ponyjaarmarkt bemmel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sabrina12

ponyjaarmarkt bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 22:21

morgen is het weer zover, ponyjaarmarkt in bemmel!

vroeger gingen we eigenlijk elk jaar, maar de afgelopen jaren niet omdat nadat mij een keer verteld werd
dat veel hengstjes die niet verkocht werden in een grote vrachtwagen gingen en naar de slacht werden gebracht ik het gewoon te zielig vond, tja het is een harde wereld.

afijn nu 4 jaar verder( en inmiddels al 19) er maar weer eens heen gaan, nu kan er er tenminste tegen haha( hoe zielig het ook blijft soms)

gewoon om te kijken, rondje te lopen.

maar ik vraag me wel is af, als je al die shetlandpony's en veulens ziet, wat vragen ze daar eigenlijk voor? kan toch nooit meer heel veel zijn? heeft iemand wel is in de afgelopen 2 jaar een shetlandveulen of pony gekocht op een pony/paardenmarkt? en wat heb je er toen voor betaald?

ben totaal niet van plan er een diertje te kopen( hoewel het een droom zou zijn een voor de slacht bedoelt hengstje te kopen, en via marktplaats naar een goede eigenaar te doen natuurlijk, hoe onrealistisch dat ook is) hoor

maar dit vroeg ik me eigenlijk altijd al af..:)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:24

sabrina12 schreef:
morgen is het weer zover, ponyjaarmarkt in bemmel!

vroeger gingen we eigenlijk elk jaar, maar de afgelopen jaren niet omdat nadat mij een keer verteld werd
dat veel hengstjes die niet verkocht werden in een grote vrachtwagen gingen en naar de slacht werden gebracht ik het gewoon te zielig vond, tja het is een harde wereld.

afijn nu 4 jaar verder( en inmiddels al 19) er maar weer eens heen gaan, nu kan er er tenminste tegen haha( hoe zielig het ook blijft soms)

gewoon om te kijken, rondje te lopen.

maar ik vraag me wel is af, als je al die shetlandpony's en veulens ziet, wat vragen ze daar eigenlijk voor? kan toch nooit meer heel veel zijn? heeft iemand wel is in de afgelopen 2 jaar een shetlandveulen of pony gekocht op een pony/paardenmarkt? en wat heb je er toen voor betaald?

ben totaal niet van plan er een diertje te kopen( hoewel het een droom zou zijn een voor de slacht bedoelt hengstje te kopen, en via marktplaats naar een goede eigenaar te doen natuurlijk, hoe onrealistisch dat ook is) hoor

maar dit vroeg ik me eigenlijk altijd al af..:)

Ik denk dat het advertentie geld op MP hoger is dan de aankoop van het hengstje :o

Meer dan €50 zijn ze niet waard, waarde is dan voornamelijk opgebouwd uit de chip en registratie kosten of ze moeten een apart kleurtje, aftekeningen of een leuk papiertje hebben

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:25

Hoi Hoi.. ik ben er morgen ook weer bij! :D
Ik ga meestal niet kijken.. vind het te zielig en wil er dan altijd eentje meenemen.. vooral nu mijn pony 2 maand geleden is overleden (die stond in haalderen)..

Je moet nog steeds handje klappen.. hangt echt van de handelaar af.. staan soms ook wel 'goede' beestjes tussen.. en soms lijkt 't wel alsof ze er niet vanaf willen..

Ga je al vroeg?

sabrina12

Re: ponyjaarmarkt bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 22:29

hoi,

vervelend om te horen van je pony:(

jaa dat probleem heb ik ook altijd! wil er ook altijd eentje 'redden'
weet nog niet precies hoelaat ik ga, denk uurtje of 10/11

ach als mijn moeder de andere kant op kijkt koop ik gewoon een veulentje, stop hem onder mijn jas en loop fluitend de andere kant op haha

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:31

Hahahaha..

mocht je er toch een kopen.. weet ik nog wel een goed adresje.. ;)
Hopelijk hebben ze ook mooie spulletjes!

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 22:35

haha ach mijn ouders vinden belachelijk veel goed, maar dit gaat wel een tikkeltje te ver denk ik, ookal hebben we nog paardenstallen( van toen we vroeger paardjes hadden)

nee helaas kunnen er alleen maar over dromen om 1 arm beestje van de slacht te redden ben ik bang.

veel plezier morgen!

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 22:38

@lina_arnold

tss je betaald inderdaad meer aan de dierenartskosten, controle enzo dan aan het beestje zelf, heb wel een gelezen van mensen die een veulentje voor 30 euro konden kopen op een ponymarkt!

maar de merrie's zijn inderdaad gelukkig nog normaal geprijsd

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:39

ik ga morge meer om de spulletjes die er te krijgen zijn
maar stiekum vind ik de paarden markt ook wel interessant omdat ik weet dat er pony's bij zijn
die niet helemaal 100% zijn
zo wil ik meer leren hoe je kunt herkennen of het beesje goed en gezond is of krakemikkig en dat je keihard word belazerd door de verkoper
Laatst bijgewerkt door speedfiets_2 op 14-08-11 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:39

ow echt.. je hebt ook nog gewoon de luxe dat je zelf paardenstallen hebt ?? ik ben jaloers!!!
haha.

ik heb mijn vorige pony ook van de slacht gered.. maar hij is toch niet te vervangen dus ik ga gewoon pas in de middag kijken.. zijn de meeste al weg.. :)

jij ook!

