Hulp nodig!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stephanie404

Hulp nodig!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 19:25

Hallo,
Weet niet of het hier hoort, maar probeer het.
Ik ben een vrouw van 24 jaar en heb van mijn vijfde jaar tot mijn zestiende altijd een eigen pony gehad. Drie jaar geleden heb ik een jaar weer westernlessen gehad en vond dit erg leuk en ging het paardrijden toch weer missen. Nu ik een vaste baan heb en een goede stalling heb gevonden ben ik toch weer op zoek naar een leuk paard. Ik wil hier vooral recreatief mee rijden. Totaal geen wedstrijdambitie. Ik wil gewoon lekker in de bossen en op het strand rijden. Ik ben nu wel op zoek naar een paard geen pony. Maar omdat ik er al toch al lang uit ben weet ik niet zo goed waar ik naar op zoek moet. Maar leeftijd ofzo heb ik geen idee van wat het beste bij mij past? Is er iemand die me wat kan uitleggen of helpen. En is het rendabel tot een prijs van ongeveer 2000 euro te gaan. Ik heb namelijk veel op marktplaats enzo gekeken en daar staan toch veel sportpaarden met prijzen van 3000 4000 euro maar daar ben ik niet naar op zoek. Help help.
Als je misschien een leuk paard weet mag je ook reageren, maar alle hulp is welkom.

Marigold

Re: Hulp nodig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 02:06

Het is maar net waar je zelf voor wilt gaan.
Een draver? Haflinger? Barokke? KWPN recreatie paard?

Misschien niet vastpinnen op een ras, maar zien wat er op je weg komt,
maar een beetje weten wat bij je past zou daarin wel handig zijn.
En dat is zo vanuit deze post niet echt op te maken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 02:35

Ik zou een ervaren paardje nemen (6 - 14 jaar), daarbij zijn ruinen en kruisingen het goedkoopste.
Je zou misschien ook eens naar een Haflinger of Fjord kunnen kijken, die zijn vaak ook goedkoper, en doen recreatief gezien niet onder voor de een rijpaard! Gezien je geen wedstrijdambities hebt... (Al kunnen ze het natuurlijk wel, kost alleen vaak iets meer moeite)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 07:33

Maak voor jezelf uit wat je exact wil...

Leeftijd (vanaf een jaar of 7,zijn ze al door de pubertijd ;) )
Geslacht
Africhtingsgraad
prijs
Schofthoogte
Temperament

Als je deze punten voor jezelf duidelijk gaat maken kun je voor jezelf een beeld gaan vormen.
Er zijn zoveel leuke paarden te koop die niet gek duur zijn alleen zonder het bovenstaande lijstje zie je door de bomen het bos niet meer.Wat ook erg belangrijk is,is dat je geen haast moet hebben.Dat ene leuke paard kom je vanzelf tegen...met geduld.

Probeer de paarden uit en slaap er een nachtje over,maak duidelijke afspraken met de verkopers en als je wilt heb ik nog wel een standaard koopcontract voor je.Dat kun je samen met de verkopers opstellen/aanvullen.Voordeel is dat beide partijen dit op papier hebben,je hebt een eigendomsbewijs en het is rechtgeldig.

Mocht je interesse hebben dat pb je maar ;)