Is er een sprankje hoop dat mijn droomwens uit zal komen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Is er een sprankje hoop dat mijn droomwens uit zal komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 11:56

Lieve Bokkers,

Afgelopen jaar heb ik een paard geleast. Zorro was geen 'doorsnee' paard, voor mij betekende hij de wereld. Het was een heus sprookjespaard. Helaas heb ik 'gedwongen' afstand van hem moeten doen, en dit heeft mijn hart in duizend stukjes gebroken. Zorro was mijn diamantje tussen duizenden kiezelsteentjes. Ik ben gediagnosticeerd met een vorm van autisme (Syndroom van Asperger) en Zorro stopte zonnestraaltjes in mijn ogen, en toverde een lach op mijn gezicht. Ik straalde, ik voelde de defintie van pure liefde die Zorro uitstraalde, en zijn spiegelbeeld heeft me zoveel waardevols over mezelf geleerd. Ik kon lezen en schrijven met Zorro. Bij hem durfde ik mezelf compleet open te stellen. Ik was 'Ragna'. En samen met Zorro, kwam ik 'thuis'. Daar ben ik mijn hart verloren.

Zorro heeft een heel bijzonder plaatsje in mijn hart veroverd. Ik heb hem en mezelf beloofd dat we destijds geen afscheid namen, maar slechts 'tot ziens' zeiden. Dat als ik hem ooit weer zou vinden, dit het 'eindstation' zal zijn. Hier. Samen met mij. Voorgoed.

Ik ben er - dankzij een ontzettend lieve, behulpzame vrouw hier ook Bokt - achter gekomen waar Zorro nu vertoefd. Hij staat op een grootschalige manege, waar wellicht nu veel kindjes van hem genieten. Hij staat daar nu enkele maanden.

Ik mis Zorro zo ontzettend, dat ik het niet in woorden kan uitdrukken. Wellicht dat de traan die nu op mijn laptop valt, dat wel een beetje kan vertellen? Zorro is voor mij emotioneel onbetaalbaar, en ik wil hem voor eens en voor altijd weer in mijn hart sluiten.

Destijds kon het niet, mocht het niet zo zijn, maar nu hoop ik uit het diepste puntje van mijn hart, dat mijn droomwens uit mag komen. Ik bid daar elke ochtend en avond voor. Ik ga er mee slapen, en ik sta er mee op.

Ik heb het telefoonnummer + emailadres van de desbetreffende manege, maar ik weet niet wat, hoe en of. Wat ligt in mijn macht? Hoe moet ik dit verwoorden? Zullen ze mijn verhaal begrijpen of geloven? Zouden ze Zorro wel willen verkopen?

Ik ben nog nooit in mijn leven zo bang geweest.
Ik ben er zo dichtbij, en toch..

Ook zo ver vandaan..

tita

Re: Is er een sprankje hoop dat mijn droomwens uit zal komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:58

Niet mailen maar naar toe gaan of bellen en je verhaal vertellen en vragen of er een kans is dat je hem mag kopen

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:00

Ik zou gewoon eens bellen, maar niet het hele verhaal vertellen. Gewoon zeggen dat je geïnteresseerd bent in Zorro en of er de mogelijkheid bestaat om hem te kopen. Wanneer je zegt dat hij ontbetaalbaar is voor jou zou je misschien anders kans hebben dat ze er een paar euro'tjes boven op doen.. ;)

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:02

Een afspraak maken en er naar toe gaan, je verhaal vertellen , en hopelijk kan je hem kopen.
Veel geluk en suc6.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:06

Ik zou ook zeker NIET mailen, dat is onpersoonrklijk. Het overtuigendste is om erheen te gaan, dat ze zien hoeveel je van hem houdt en dat zal je helpen om sterk in je schoenen te staan.
Ik hoop dat het je lukt, niet twijfelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:11

Gewoon erop af gaan. Ik zou eerst bellen maar je kan ook gewoon langsgaan en de eigenaar opzoeken en je verhaal vertellen.
Ben benieuwd. Wanneer ga je?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:15

