Paard vervoeren na het buitenland voor buitenritten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Paard vervoeren na het buitenland voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 10:27

De vraag is niet voor me zelf zal ik ten eerst voorop stellen.
Het is voor één van mijn familieleden.

We wonen hier vlak bij de duitse grens en daar moeten schitterende uitrijmogelijk heden zijn.
Aangezien deze persoon meestal elk weekend met paard weggaat en alles in verre omtrek wel beetje heeft gehad op dit moment.
Duitsland half uurtje rijden is vanaf vraagd ze zich af of dit mag met het paard de grens over gaan voor een dagje en een buitenrit te maken ? Of zijn hier speciale papieren nodig behalve een paspoort met alle juiste inentings ?
Ze had een artikel gelezen in paard en sport waar ze niet helemaal uitkwam, en zo dus vroeg aan mij of ik er een topic over wou maken.

vast bedankt voor de antwoorden

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:45

Je hebt dan de Pferdenkennzeichen plaatjes nodig.
deze moet je aanvragen bij de dichts bijzijnde Duitse gemeente.
Als je deze plaatjes hebt kun je lekker in Duitsland rijden hoor.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 10:47

Marije_jiplover

Re: Paard vervoeren na het buitenland voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:48

Offcieel mag het inderdaad niet nee, officieel heb je een gezondheidscertificaat van de VWA nodig. Die is 10 dagen geldig in het geval dat het een stamboek paard betreft met dito paspoort, en voor 1 reis geldig, als het paard een paspoort heeft met PVE of (K)NHS op de omslag.

suffie

Re: Paard vervoeren na het buitenland voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:58

Tja, ik woon aan de Duitse grens, ben lid van een Duitse rijvereniging en ga gemiddeld 4x per week met mijn paard de grens over. Ik ben al zo vaak aangehouden, maar nog nooit is er maar 1 agent geweest die naar de papieren van mijn paard heeft gevraagd. Daarnaast komen de Duitsers ook net zo makkelijk hierheen voor een buitenrit, bijv. de Winterswijkse 4-daagse en ook bij hen is er geen 1 die een gezondheidsverklaring heeft, terwijl er zo vaak grenscontrole is.