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 22:46

jaa, het zijn geen hele luxe stallen hoor haha, gebouw in een loods, we hebben de paarden ook ivb school moeten verkopen en omdat mijn zussen niet altijd meer wilde rijden en de shet alleen was zo sneu, ze hebben allemaal een heel goed huisje nu.

maar nu ik 19 ben baal ik soms echt, nu zou ik wel weer willen rijden, maar helaas gaan mijn ouders niet nog is er veel geld aan uitgeven( gelijk hebben ze)

bovendien worden de stallen binnen enkele maanden afgebroken hoor haha

mijn shet hebben we inderdaad ook van iemand gekocht die pony's kocht van de slacht en ze opknapte en weer doorverkocht aan goede mensen( voor zulke mensen heb ik teveel respect!)

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:49

Ja dat is inderdaad erg mooi..
waarom ga je niet een verzorgpony zoeken/lessen of eventueel leasen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:57

Ik hoorde dat je die shet hengstveulens voor 30 op de kop kan tikken :)
heb je wel eventueel stal voor als je zoon diertje koopt daar ?

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 22:59

@shilady klopt, staan zo'n veel shetjes, en die gaan meestal aan het einde van de ochtend voor bijna niks weg hoor ik al

kan helaas geen diertje kopen, mijn ouders zouden, hoeveel ze ook van dieren houden en het net zo zielig vinden, het er nooit mee eens zijn.

jaa stallen hebben we thuis nog, worden over paar maanden pas afgebroken, maar een diertje redden van de slacht en een goed huis geven zit er helaas niet in

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:14

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 23:25

haha is wel heel leuk! druk, maar wel gezellig
en je moet beetje tegen zielig shetjes kunnen die op een hoopje bij mekaar staan, maar er is veel te doen, kermis, ponymarkt, jaarmarkt, draverijen, kortbaandraverij, muziek, kraampjes.

veel plezier!

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:49

Ik ben er morgen te vinden, hoop nog een leuke d pony aan te kunnen schaffen, zijn daar eigenlijk ook paarden, of echt alleen maar pony's?

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 23:57

er zijn zowel paarden als pony's van alle maten en soorten( wel meer pony's hoor, met name shetlanders)
maar als je een goed paard wil, probeer dat om vroeg te gaan, vanaf 5 uur begint de verkoop, en de beste paarden zijn het eerst weg.

zou wel tussen 5:30 en 10 gaan, dan worden de echte zaken gedaan en de meeste paarden/pony's verhandeld.

weet niet of je vaker een paard/pony op de markt gekocht hebt, maar probeer niet onzeker over te komen, en altijd te onderhandelen, als ze zien dat je geen 'peerdenboer' bent, maken ze de prijs 3x zo hoog dan ze er eigenlijk voor wilde vragen.

en met handjeklap goed hard slaan haha

maar waarschijnlijk weet je deze dingen allemaal al wel:)

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:03

Ah mooi zo, dan misschien ook nog een leuk paardje op de kop tikken. Wij rijden om half 6 aan, zijn daar om 6 uur.

Handel heb ik geen moeite mee, al krijg je soms wel vreemde blikken toegeworpen( meid van 16, die heel serieus staat te onderhandelen)

Helaas slaan die oude mannetjes altijd veel harder terug... :( haha

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 00:08

ze slaan inderdaad veel harder haha, en zien er wel angstaanjagend uit met hun stokken..
klopt dat ze dan heel vreemd kunnen kijken, want die handelaars zijn altijd oude mannetjes met stokken in
een lange blauwe jas.. haha

vast even in de spiegel je strakke gezicht oefenen denk ik:)

als je een mooi paardje kan vinden moet je als je wilt maar is vertellen hoe het gegaan is enzo,
ben ik echt benieuwd naar:)

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:12

Haha ik zal zo nog even mijn oefeningen gaan doen, kun jij het niet even voor doen? En dan een foto maken ;) kan ik nog even lachen hahah.

Doe maar niet trouwens, ik moet oefenen :+

Je krijgt een update van me! En misschien dat ik je nog wel tegen kom morgen, wie weet!

Alvast veel plezier toegewenst!

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:16

Hoi!

Las dit net, je mag altijd een stuk of twee van de die sukkeltjes meebrengen zé, plaats en tijd (en vriendjes vr hun) genoeg hier om ze op te knappen en er een goed huisje vr te zoeken ;)
Helaas net ietsje te ver om zelf er naartoe te gaan :(

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:19

Wat voor "sukkeltjes" ;) zoek je? dan kan ik mijn ogen voor je open houden!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:22

Is de markt morgen alsin; maandag?

sabrina12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 00:23

ja morgen(maandag de 15e) in bemmel
heeeel veel te doen!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:24

Jammer dat bemmel ver weg ligt, anders was ik ook langs gekomen. Nog nooit op een ponymarkt geweest! Wil ik graag nog een keer zien, en misschien wel zo'n kleine arme schat redden en zelf houden!