Ik zou gewoon die manege bellen en vragen of je een lesje op Zorro mag gaan doen, dan kijken of hij inderdaad nog je droompaard is en dan pas gaan vragen of hij te koop is.
Niet gelijk het hele verhaal vertellen want dat kan geld schelen... :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:16

cissy schreef:
Ik zou gewoon die manege bellen en vragen of je een lesje op Zorro mag gaan doen, dan kijken of hij inderdaad nog je droompaard is en dan pas gaan vragen of hij te koop is.
Niet gelijk het hele verhaal vertellen want dat kan geld schelen... :)

Hm oh ja is ook nog een optie. Kan misschien geld schelen ja, dan kom je minder willerig over.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 12:18

Hoe zou ik zoiets dan het beste kunnen vertellen?

Ik woon zelf helaas in het zuidelijke puntje van Nederland, en de manege waar Zorro staat, is niet bepaald 'om de hoek'.

Is het dan geen optie om eerst te mailen of ze een manegepaard uberhaupt willen verkopen?
En zal ik dan ook meteen benoemen dat het om Zorro gaat?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:20

Steentje schreef:
Is het dan geen optie om eerst te mailen of ze een manegepaard uberhaupt willen verkopen?
En zal ik dan ook meteen benoemen dat het om Zorro gaat?

Dan zou ik bellen denk ik.
Volgens mij zijn manegepaarden altijd te koop, maar ga er wel vanuit dat als je iets heel graag wil hebben, je er meer voor betaald dan hij waard is.
Vandaar dat Cissy ook zegt dat je misschien beter minder geinteresseerd over kan komen.
Maar ja, als je zover weg woont kan je beter bellen. Ik zou niet mailen. Gewoon dapper zijn en bellen. Of iemand anders laten bellen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:25

Als het je droompaard is dan moet dat 'niet om de hoek' geen bezwaar zijn om je lieveling nog een keer te zien.

Het voordeel van een lesje nemen is dat je gelijk kunt zien of je die klik nog wel hebt zoals je hem in gedachten hebt en hem nog steeds graag wilt hebben. En dan kun je dus ook beter bepalen of je hem wilt kopen en wat hij dan ongeveer waard zou zijn. Ziet hij er tiptop uit en goed gespierd dan zal hij duurder zijn dan als hij inmiddels een hoop spieren kwijt is en niet zo best verzorgd wordt. Dat bepaalt nl ook de prijs.
Ik zou niet zomaar ongezien een paard terug willen kopen, ik zou m op zn minst eerst gezien willen hebben.

Misschien valt hij wel heel erg tegen, dan weet je dat ook tenminste. Als het heel erg meevalt dan ben je ter plekke en kun je gelijk vragen of je hem mag (terug)kopen.
Afhankelijk van de reactie van de eigenaar kun je dan het hele verhaal vertellen of juist niet.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:25

Ik zou ook bellen, of langsgaan, zeker niet emailen! Zoals anderen al zeggen, probeer je verhaal niet té emotioneel te brengen, anders kan hij meteen een stuk duurder zijn. Hou voor jezelf ook een bepaald bedrag in je hoofd, dan kan je onderhandelen, als ze bereid zijn tot verkopen en vragen wat je ervoor biedt, kan je nog een lagere prijs zeggen en deze nog opschroeven tot het bedrag in je hoofd, als ze niet akkoord gaan, gaan ze wel akkoord heb je geluk :)

Ik begrijp wat het is zo te verlangen naar een manegepaard dat niet het jouwe is... Uiteindelijk heb ik moeten wachten tot hij op pensioen ging, want verkopen wilde de manege niet (zie onderschrift). Dat kan je dus ook nog achter de hand houden, als ze niet akkoord zijn met verkoop, of je jezelf mag aanbieden om hem later een pensioen te bieden.

Veel succes!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:30

cissy schreef:
Als het je droompaard is dan moet dat 'niet om de hoek' geen bezwaar zijn om je lieveling nog een keer te zien.

Het voordeel van een lesje nemen is dat je gelijk kunt zien of je die klik nog wel hebt zoals je hem in gedachten hebt en hem nog steeds graag wilt hebben. En dan kun je dus ook beter bepalen of je hem wilt kopen en wat hij dan ongeveer waard zou zijn. Ziet hij er tiptop uit en goed gespierd dan zal hij duurder zijn dan als hij inmiddels een hoop spieren kwijt is en niet zo best verzorgd wordt. Dat bepaalt nl ook de prijs.
Ik zou niet zomaar ongezien een paard terug willen kopen, ik zou m op zn minst eerst gezien willen hebben.

