Duplicaat paspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_DP_

Duplicaat paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 22:23

Dag bokkers,

In april plaatste in het volgende topic: [TAO] Wie kan mij helpen met de aanschaf van deze pony?

Om een lang verhaal kort te maken, is er sinds een paar dagen een duplicaatpaspoort voor deze pony. Als het goed is ga ik morgen mijn handtekening zetten op het koopcontract. Dit heb ik door een jurist laten opstellen en dit is volledig in orde. Maar mijn vraag is, kun je een paard met een duplicaatpaspoort zonder problemen overkopen? Of zijn hier nog speciale regels voor? Zie je aan het paspoort dat het een duplicaat is? Meer mensen met ervaringen...brand maar los.
Ik vind het nu toch wel spannend hoor. Zolang dat ik dit al wil en zoveel werk er in heeft gezeten om een duplicaat te kunnen krijgen en morgen is het zo ver...dan is hij eindelijk officieel van mij! :D

Alvast bedankt voor de reacties!

Marije_jiplover

Re: Duplicaat paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:37

Een duplicaat-paspoort is gewoon een volledig geldig paspoort. Het hoort er wel op te staan, dat het duplicaat is.
En verder kun je (als het goed is) niet meer zelf kiezen of het dier nog bestemd mag worden voor humane consumptie (en dus geslacht mag worden). Bij een duplicaat-paspoort hoort dat door de paspoortuitgevende instantie ingevuld te zijn, dat het dier niet meer geschikt is voor humane consumptie en dus niet geslacht mag worden.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 17:27

Dankje voor je reactie!
Slachten was ik toch niet van plan, dus dat is het minste ergste aan een duplicaatpaspoort. Nog 2 uur en hij is eindelijk van mij. Ik voel me net een klein kind! :D

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:28

Naar mijn weten word er in het systeem ingevoerd dat pony een duplicaat heeft. Dus als hij verkocht word/slacht of ergens komt voor identificatie, moet hij dat duplicaat bij hebben en is de ander ongeldig automatisch?

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 17:31

colette_007 schreef:
Naar mijn weten word er in het systeem ingevoerd dat pony een duplicaat heeft. Dus als hij verkocht word/slacht of ergens komt voor identificatie, moet hij dat duplicaat bij hebben en is de ander ongeldig automatisch?

Ja? Is zijn echte paspoort (als dat er nog is, want het is al jaaaaaren kwijt) nu door dit duplicaat ongeldig?
Bedankt voor je reactie. Heb nooit geweten dat er zoveel regels waren omtrent chippen/paspoort/registratie enz...totdat ik er zelf mee in aanraking kwam.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:00

Volgens mij wel. Anders zouden bv 2 mensen dit paard kunnen opeisen/op naam zetten?

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 19:33

colette_007 schreef:
Volgens mij wel. Anders zouden bv 2 mensen dit paard kunnen opeisen/op naam zetten?

Ja dat lijkt me meer dan logisch eigenlijk! Nogmaals bedankt.