trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 20:27

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk een trailer aanschaffen voor mijn paard. Nu wil ik niet zo'n zware dus een tussen de 600 en 700 kilo.
Wat kun je nu beter nemen voor 1 paard te vervoeren een 1 1/2 of 2 paards met tussenschot. Wat is veiliger en/of prettiger voor een paard.
Het gaat om een jong paard met nog weinig trailer ervaring......

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:29

mijn tweepaards trailer (hout) weeg 650, ik vind een tweepaards trailer fijner omdat ze minder ruimte hebben om heen en weer te gaan. ze staan veel stabieler omdat ze aan 2 kanten steun hebben :)

kleinvosje

Re: trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:30

Dat ligt aan het paard. Mijn 1e paard stond op allebei doodstil, mijn huidige staat stil in een 2 maar heel onrustig in een 1,5. Het ligt ook aan de rijkunsten van de bestuurder en de trekkracht van de auto. Als je auto eigenlijk net te licht is om een 2 goed te trekken, is dat door te voelen door het paard.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 20:31

Dankje voor je snelle reactie! Dat is inderdaad wel een voordeel.
Gaat een houten trailer lang mee?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:32

Als ie binnen kan staan, gaat ie heeeeel lang mee, als je tenminste een goede bodem erin hebt liggen en netjes alle mest eruit haalt na gebruik.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:35

mijne staat altijd buiten.
is vroeger gebruiktvoor knollen en om die reden zit er een tweede bodem in. (er zitten dus 2 bodems in) en het is erg sterk. hij is al best oud, maar nergens rot :) goed onderhouden, goede laag (beschermende) verf helpt ook :j
en mest eruit inderdaad :j

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 20:36

kleinvosje schreef:
Dat ligt aan het paard. Mijn 1e paard stond op allebei doodstil, mijn huidige staat stil in een 2 maar heel onrustig in een 1,5. Het ligt ook aan de rijkunsten van de bestuurder en de trekkracht van de auto. Als je auto eigenlijk net te licht is om een 2 goed te trekken, is dat door te voelen door het paard.

Tsja hij is uit Zweden geimporteerd samen met een ander paard, dus zijn eerste en enige ervaring is een tweepaards trailer. Misschien is dat het beste.
Wij hebben een BMW 3 serie automaat, die zou tussen volgens de papieren (als mijn man goed heeft gekeken) 1900 mogen trekken.
Paard weegt als hij uitgegroeid is max. 700 kilo en trailer laten we zeggen ook 700 kilo.....

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:39

dan zou ik kiezen voor een tweepaards :j ( ook altijd makkelijk als je weekend weg gaat, je kunt je hooi er naast zetten :+ )

onze auto mag 1500 trekken, trailer weegt 650 paard 500 (makkelijk even 600 te zegge) trekt tie makkelijk, helaas geen twee paarden te gelijk, maar het is onwijs handig een tweepaards :j enige nadeel, binnen opzadelen gaat niet, (maar in een 1,5 gaat paard toch heen en weer als ik zou opzadelen, dus dat werkt ook niet :') )

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 20:45

just_kiki schreef:
dan zou ik kiezen voor een tweepaards :j ( ook altijd makkelijk als je weekend weg gaat, je kunt je hooi er naast zetten :+ )

onze auto mag 1500 trekken, trailer weegt 650 paard 500 (makkelijk even 600 te zegge) trekt tie makkelijk, helaas geen twee paarden te gelijk, maar het is onwijs handig een tweepaards :j enige nadeel, binnen opzadelen gaat niet, (maar in een 1,5 gaat paard toch heen en weer als ik zou opzadelen, dus dat werkt ook niet :') )

Klinkt goed, ik ga dan rondkijken voor een goede tweedehands tweepaards. Prettiger idee met dat schot er tussen dat hij wat steviger staat.....
Twee paarden is bij mij niet nodig, de meeste hier hebben zelf een trailer. Het is voor korte ritjes naar bijv. een binnenbak in de winter, kliniek of ergens verenigingsles. Lijkt me zo heerlijk om niet afhankelijk te zijn als paard plots naar de kliniek moet, de stress om dan snel een trailer te regelen.
(heb een pensioen paard wat helaas nog weleens wat mankeert). Dan ga ik me maar eens verdiepen in merken etc.
Bedankt voor de info ;)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 22:06

Moet een trailer eigenlijk apart verzekerd worden?

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 23:22

Nee hoor dat moet niet maar mag wel ;)
De trailer is meeverzekerd met de auto qua WA verzekering dan, dat betekent als jij aan een ander schade toebrengt.
Maar dit kun je beter even checken bij je verzekering want er zijn verzekeringen die andere polisvoorwaarden hebben.

Wijzelf zijn nu ook bezig met een verzekeringsagent om dit aan te kunnen bieden aan onze klanten, het hoeft nl niet veel geld te kosten om de trailer te verzekeren ;)
En daar zit dan ook direct diefstalverzekering bij want dat zit weer niet bij de WA verzekering van je auto!!

Mocht je tegen die tijd intresse hebben, dan wil ik je zeker wel informatie toesturen!!

Ook 2e hands paardentrailers kun je bij ons voor niet al teveel geld vinden :o