Misschien valt hij wel heel erg tegen, dan weet je dat ook tenminste. Als het heel erg meevalt dan ben je ter plekke en kun je gelijk vragen of je hem mag (terug)kopen.
Afhankelijk van de reactie van de eigenaar kun je dan het hele verhaal vertellen of juist niet.

inderdaad hier ben ik het helemaal mee eens :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:24

Heb je uberhaupt het financieel goed voorelkaar dat je Zorro event. zou kunnen overkopen? Zo ja, kun je toch altijd even de manege bellen om je verhaal uit te leggen en vragen of je paardje even kan zien. Wie weet willen ze Zorro wel verkopen, zijn meer maneges die dat doen als ze een goed bod krijgen. Of anders vragen of ze aan je denken als ze Zorro met pensioen willen sturen?
Mailen zou ik niet snel doen, vind ik te onpersoonlijk voor zo'n persoonlijk verhaal.

En als het niet haalbaar is, misschien moet je Zorro dan toch loslaten...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 17:31

vuurneon schreef:
Heb je uberhaupt het financieel goed voorelkaar dat je Zorro event. zou kunnen overkopen? Zo ja, kun je toch altijd even de manege bellen om je verhaal uit te leggen en vragen of je paardje even kan zien. Wie weet willen ze Zorro wel verkopen, zijn meer maneges die dat doen als ze een goed bod krijgen. Of anders vragen of ze aan je denken als ze Zorro met pensioen willen sturen?
Mailen zou ik niet snel doen, vind ik te onpersoonlijk voor zo'n persoonlijk verhaal.

En als het niet haalbaar is, misschien moet je Zorro dan toch loslaten...

Ja, het financiele plaatje is compleet onderzocht en is ook ruimschoots haalbaar. :j
Mijn ouders + vriend staan 'garant', om het even zo te zeggen.

Ik denk dat ik morgen ga bellen naar de manege.
Maar hoe kan ik mijn verhaal dan het beste verwoorden?
Heeft iemand tips of suggesties?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:32

Gewoon zoals je het hier in de openingspost hebt gezet :) Komt op mij heel duidelijk over :j

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:36

Zou niet meteen het hele verhaal vertellen... Mochten ze hem willen verkopen dan betaal je hoogstwaarschijnlijk de hoofdprijs. Paard is immers niet van een particulier, maar van een bedrijf. Dus een "sneu verhaal" wekt geen medelij op maar biedt een mooie kans om er extra geld uit te halen. :)

Inderdaad vragen of je een uurtje mag rijden/verzorgen en het verder vrijblijvend houden. Dan heb je het meeste kans op een goede prijs. :j

En mochten ze hem niet willen verkopen dan heb je Zorro in ieder geval nog even gezien!

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:38

Inderdaad zou ik niet al te enthousiast zijn, dat Zorro je alles is en je hem heel graag wilt hebben. Misschien kun je zeggen dat je hun paard Zorro kent, Zorro lijkt je wel wat en dan vraag je of hij te koop is, of je een keer kan komen proefrijden? Zoiets?

In ieder geval heel veel succes, ik hoop voor je dat het gaat lukkken!!! :)

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:41

ik zou ook bellen, of langsgaan, laatste optie lijkt me de beste maar als het niet om de hoek is, bellen!
heel veel succes

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:42

JuliaMaria schreef:
Zou niet meteen het hele verhaal vertellen... Mochten ze hem willen verkopen dan betaal je hoogstwaarschijnlijk de hoofdprijs. Paard is immers niet van een particulier, maar van een bedrijf. Dus een "sneu verhaal" wekt geen medelij op maar biedt een mooie kans om er extra geld uit te halen. :)

Inderdaad vragen of je een uurtje mag rijden/verzorgen en het verder vrijblijvend houden. Dan heb je het meeste kans op een goede prijs. :j

En mochten ze hem niet willen verkopen dan heb je Zorro in ieder geval nog even gezien!

