald bij mensen die met alle liefse water en voer willen doen. mocht ik sit zelf niet meer kunnen is hier alle oplossingen voor.
het enige puntje is dat mijn vriend me te jong vind. en ik bang ben voor reacties uit de omgeving.
linda_arnold schreef:En wat betreft je vriend, je moet beiden achter de keuze staan, staat hij dat niet dan houdt het voor nu voorlopig toch op denk ik.
en ga dan niet dwingen en/of toch foldertjes van spullen onder zijn neus drukken. Wacht weer 2 jaar voor je erover begint of liever nog.. wacht totdat hij er zelf over begint!