Dat is inderdaad een beter idee :j
(was even vergeten dat het idd om een bedrijf gaat, al is het met particulieren ook vaak wel handig om zakelijker te zijn ipv emotioneel daarom heb ik mijn manege eigenaar meegenomen naar de onderhandelingen voor mijn pony: zij had immers een hele zakelijke en realistische kijk erop: ik zag alleen maar mijn pony al op stal staan hahaha)
Dus TS: laat je emoties niet téveel gaan, want dat kan je inderdaad meer geld kosten ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 09:13

Ik schijt zeven kleuren, maar ik ga het doen.
Ik ga vandaag bellen, vanmiddag.

Ik ga eerst vragen of ze manegepaarden verkopen tegen een goed bod.
Beantwoorden ze die vraag positief, dan zeg ik dat ik geinteresseerd ben in Zorro, en leg ik eventueel wat persoonlijke achtergrondinformatie uit.
Dan wacht ik hun reactie weer af, en als hun antwoord weer positief is, vraag ik wanneer het mogelijk is om eens langs te komen om Zorro te bezichtigen en proef te rijden.

En vanuit dat punt, kijken we wel weer verder..

Is dit een goed 'plan de campagne'? :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:26

ik ben benieuwd hoe dit afloopt :) gewoon even bellen, je hoort snel genoeg hoe ze erover denken. Als Zorro een goed manegepaard is zullen we hem niet zomaar verkopen.

Je plan klinkt goed, gewoon zien hoe ze reageren en daarop verder gaan. Succes!!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:33

Plan klinkt goed, maar maak je achtergrond info niet te emotioneel. Leg kort uit dat het vroeger je verzorgpaard is geweest, dat je ene enorme klik met hem had en dat ju nu de mogelijkheid hebt om een paard te kopen. En dat je toen meteen aan Zorro dacht. Zoiets..

Dingen als "hij is mijn alles" etc zijn wat overdreven en dan nemen ze je OF niet serieus OF ze doen er nog wat euro's bovenop. Ze mogen best het idee hebben dat je hem graag wilt (al zullen ze dat best snappen als je zegt dat het vroeger je verzorgpaard was), maar ook dat als het niet doorgaat je wel verder gaat kijken.
En als ik heel eerlijk ben zou ik je diagnose achterwege laten. Daar hebben ze niks mee te maken en het kan ook nog in je nadeel gaan werken.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 11:45

Zilfstar schreef:
Plan klinkt goed, maar maak je achtergrond info niet te emotioneel. Leg kort uit dat het vroeger je verzorgpaard is geweest, dat je ene enorme klik met hem had en dat ju nu de mogelijkheid hebt om een paard te kopen. En dat je toen meteen aan Zorro dacht. Zoiets..

Dingen als "hij is mijn alles" etc zijn wat overdreven en dan nemen ze je OF niet serieus OF ze doen er nog wat euro's bovenop. Ze mogen best het idee hebben dat je hem graag wilt (al zullen ze dat best snappen als je zegt dat het vroeger je verzorgpaard was), maar ook dat als het niet doorgaat je wel verder gaat kijken.
En als ik heel eerlijk ben zou ik je diagnose achterwege laten. Daar hebben ze niks mee te maken en het kan ook nog in je nadeel gaan werken.

Nee, ik ga absoluut niet expliciet mijn liefde voor Zorro aan hun verklaren. Ik vertel het beknopt, en leg er wellicht een heeel klein beetje van mijn gevoel in, maar meer ook niet.

Maar hoezo zou het benoemen van mijn diagnose in mijn nadeel kunnen werken? :)
Op welke vlakken dan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:50

Steentje schreef:
Maar hoezo zou het benoemen van mijn diagnose in mijn nadeel kunnen werken? :)
Op welke vlakken dan?

Ten eerste heeft niemand iets te maken met jouw toestand/diagnose. En ten tweede kunnen mensen uit onwetenheid misschien misbruik ervan gaan maken.
Ze hoeven niks over jou te weten. Jij wilt Zorro kopen, klaar. Je kent hem van vroeger en wilt hem graag hebben, meer niet. :)